סאני זכתה במכרז ותספק סמארטפונים לעובדי משרדי הממשלה

"אנחנו מסוגלים להתחרות במכשירים הסיניים, בזכות האיכות והשירות" • כך אומר מנכ"ל סאני תקשורת, יבואנית מכשירי סמסונג, לאחר צניחה בשיעור דו ספרתי בהכנסות וברווח התפעולי ברבעון השני • בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 17% ברווח הנקי שעמד על כ-17 מיליון שקל

סמסונג גלקסי S9. מכשיר הדגל / צילום: shutterstock
סמסונג גלקסי S9. מכשיר הדגל / צילום: shutterstock

חברת סאני תקשורת, הנמצאת בשליטת חברת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון השני של השנה. בשורה העליונה רשמה החברה ירידה של 19.3% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-255 מיליון שקל. בחברה מציינים כי הירידה בהכנסות נבעה מקיטון במכירות חליפים ואביזרים, מכירות מוגברות של מכשירים זולים יחסית ומועדי השקות שונים לסדרת גלקסי. מכשיר הדגל של החברה, Galaxy S9, הושק באמצע חודש מארס השנה.

סאני תקשורת: תוצאות המחצית
 סאני תקשורת: תוצאות המחצית

השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 42% ברווח לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-17 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 17% ברווח הנקי שעמד על כ-17 מיליון שקל ברבעון, עקב הכנסות מימון של כ-5 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל על רקע התחזקות הדולר מול השקל ברבעון האחרון.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם ירידה של 5.3% בהכנסות לרמה של כ-530 מיליון שקל, נסיגה של 30% ברווח התפעולי לעומת התקופה המקבילה ב-2017 לרמה של כ-38 מיליון שקל, ועלייה של 39% ברווח הנקי שהסתכם בכ-32 מיליון שקל (הכנסות מימון של כ-3.7 מיליון שקל בתקופה זו לעומת הוצאות מימון של 24 מיליון שקל אשתקד). 

בשנה האחרונה ירדה מניית סאני בקרוב ל-30% ושוויה של החברה הצטמק לכ-384 מיליון שקל. 

משה פרי, מנכ"ל סאני, נראה שהצרכנים עוברים יותר ויותר לטלפונים זולים יחסית. האם יש האטה בביקושים לסמארטפונים חדשים?

פרי: "כן, רואים האטה של 2% באופן כללי בביקושים לסמארטפונים בעולם בכלל השנה, לעומת התקופה המקבילה ב-2017. אבל סאני צמחה בכ-4% במכירות הכמותיות של מכשירים, בעיקר בגלל שאנחנו מציעים כיום מגוון שלם של מכשירים ולא רק כאלה בפלח העליון של השוק. אנחנו מסוגלים להתחרות טוב מאוד במכשירים הסיניים, בסמארטפונים במחירים של עד 1,500 שקל, גם בזכות האיכות של המכשירים ולא פחות חשוב, בזכות השירות שאנחנו יודעים לתת".

זכייה במכרז לעובדי משרדי הממשלה

סאני דיווחה היום (א') כי היא זכתה שוב במכרז של החשב הכללי באוצר לאספקת סמארטפונים של סמסונג לעובדי משרדי הממשלה. החברה, העוסקת בייבוא ושיווק מכשירי סלולר מתוצרת סמסונג ואביזרים נלווים ללקוחות פרטיים, תשמש במסגרת זו כספק בלעדי. היא תספק את מכשיר הדגל החדש של החברה, גלקסי S9, ואת מכשירי הגלקסי A8 וגלקסי A8 פלוס. כאמור, זו זכייה נוספת של סאני במכרז החשב הכללי במשרד האוצר, לאחר שבשנים 2016 ו-2017 זכתה במכרזים דומים של החשב הכללי לאספקת מכשירים מתוצרת סמסונג.

פרי: "בהתבסס על המכרזים של השנתיים האחרונות אנחנו מוכרים בממוצע 40-50 אלף מכשירים לשנה כתוצאה מהזכייה במכרזים של החשב הכללי לעובדים ובני משפחותיהם, מתוך סך מכירות מכשירים של 450-500 אלף בשנה, כך שמדובר בזכייה מאוד משמעותית".