5 גאדג'טים שיהפכו את החזרה לבית הספר להרבה יותר כיפית

סקייטבורד חשמלי, לפטופ שמבין פקודות קוליות, נייר דיגיטלי, פנקס רשימות עם סורק QR ומחברת שננעלת בטביעת אצבע • התלמידים והסטודנטים נערכים לחזרה לכיתות - ואנחנו כאן כדי לעזור

אוגוסט הוא שיא חופשת הקיץ בעולם, אבל זהו גם חודש פעיל מאוד עבור תעשיית מוצרי החזרה לבית הספר. זה החודש שבו מאות מיליוני תלמידים וסטודנטים מתחילים להכין את עצמם ללימודים, וכבר מזמן לא מדובר ב"סתם" ספרים, מחברות וכלי כתיבה. גם השנה ניתן למצוא כמה חידושים טכנולוגיים מרתקים לתלמידים, שרוצים להשיג יתרון תחרותי או סתם לחסוך מאמצים.

סקייטבורד חשמלי לתנועה מהירה

יותר ויותר מוסדות אקדמיים (ואפילו תיכונים) הופכים כיום למתחמי ענק, שחצייתם בין השיעורים עלולה להכביד על התלמידים, במיוחד כאשר מזג האוויר חם והביל. כדי להקל עליהם, יצרנית הסקייטבורדים החשמליים Boosted הוציאה את הדגם החדש שלה. הדגם מכונה "מיני" והוא הקטן ביותר שהשיקה החברה עד היום. אורכו הכולל כ-73 סנטימטרים וניתן לאחסן אותו בקלות מתחת לכיסא בהרצאות, באוטובוס, ברכבת וכדומה.

למרות ממדיו הקטנים הוא מצויד בטכנולוגיית הנעה חשמלית ממוזערת ויעילה כך שניתן לרכוב עליו במהירות של עד 32 קמ"ש ולטפס בשיפועים עד 20 מעלות. הסוללה התקנית מספקת טווח רכיבה של כ-11 קילומטרים בין טעינות אך ניתן לרכוש סוללה מורחבת, שמכפילה את טווח הרכיבה האפקטיבי ל-22 קילומטר. החברה טוענת שהדגם החדש מעוצב להקנות יציבות רבה לרוכבים בכל המידות וחלקו האחורי מתוכנן כדי לאפשר "ריחוף" מעל מהמורות.

כמו שאר דגמי החברה, השליטה מתבצעת באמצעות שלט-רחוק אלחוטי ארגונומי שאוחזים הרוכבים בידיהם ושולט בהאצה, בלימה מהירה ומעבר בין שלוש תוכניות רכיבה שונות (חיסכון, ספורט, שיוט). זה לא צעצוע, ועלותו בהתאם, כך שרק סטודנטים מבוססים יוכלו ליהנות ממנו.

מחיר: 750 דולר.

לפטופ שאפשר לדבר אליו

הטרנד הנוכחי בשוק הלפטופים הוא "דבר יותר, כתוב פחות". הסיסמה הזאת מיושמת באמצעות הטמעת הסייענית של אמזון, אלקסה, במחשבים ניידים. לחברת אייסר, למשל, יש כיום ליין שלם של ניידים, שכולם תומכים באלקסה. דוגמה אחת היא הדגם ספין 3, שמכוון לשוק הסטודנטיאלי ויצא לשוק בשבועות האחרונים. המחשב בתצורה שניתן להסבה בין נייד לטאבלט מצויד במפרט עדכני כולל מעבדי אינטל דור שמיני, זיכרון RAM של עד 8 גיגה, דיסק פלאש בנפח 256 גיגה, מסך מגע בגודל 14 אינץ' ומשקל עצמי שנע סביב 1.7 קילו.

אולם הגימיק היא כמובן הסייענית, שמופעל בידי מיקרופון רב-כיווני ומסוגלת לקבל פקודות קוליות גם מקצה החדר. בין הפקודות: האזנה למוזיקה, בקרה ושליטה בבית החכם, הזמנת מוצרי צריכה ופונקציות שימושיות לסטודנטים עצלנים, כמו חיפוש קולי של ערכים ברשת והצגת מסמכים מהענן באמצעות פקודות קוליות. הדגם הושק בארה"ב בסוף החודש שעבר.

מחיר: 674 דולר.

