עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון יסיים את תפקידו בסוף החודש

זאת אחרי 26.5 שנים ב"ידיעות אחרונות", 8 מהן בתפקיד העורך הראשי • לפי הערכות ב"ידיעות", מי שעשוי להחליפו הוא ראש מערכת החדשות, נטע ליבנה

עורך "ידיעות אחרונות", רון ירון / צילום: אביגיל עוזי
עורך "ידיעות אחרונות", רון ירון / צילום: אביגיל עוזי

רון ירון, עורך "ידיעות אחרונות" ב-7.5 השנים האחרונות, הודיע היום (א') באופן רשמי כי הוא יעזוב את תפקידו בסוף אוגוסט. עזיבתו של ירון הסתמנה כבר מזה מספר חודשים, כשעל-פי הערכות ב"ידיעות", מי שעשוי להחליפו הוא ראש מערכת החדשות, נטע ליבנה.

ירון שלח היום מייל ארוך ואישי לעובדי העיתון והתייחס בו גם למה שעל-פי הערכות עשוי היה להיות נקודת השבר בינו לבין המו"ל, ארנון (נוני) מוזס - תיק 2000. "זה לא סוד שבשנה וחצי האחרונות העיתון עבר טלטלה לא פשוטה. תיק 2000 נחת עליי, עלינו, כרעם ביום בהיר. העובדות המלאות טרם התבררו, אולם די היה במה שפורסם כדי לחייב את כולנו לעשות חשבון נפש. ואם נעשו טעויות לאורך הדרך - החוכמה היא ללמוד ולצמוח מהן. וגם אם ייתכן ש'לא היה כלום', זה לא אומר ש'לא יהיה כלום' ולא פותר אותנו מתיקון. אני גאה בדרך העצמאית והבלתי מתפשרת שבה סיקרנו את הפרשה".

עוד כתב ירון: "תפקיד עורך 'ידיעות אחרונות', העיתון הגדול והחשוב במדינה, הוא בעל עוצמה וכוח רב. בכל ימיי בתפקיד ניסיתי להשתמש בו בזהירות, באחריות, באנושיות. זכרתי תמיד שהכוח שניתן לי הוא בתוקף תפקידי כעורך 'ידיעות אחרונות', ולא כרון ירון, האדם הפרטי, ושאני חייב להשתמש בו בחרדת קודש גם כלפי עובדי העיתון, מהבכיר ביותר ועד הכי זוטר, גם מול הקוראים שלנו ובעיקר כלפי מי שעליהם אנחנו כותבים ושעתידים להיפגע ממה שאנחנו מפרסמים. לזכור תמיד שבצד השני יש אנשים שחייהם מושפעים מכל מילה. ולכן חשוב להקשיב, לשמוע, לא להסס לפרסם בכל הכוח והעוצמה כשאנחנו בטוחים בעובדות. אבל כן להטיל ספק. וכן לתת לעובדות לבלבל אותנו, אם מוכיחים לנו שאנחנו טועים. לעולם לא אצטער על סיפור שפספסנו בגלל זהירות יתר והקפדה על בדיקה מקיפה. תהיה קודם כל בן אדם ואחר-כך עיתונאי. אין בהכרח סתירה בין הדברים".

על תחושותיו האישיות, לאחר למעלה מ-26 שנה בעיתון, הוא כתב: "כן, אני עצוב שזה קורה. כן, אני כואב שזה מסתיים. כן, אני מוטרד מהעתיד. אבל כן, אני גם שלם לחלוטין עם הדרך שעשיתי. עם ההחלטות שקיבלתי".

עזיבתו של ירון מגיעה בשעה שקבוצת "ידיעות" כולה נמצאת בסוג של טלטלה, כשגם בכל הנוגע למנהלים הבכירים בה שוררת אי-בהירות. לאחרונה, כפי שפורסם ב"גלובס", חזר לעיתון אלון גולדשטיין, עד לאחרונה בעל תפקיד בכיר בקשת, ומונה לסמנכ"ל הקבוצה. כיום אין לקבוצה מנכ"ל, כשהאחרון שכיהן בתפקיד היה ינון אנגל הוותיק. מי שאמור היה להחליף אותו הוא מנכ"ל ynet, אבי בן-טל, אך זה הודיע בחודשים האחרונים כי הוא מוותר על תפקיד המנכ"ל. בן-טל נשאר בינתיים מנכ"ל ynet וימשיך לשמור על הסמכויות הרחבות שבהן הוא מחזיק שנוגעות גם ל-ynet וגם לעיתון עצמו, אך כעת שוררת שוב אי-בהירות לגבי השאלה האם ומתי אכן יאויש התפקיד. בעבר הרחוק יותר שימש הבעלים, ארנון (נוני) מוזס עצמו, כמנכ"ל הקבוצה.

ירון הודיע כי ב-31 באוגוסט, לאחר 26.5 שנים ב"ידיעות אחרונות", 8 מהן בתפקיד העורך הראשי, יעזוב את תפקידו.

בהודעתו הרשמית כתב:

"כן, אני עצוב שזה קורה.
כן, אני כואב שזה מסתיים.
כן, אני מוטרד מהעתיד.
אבל כן, אני גם שלם לחלוטין עם הדרך שעשיתי. עם ההחלטות שקיבלתי".