מייסדי טינדר תובעים 2 מיליארד דולר מהחברה שרכשה אותם

שלושת המייסדים של אפליקציית ההיכרויות הנפוצה טוענים כי מאטצ' גרופ, שרכשה את טינדר, ביצעה מניפולציה של מידע פיננסי כאילו הכנסות החברה התרסקו ב-90% ב-2017, והציגה הערכות שווי נמוכות שגזלו רווחים מהעובדים במימוש אופציות

טינדר / צילום: שאטרסטוק
טינדר / צילום: שאטרסטוק

מייסדי טינדר תובעים את מאטצ' גרופ ואת חברת-האם IAC שרכשו את אפליקציית ההיכרויות הפופולרית, בטענה שגזלו מהם רווחים באופציות. התובעים מבקשים פיצויים בסך 2 מיליארד דולר.

בכתב התביעה שהוגש היום (ג') לבית המשפט העליון בניו-יורק, טוענים שלושת מייסדי טינדר, שון רד, ג'סטין מאטין וג'ונתן באדן, ו-6 מנהלים בכירים נוספים מטינדר, כי מאטצ' גרופ ביצעה מניפולציה של מידע פיננסי כאילו הכנסות החברה התרסקו ב-90% במהלך 2017, והציגה הערכות שווי נמוכות לחברה כך שגזלו מהעובדים רווחים במימוש אופציות.

במרץ 2014, חברת ההחזקות IAC, ששולטת באפליקציות היכרויות רבות כמו ok Cupid ו-PlentyOfFish, הגדילה את החזקותיה בטינדר והפכה לבעלת המניות העיקריות. ההערכות בשוק היו כי המהלך נעשה לפי שווי של כמה מיליארדי דולרים לטינדר.

בתמורה לרכישת המניות קיבלו המייסדים, בין היתר, אופציות בשיעור 20% מטינדר כולה, ולהן 4 נקודות מימוש. התאריך הראשון היה במאי 2017. בכתב התביעה טוענים מייסדי טינדר כי זמן קצת לפני המועד החליטו ב-IAC בצורה תרמיתית למזג את החברה ומניותיה אל תוך מאטצ' גרופ בשווי מומצא ונמוך של 3 מיליארד דולר. אחרי המיזוג ביטלה מאטצ' גרופ את הסכם מימוש האופציות.

מהלך המיזוג מנע ממייסדי טינדר לממש את האופציות של החברה הצומחת בכל אחת מ-4 נקודות המימוש. "משום שטינדר היא ישות פרטית בתוך החברה, הנתבעים יכלו להעריך את החברה הרחק מעיני הציבור והרגולטור, לשקר לגבי התחזיות הפיננסיות של טינדר ולפגוע בהערכות השווי שלה - כל זאת מבלי לפגוע במחיר מנייתן (מאטצ' גרופ הציבורית - ו"א) או הערך הנתפס הציבורי של טינדר", נכתב בתביעה. 3 נקודות המכירה הבאות לאופציה היו מתוכננות לנובמבר 2018, מאי 2020 ומאי 2021.

התובעים אף טוענים כי כל מהלך ההשתלשלות הזה, כולל מיזוג פעילותה של טינדר, נעשה ללא ידיעתם של המייסדים והמנהלים הבכירים בטינדר. התובעים אף טוענים כי מאטצ' גרופ מינתה את גרג בלאט (Blatt) לתפוס את מקומו של שון רד אחרי פרשת הטרדות מיניות, כדי שיהיה האדם שלה בטינדר לביצוע המניפולציה - מינוי שנפגם כתוצאה מהטרדה מינית של בלאט כלפי מנהלת בכירה אחרת במסיבת החברה בלוס אנג'לס. בתביעה נטען כי מאטצ' גרופ שידעה על התנהלות המנהל שלה, השאירה אותו מספיק זמן עד שתושלם הפעילות התרמיתית שלו, ואז אפשרה לו לפרוש בכבוד.

בכתב התביעה מצטטים התובעים את תוצאות טינדר שפורסמו רק בשבוע שעבר. אלה הראו כי האפליקציה הבודדת הזו בפרוטפוליו של מאטצ' גרופ הציגה צמיחה של 81% בכמות המנויים ו-136% בהכנסות בשנה האחרונה בלבד.