נייר דיגיטלי לאוהבי כתיבה מושבעים

גם בעידן המסכים וה-IoT, כתב היד עוד לא אמר את המילה האחרונה, ויש חברות שמנסות לשדרג אותו באמצעות טכנולוגיה עדכנית. כזה הוא, לדוגמה, הנייר הדיגיטלי (E-Paper) של סוני, שהיא מפתחת זה שנים רבות. ה"נייר" מאפשר כתיבה על מסך אלקטרוני מיוחד תוך שמירה על חדות ועידון של כתב יד, ושל איורים מדויקים.

הדגם האחרון הוא DPT-CP1, שהוא גרסה קומפקטית וניידת של דגם גדול יותר אותו היא שיווקה עד היום. הוא מצויד במסך 10.3 אינץ' מונוכרום ברזולוציה של 1404x1872 פיקסל, שמאפשר כתיבה מדויקת וצפייה חדה ברוב תנאי התאורה.

אבל זה לא רק כלי לחובבי כתיבה אלא גם מוצר עסקי אלקטרוני עדכני. הוא מצויד ברכיבי תקשורת ווי-פיי ובלוטות', באמצעותם ניתן להעביר, לסנכרן ולגבות בצורה חלקה מסמכים בין ה"נייר" לבין מחשבים, סמארטפונים ושירותי ענן בצורה דו-כיוונית. אפשר לכתוב בכתב יד ישירות על מסמכי PDF, להצפין קבצים רגישים, לעבוד על כמה דפים במקביל ולשמור אלפי "דפים" תוך חיסכון משמעותי בנייר. כל העסק שוקל כ-240 גרם כולל סוללה נטענת, שמספיקה לכשלושה שבועות של כתיבה.

מחיר: 600 דולר.

פנקס רשימות דיגיטלי שמתחבר לענן

אמנם המסכים והמקלדות שולטים ביד רמה אך למרבה המזל יש עדיין מוסדות לימוד שמסרבים לאפשר לסטודנטים להכניס לשיעורים ו/או להרצאות מחשבים אישיים, טאבלטים ואפילו סמארטפונים. מחברות חכמות מציעות כיום פשרה בין שני העולמות: הן נראות ומתפקדות כמו מחברת סלילית שעל דפיה ניתן לכתוב ולשרטט חופשי באמצעות עט או טוש. בדומה לנייר האלקטרוני, גם פה "הנייר" עשוי מחומר מיוחד, שעליו ניתן לכתוב ולמחוק מספר בלתי מוגבל של פעמים, ובמקביל מוטמע בו קוד שמאפשר לסרוק להעביר את החומר הכתוב ידנית לאגירה או שיתוף מהיר בענן באמצעות אפליקציה בסמארטפון.

חברת Rocketbook היא שם בולט בתחום: היא החלה את דרכה לפני מספר שנים, בקמפיין אינדיגוגו מוצלח. מאז היא השיקה שורה של מחברות חכמות בגודל A4. השנה היא הוציאה חידוש: דגם "מיני" בגודל של פנקס רשימות סלילי מצוי.

מעבר ליכולת כתיבה ומחיקה בלתי מוגבלת, הדפים מצוידים בקוד QR נסתר שמפעיל אוטומטית פונקציות שונות ברגע שסורקים את הדפים בעזרת אפליקציה ייעודית. האפליקציה עצמה כוללת פענוח של כתב היד, כמו גם אפשרות להגדיר סמלים בכתב יד שיתורגמו אוטומטית לפעולות כמו שליחת דפים למייל, שיתוף עם קבוצות מוגדרות ועוד. דגם המיני מכיל 22 דפים, שעל כל אחד מהם ניתן לכתוב משני הצדדים באמצעות עט מסדרה מיוחדת של פיילוט. המחיקה מתבצעת באמצעות מגבון לח או חימום במיקרוגל.

מחיר: 13 דולר.

מחברת רגילה עם מנעול חכם

כמו הרבה מוצרים אחרים שהפכו למציאות בזכות מימון נדיב, גם Lockbook החל את דרכו כפרויקט באינדיגוגו. מדובר ביומן כתיבה סטנדרטי עם דפי נייר איכותיים, שעליהם ניתן לכתוב באמצעות כלי כתיבה "אולד סקול". ייחודו הוא כיסוי עם מננון נעילה, שנפתח באמצעות זיהוי טביעת אצבע, כדי להגן על החומר הכתוב מפני עיניים לא רצויות.

הזיהוי אורך כשנייה וניתן להזין למערכת טביעת אצבע של עד שני משתמשים מורשים. מקור הכוח הוא סוללה נטענת, שמספקת עד 90 ימי המתנה בין טעינות. כרגע המוצר מוצע בגודל A5 עם 50 דפים, וניתן לבחור בין מספר צבעים שונים. החברה עוברת כיום לייצור המוני.

מחיר: 79 דולר.