דואר ישראל מסכמת רבעון: גידול של 1.6% בהכנסות ל-452 מ' ש'

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "הגידול בהכנסות מתחום הסחר המקוון היה גבוה יותר בחציון הראשון של השנה מול הירידה בהכנסות מתחום הדואר המסורתי"

מנכל דואר ישראל, דני גולדשטיין / צילום: דוברות חברת דואר ישראל
מנכל דואר ישראל, דני גולדשטיין / צילום: דוברות חברת דואר ישראל

חברת דואר ישראל מסיימת את הרבעון השני של 2018 עם הכנסות של 451.8 מיליון שקל, גידול של 7 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-8.3 מיליון שקל. בחציון הראשון של השנה עלו הכנסות החברה והסתכמו ב-912 מיליון שקל, מול 903 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. 

בחציון הראשון של השנה עמד הרווח הנקי עמד על 38.1 מיליון שקל, מול הפסד של 1.66 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. בשל תקן חשבונאי חדש (ifrs9) התעדכנו נתוני ההשוואה מול שנה קודמת.

לדברי החברה, העלייה ברווח הנקי בחציון נבעה בעיקרה מהכנסות מסחר מקוון, מהכנסות מימון נמוכות וביטול הפרשות מס עודף. בנוסף, בחציון הראשון של 2018 היו לחברה הכנסות ממכירת נכס בסך של כ-36 מיליון שקל. 

הרווח הגולמי ברבעון עמד על 27.7 מיליון שקל, לעומת כ-32.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בחציון עמד על 63.9 מיליון שקל, לעומת 72.9 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי בחציון עמד על כ-42 מיליון שקל, לעומת כ-15.3 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA בחציון עמד על 100 מיליון שקל (כ-11% מההכנסות), לעומת 73 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, "בחציון הראשון של השנה התמקדה החברה בשיפור השירות ובפיתוח מנועי הצמיחה, לצד המשך יישום תוכנית ההבראה הארבע-שנתית, שתסתיים בסוף השנה. כחלק ממתווה תוכנית ההבראה, אישרו לפני מספר שבועות ועדת השרים לענייני הפרטה וועדת הכספים של הכנסת את תהליך ההפרטה של חברת דואר ישראל, והחברה מתחילה להיערך לכך. בנוסף, בימים אלה החברה נמצאת בעיצומו של מהלך ארגוני-אסטרטגי, אשר יחד עם ההשקעה המסיבית בטכנולוגיות חדשות בתחום העברת הדואר והחבילות, אמור להתאים את החברה לאתגרי השנים הבאות בתחום הקניות ברשת ולשינויים בסביבה העסקית. כחלק ממיקוד החברה בתחומי הסחר המקוון הנכנס והיוצא ובנק הדואר עם דגש על חדשנות, הוחלט במהלך הרבעון השני של השנה על הקמת תשתית לניהול חממות טכנולוגיות בדואר ישראל". 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, מסר: "הגידול בהכנסות מתחום הסחר המקוון היה גבוה יותר בחציון הראשון של השנה מול הירידה בהכנסות מתחום הדואר המסורתי".