אלון קסטיאל החל לרצות היום את עונש המאסר שנגזר עליו

קסטיאל, שהורשע בעבירות מין חמורות, ירצה 4 שנים ו-9 חודשי מאסר

אלון קסטיאל / צילום: שלומי יוסף
אלון קסטיאל / צילום: שלומי יוסף

אלון קסטיאל החל לרצות היום (א') את עונש המאסר שנגזר עליו. קסטיאל, איש הנדל"ן וחיי הלילה, הגיע היום לכלא חרמון שבגליל כדי להתחיל בריצוי העונש של 4 שנים ועוד 9 חודשי מאסר שהוטל עליו בגין הרשעתו על ידי ביהמ"ש המחוזי בתל אביב בעבירות מין חמורות.

לפני חודשים אחדים הורשע קסטיאל במסגרת הסדר טיעון בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. זאת, בתום הליך גישור פלילי שהתנהל בין קסטיאל לבין הפרקליטות. פרקליטות מחוז תל-אביב דרשה להטיל על קסטיאל עונש מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח.

קסטיאל, בן למשפחת אנשי העסקים המוכרת, הורשע כי פגע מינית ב-4 נשים בדרכים שונות בטווח זמן של כמה שנים. בגזר הדין ציין השופט גלעד נויטל, בהסכמת השופטים גרשון גונטובניק וטלי חיימוביץ', כי הוא לקח בחשבון לרעתו של קסטיאל (לחומרא) את העובדה שקסטיאל ביצע 4 עבירות מין ב-4 מתלוננות שונות - "מסכת של 4 עבירות שהנאשם ביצע במהלך השנים, תדירותן, הנסיבות הקשורות בביצוע כל אחת מהעבירות, הפגיעה החמורה בערכים החברתיים בתוצאה מביצוע העבירות, הנזקים הקשים שנגרמו למתלוננות כתוצאה ממעשי הנאשם".

מאידך, לטובתו של קסטיאל התחשבו השופטים בגזר הדין בכך שהוא לקח אחריות על מעשיו באופן שחסך את למתלוננות את העדות בבית המשפט וכן טרחה וזמן, היעדר עבר פלילי, חלוף הזמן מביצוע העבירות ומאמציו של קסטיאל לחזור למוטב, בין היתר באמצעות תהליך טיפולי שהוא עובר.

השופטים כתבו בגזר הדין כי "תמונת עבריינותו המינית של קסטיאל איננה חד-פעמית. מדי פרק זמן במהלך השנים הוא שב וביצע עבירות מין, כשהוא עושה זאת כל פעם כלפי מתלוננת אחרת, התעלם מרצונה, מכבודה ומזכותה על גופה, פולש לפרטיותה ופוגע במתלוננות באופן חמור עד חמור מאוד".