נתניהו משנה כיוון בפרשת גשר יהודית: "סומך על כ״ץ"

הסיבה לשינוי לא ברורה, אך במספר רב של סוגיות פוליטיות בשנים האחרונות נתניהו שינה את דעתו בתוך זמן קצר והוציא הודעות סותרות • מנכ״ל עירית תל-אביב: "מובן מאליו שחברת נתיבי איילון אינה רשית להיכנע ללחצים פוליטיים ועליה לפעול לפי הדין"

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל / צילום: Reuters. POOL New
בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל / צילום: Reuters. POOL New

אחרי יממה של הודעות מטעם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהן אמר שלא יתן יד לסגירת נתיבי איילון באמצע השבוע (ובכך רמז שהוא מעדיף שהעבודות יבוצעו במהלך השבתות), שינה היום (ה') נתניהו כיוון והודיע שהוא סומך על שר התחבורה ישראל כ״ץ "שיטפל בנושא העבודות על הגשר ושימצא את הפתרון המיטבי".

לשכת נתניהו לא הגיבה לאמירותיו המוקדמות של ח״כ גפני, בהן הטיח ביקורת ישירה בנתניהו, בקטע וידאו של גפני אותו הפיצו דובריו של חבר הכנסת ״נתניהו אינו מודע למה שקורה במדינה, הוא לא צריך היה להתערב״ קבע גפני.

הסיבה לשינוי לא ברורה, אך במספר רב של סוגיות פוליטיות בשנים האחרונות נתניהו שינה את דעתו בתוך זמן קצר והוציא הודעות סותרות. מוקדם יותר היום ציין השר כ״ץ, כי ממלא מקום מנכ״ל משרד ראש הממשלה, יואב הורביץ, התקשר אליו ביממה האחרונה ושיבח אותו על החלטתו ועל הופעותיו בתקשורת.

בתוך כך, הערב שלח מנכ״ל עירית תל-אביב מנחם לייבה (הפעם, ההודעה והמהלך יצא מטעם העירייה ולא מטעם הקמפיין הפוליטי של רון חולדאי) מכתב למנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, בו נאמר שלשר התחבורה "אין כל סמכות לצוות על חברת נתיבי איילון כיצד לפעול בעניין עבודה בשבת, הוא אינו רשאי הורות לחברה להימנע מעבודה ביום זה. לא רק שאינכם חייבים להיענות לרצונותיו, אלא שהדבר אף אסור עליכם לפי דין".

לייבה מפנה במכתבו לפסק הדין גלאון נ׳ ראש הממשלה, בו עתרה יו״ר מרצ (אז) זהבה גלאון לבג״ץ נגד החלטת נתניהו להתערב בנושא עבודות תחזוקת הרכבות לפני שנתיים.

לייבה כתב "עקב התערבות של שר התחבורה, החסר כל היכרות מקצועית עם הנושא, הודעתם לנו אתמול על כוונתכם לבחון מחדש את העניין במטרה למצוא פתרון. מסרתם כי עמדתכם תועבר עד ליום א׳ הקרוב".

לייבה מציין שלאור לוח הזמנים הדוחק, אם לא ימצא פתרון עד ליום א׳, הוא דורש מנתיבי איילון לבצע את העבודה כפי שסוכם וכפי שהתחייבה חברת נתיבי איילון.

"מובן מאליו שחברת נתיבי איילון אינה רשית להיכנע ללחצים פוליטיים ועליה לפעול לפי הדין" כתב לייבה. "העירייה לא תשלים עם עיכובים בלתי עניינים".