בזן: תלונות במשטרה על סחיטה וגניבה - יו"ר הוועד הושעה

הנהלת החברה הגישה תלונה נגד יו"ר ועד העובדים, אבי וקנין, על סחיטה באיומים וגניבה • וקנין בתגובה: "הפכו את בזן לסט של האח הגדול"

ישר בן מרדכי, מנכ"ל בזן  / צילום: איל יצהר
ישר בן מרדכי, מנכ"ל בזן / צילום: איל יצהר

חשדות לאיומים, סחיטה וגניבה ממעביד בבזן (בתי הזיקוק לנפט) שבחיפה: הנהלת החברה השעתה את יו"ר ועד העובדים, אבי וקנין וזימנה אותו לשימוע לפני הפסקת עבודה זמנית שייערך בתחילת השבוע הבא.

הנהלת החברה מייחסת לוקנין עבירות של גניבה ממעביד, והגישה נגדו השבוע תלונה במשטרה. וקנין מצדו טוען כי מדובר בתולדה של מצוד שמנהלת אחריו ההנהלה בשל תפקידו כיו"ר ועד עובדים שמייצג כ-850 מעובדי החברה.

וקנין דחה הערב (ד') טענות שלפיהן הוצגו לפניו "ראיות משמעותיות" על אודות החשדות שמיוחסים לו וטען כי "חוקר פרטי שעוקב אחרי כבר שנה ותיעד אותי מקיים פגישות בהסתדרות בזמן העבודה".

במקביל, גם סמנכ"ל החברה שאמון על משאבי אנוש, שלומי בסון, התלונן נגד וקנין במשטרה על סחיטה באיומים, וזאת לאחר שבישיבה שבה הוצגו לוקנין ממצאי הבדיקה לגביו - איים עליו.

לטענת וקנין, המעקבים נגדו נעשו בעקבות מחאותיו על פריסה נרחבת של מצלמות במרחבים השונים של בזן, ובחלק מן המקרים גם בתוך המשרדים: "הפכו את בזן לסט של האח הגדול ועוקבים אחרינו כל הזמן", טען.

לדברי וקנין, הוא פנה להסתדרות הכללית וביקש לבחון הכרזה על סכסוך עבודה. בחוזר שהפיץ היום לעובדים הוא כתב: "הצבת מצלמות נסתרות בכלל ובחדרים פרטיים במפעל בפרט, באופן חד צדדי, ללא ידיעת העובדים ובוודאי שללא יידוע - מהווה פגיעה חסרת תקדים בזכויות יסוד של העובדים, בפרטיותם ובכבודם".

מבזן נמסר בתגובה: "קבוצת בזן הגישה בתחילת השבוע תלונה במשטרה נגד יו"ר הוועד, אבי וקנין, בגין חשד לכאורה לשורה של מעשי גניבה ממעביד, מרמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. זאת לאחר שהצטברו נגדו ראיות רבות בעניין שמטבע הדברים לא ניתן לפרטן כדי לא לפגוע בעבודת המשטרה. על רקע דברים אלה הוגשה נגד העובד תלונה אישית במשטרה בגין סחיטה באיומים נגד מנהל בכיר בבזן".

עוד נמסר כי "לאחר שיחות שנערכו עם העובד במהלך הימים האחרונים, אתמול הוגש לו מכתב זימון לשימוע לצורך קבלת החלטה בנושא, לפני הפסקת עבודה זמנית וקיזוז כספים שלקח שלא כדין. בזן עדכנה את נציגי ההסתדרות בנושא. קבוצת בזן פעלה כחוק, וכל הפעולות שבהן היא נקטה נעשו על פי ייעוץ משפטי".

מההסתדרות הכללית נמסר: "דבר קיום ממצאים לכאורה הועבר לנציג ההסתדרות רק ביום חמישי האחרון. מדובר ביו"ר ועד עובדים מוערך. ההסתדרות ממשיכה בבדיקת הנושא".