פינוי בינוי בקרית אונו: 92 דירות במקום 24

במקום שני בניינים ישנים ברחוב ישעיהו ייבנה מגדל בן 18 קומות לצד שני בנייני מגורים בני חמש קומות כל אחד

רח' ישעיהו, קרית אונו/ צילום:?משהב,
רח' ישעיהו, קרית אונו/ צילום:?משהב,

סיפור בעלי הדירות

בעל דירה במתחם מספר כי מדובר בפרויקט שמנסים לקדם אותו כבר שנים ארוכות: "אנחנו מנסים לקדם את הפרויקט כבר מאז שנת 2000, זה כבר 18 שנה. הרבה דברים היו בדרך, פעם העירייה עיכבה ופעם רשות מקרקעי ישראל וגם הדיירים עצמם. בשלב מסוים ראינו שלא מתקדם אז פיצלנו את הפרויקט לשני חלקים, ואז זה התחיל להתקדם. הכי חשוב למצוא חברה עם הרבה ניסיון בתחום שיכולה לקדם דבר כזה, וכדאי שגם העירייה תדחוף את זה קדימה במקביל. אצלנו זה כבר עוד מעט קורה, האחרונים יוצאים מהדירות וזהו. בסוף זה ייגמר אבל צריך הרבה מאוד סבלנות כי זה לוקח הרבה זמן".

רח' ישעיהו, קרית אונו/ צילום:?משהב, הדמיה: גל מצליח אדריכלים
 רח' ישעיהו, קרית אונו/ צילום:?משהב, הדמיה: גל מצליח אדריכלים

התמורה ליזם

מדובר בפרויקט פינוי בינוי. במקום שני הבניינים הישנים מתוכננים להיבנות מגדל בן 18 קומות לצד שני בנייני מגורים בני חמש קומות כל אחד. הבניינים החדשים צפויים לכלול 92 דירות סך הכל, 68 מהן לשיווק ומכירה על ידי היזם ו-24 ישובו לבעלי הדירות הישנות. חמש מתוך הדירות החדשות יוגרלו בין תושבי קריית אונו במחיר מופחת. לכל דירה חניה.

התמורה לבעלי הדירות 

דירה חדשה בפרויקט חדש עם מעלית וחניה. הדירות החדשות יהיו בנות כ-100 מ"ר. הדירה החדשה תכלול תוספת חדר ומרפסת בשטח 12 עד 15 מ"ר. מיקום הדירות יהיה קומה אחת מעל מיקום הדירה בבניין הישן. לכל דירה חניה. 

בעלי הדירות הישנות מפונים מהבניינים הישנים, החברה נושאת בעלות המעבר ובדמי שכר הדירה במהלך הבנייה בגובה כ-4,000 שקל לחודש. עד כה 22 דיירים מתוך 24 פונו ועל פי היזמים, השניים הנותרים יתפנו בקרוב.

לו"ז צפוי

בחברה מציינים כי עובדים על הפרויקט כבר למעלה מ-10 שנים. התב"ע מאושרת, החברה הגישה בקשה להיתר לפני שנה, וממתינה לחשבון אגרות. שלב א' של הפרויקט במסגרתו פונו 36 דיירים ונבנו 136 יחידות דיור חדשות כבר אוכלס לפני כשנתיים.

● מיקום מדויק: רחוב ישעיהו מספר 5 ו-7 קרית אונו.

● המצב הקיים: שני בנייני רכבות בני שתי קומות עם 24 יחידות דיור סך הכל. הדירות הישנות בשטח ממוצע של 53 מ"ר, וחלקן הורחבו בעבר בכ-30 מ"ר. הבניינים נבנו בשנות ה-50. אין מעלית.

● היזם: משהב חברה לשכון בנין ופיתוח.

● אדריכל: גל מצליח אדריכלים.