לא רק באונליין: דיווחים על חנות פיזית ראשונה לגוגל בשיקגו

ענקית הטכנולוגיה תפתח חנות ראשונה בעיר שיקגו, בה תמכור סמארטפונים מתוצרתה, משקפי VR, מחשבי כרומבוק ועוד • עד עתה אסטרטגיית החברה התבססה על מכירות בחנות מקוונת בלבד

גוגל / צילום: שאטרסטוק
גוגל / צילום: שאטרסטוק

גוגל מתכוננת לפתוח חנות דגל ראשונה שתמוקם בשיקגו, לפי דיווחים בתקשורת המקומית. לפי הדיווחים, ענקית הטכנולוגיה קרובה לסגור חוזה שכירות לנכס שמשתרע על פני 14,000 פוט מרובע (1300 מ"ר) ברחוב רנדולף בשכונת Fulton Market בשיקגו, בקרבה למשרדי גוגל באיזור, שגם אותם החברה מתכננת להרחיב.

החנות החדשה תהיה קבועה, בניגוד לחנויות פופ-אפ שגוגל פתחה בעבר בערים אחרות. אותן חנויות נפתחו באופן זמני, ואפשרו ללקוחות את היכולת להגיע ולבחון את מוצרי החברה, אך לא לרכוש אותם. לאחר הבחינה, הם יכלו לרכוש את המוצרים רק בחנות האונליין של גוגל.

כבר ב-2015 גוגל תכננה, לפי דיווחים, לפתוח חנות קבועה בניו יורק, ואף השקיעה שישה מיליון דולר בשיפוץ נכס ברחוב Greene למטרה זו, אך הפרויקט בוטל מסיבות לא ידועות.

לגוגל מוצרים רבים בתחום החומרה שתוכל למכור בחנות החדשה. בין היתר היא מייצרת סמארטפונים של המותג פיקסל, רמקולים חכמים של גוגל הום, מוצרי נסט לבית החכם, מחשבי כרומבוק, ומשקפי VR בשם דיידרים. לענקיות טכנולוגיה אחרות, כמו אפל, אמזון ומיקרוסופט כבר יש חנויות משלהן. חנויות אפל הן חלק מאסטרטגיית המותג כבר שנים, מיקרוסופט מפעילה חנויות ב-35 מדינות, ורכישתה של אמזון את רשת הסופרים הול פודס לאחרונה הראתה שגם ענקית האי-קומרס רואה עתיד בחנויות פיזיות. בנוסף, אמזון פתחה את חנות אמזון גו בסיאטל שמציעה חווית קנייה ללא קופות.

מגוגל נמסר לאתר Ad Age בו דווח על הנושא כי "אנחנו לא מגיבים על שמועות וספקולציות".