קריאייטיב | פודקאסט

היזם שגייס 65 מיליון דולר כדי לנצח את גוגל בשוק הווידיאו

סדרת מרקטינג, פרק 4: צביקה נטר, אינוביד • צביקה נטר מציע לכל יזם בתחילת הדרך, להתמקד קודם כל ב- Product Market Fit - קרי, למצוא לקוח שישלם על המוצר שלכם, ורק אז – להתחיל לפתח • כך הוא גם בנה את חברת אינוביד, שגייסה כ-65 מיליון דולר מעסיקה כ-230 עובדים ומשרתת כ-400 לקוחות גלובליים • כיום, אחרי שהחברה עברה לרווחיות, הוא מתחרה עם ענקיות כמו גוגל ופייסבוק על שוק הפצת הקריאייטיב-וידאו

"גייסנו כמה מיליוני דולרים שהחזיקו אותנו לשנתיים-שלוש, אבל ראינו שהמוצרים הקודמים שפיתחנו לא ממש עובדים. קנינו כרטיס טיסה לניו-יורק כדי לראות אנשים משוק הווידאו בעיניים, וניסינו להבין איפה יהיה לנו הכי קל להביא לקוח משלם, להראות Product Market Fit".

ואז מה עשיתם?

"ואז, אחרי שפגשנו כמה בכירים בתעשייה וקיבלנו מהם פידבק, החלטנו להרוג את מרבית מוצרי הווידאו שפיתחנו אז - היה לנו מוצרי לסושיאל וידאו, לרכישה דרך וידאו, וכו' - והתמקדנו רק במוצר הפרסום האינטראקטיבי שלנו, כי הבנו שזה מה שיכול לעניין הכי הרבה את הלקוחות שלנו".

צביקה נטר מציע לכל יזם בתחילת הדרך, להתמקד קודם כל ב-Product Market Fit. קרי, למצוא לקוח שישלם על המוצר שלכם, ורק אז - לבנות את המוצר הנכון, להתחיל לפתח, ובסופו של דבר גם לייצר מכירות. כך הוא גם בנה את הסטארט-אפ אינוביד, אליו גייס כ-65 מיליון דולר ובו מועסקים כ-230 עובדים. החברה מוכרת כיום לכ-350 מותגים וארגונים שונים, והיא רווחית לאחר גיוס אחרון אותו השלימה לפני יותר משנתיים וחצי.

החברה, המפתחת פלטפורמה טכנולוגית העוסקת בהפצת קריאייטיב-וידאו חכם מבוסס דאטה, הוקמה על ידי נטר, טל חלוזין וצחי זיגדון. ראיינו את נטר לפרק ספיישל רביעי של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (סדרת שיווק), כדי לשמוע ממנו על האתגרים בבניית אינוביד בפרט, וגם על שוק הוודיאו בכלל - המסתמן כמדיום ה"מנצח" של התקופה האחרונה - ולאן, בעצם, כל זה הולך.

איך בעצם הרגתם כך את שאר המוצרים? לא היו לזה השלכות לחברה?

נטר: "היו, כי זה לא רק להודיע לעובדים שלנו על עצירת הפיתוח, אלא גם ממש לוותר על לקוחות והכנסות. אבל זה לא הסטארט-אפ הראשון שלנו כמייסדים, ואנו יודעים שפוקוס זה הדבר הכי קריטי וחשוב ליזם. החכמה היא לא לדעת מה לעשות, אלא מה לא לעשות - ולמרות שהדבר כרוך בהחלטות קשות, זה מה שנדרש אם רוצים לבנות חברה גדולה. יזמים שאינו מפוקס יכול להוביל לכך שהחברה תמות".

לצד החיבור הפרסונלי של נטר לפילוסופיית ה"לפתח עבור הלקוחות", וההקפדה שלו לאורך השנים לבנות חברה שמספקת מה שהלקוח צריך, "גם אם זה הדבר הפשוט ביותר, הכי מפגר, עם מאית מהטכנולוגיה שכיוונת אליה בהתחלה" - הוא גם ממוקד מאד על תחום הווידאו, ומחזיק בחזון שאפתני עבור אינוביד בענף.

"החזון שלנו תמיד היה ונשאר, לשנות את חווית הצריכה של וידאו", מספר נטר. "המדיום הזה לא השתנה באמת במאה האחרונה, והמטרה שלנו היא להפוך כל וידאו לפרסונלי ודינאמי לאורך זמן, ממש בדומה לחוויה שיקבל גולש ממוצע באינטרנט כשהוא פותח דף HTML".

"זה כמובן חזון מאד יפה", הוא מסכם בחיוך, "אבל בינתיים רצינו למצוא פיתרון שעובד, שיאפשר לנו לבנות מוצר חזק, למכור ללקוחות ולהמשיך לגדול". כיום, משתמשים במוצר של איבוניד מותגים גדולים כמו דיסני, רדבול, היינקין, ואפילו לגו. "נפח הווידאו-ים שמועלים אלינו מדי יום ביומו, אורכים 170 שנה - ייקח הרבה זמן לשמוע אותם. אנו מאד גאים בתשתית הטכנולוגית שבנינו שמאפשרת את זה", הוא מסכם.

איך ביצעו נטר, שאר המייסדים והמשקיעים "פיבוט" שהוביל את החברה לרווחיות? כיצד גייסו 65 מיליון דולר ב-3 סיבובים שונים? איך מתחרים עם ענקיות וידאו כמו גוגל פייסבוק? וכמובן - איזה עתיד צופה נטר לשוק הווידאו העולמי, ומהן המגמות שהוא מזהה? כל זאת ועוד, בפרק הספיישל הרביעי של עוד פודקאסט לסטארט-אפים (סדרת שיווק).

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.