מתחת לרדאר: החברות שפרסמו דוחות כספיים ברגע האחרון

מבול הדוחות הכספיים שפרסמו החברות הבורסאיות בסוף השבוע האחרון, טומן בחובו תוצאות שרבות מהן היו מעדיפות להסתיר מעיני הציבור • "גלובס" שופך אור על התוצאות הלא מחמיאות של רכבת ישראל, קרסו מוטורס, רבוע כחול נדל"ן, האחים יעקובי, ארנה גרופ, קבוצת אלעזרא, אימקו וחברות הנדל"ן הזרות GFI וברוקלנד אפריל

דוחות כספיים בדקה ה-90 / אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK
דוחות כספיים בדקה ה-90 / אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK

מבול הדוחות הכספיים שפרסמו החברות הנסחרות בבורסת תל אביב בסוף השבוע האחרון, טומן בחובו תוצאות שרבות מהן היו מעדיפות להסתיר מעיני הציבור.

היום סקרנו במדור שוק ההון של "גלובס" את התוצאות הלא מחמיאות שרשמו במחצית השנה הראשונה וברבעון השני של 2018 תשע חברות: רכבת ישראל  , קרסו , רבוע כחול נדל"ן , האחים יעקובי , ארנה גרופ , קבוצת אלעזרא , אימקו  וחברות הנדל"ן הזרות GFI   וברוקלנד אפריל  .

רכבת ישראל רשמה הפסד תפעולי של כ-10 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח תפעולי של כ-24 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 9.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 21.6 מיליון שקל.

קרסו , יבואנית הרכב, רשמה בסיכום המחצית הראשונה של השנה, גידול של 3.6% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-2.26 מיליארד שקל, אבל בשורה התחתונה הציגה צניחה של 48% ברווח הנקי, שקטן ל-65.3 מיליון שקל. נתח השוק של החברה עלה בסוף יוני ל-11.2%.

הרווח הנקי של רבוע כחול נדל"ן , הנמצאת בשליטת מוטי בן משה, נפל ב-89% ל-4 מיליון שקל ברבעון השני. קניון TLV, שהחברה מחזיקה במחציתו, רשם הפחתה בסך 81 מיליון שקל ל-1.68 מיליארד שקל. בסך הכל, הכנסות החברה מדמי שכירות ירדו ב-11% ברבעון.

קבוצת האחים יעקובי , שהצטרפה לבורסה בתל אביב בנובמבר 2017, סגרה את הרבעון השני של השנה עם הפסד של 14 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הנפקת המניות של האחים יעקובי מסתמנת כאחת הגרועות של השנה שעברה.

חברת הנדל"ן ארנה גרופ  ספגה את עיקר הפגיעה בתוצאות המחצית הראשונה מעלויות מימון גבוהות, שהושפעו מעליית הדולר ביחס לשקל, בעיקר בגין הלוואות שהעניק לה בעל השליטה מרכוס וובר, המסתכמות ביותר מ-400 מיליון שקל.  לצד הערת "עסק חי" והערות נוספות מרואי החשבון בנוגע לעתיד עסקיה, סיכמה החברה תקופה זו בהפסד של 31 מיליון שקל, אחרי שאת שנת 2017 כולה סיכמה ברווח נקי של 35 מיליון שקל - אז בתמיכת מכירת נכסים והכנסות מימון.

קבוצת אלעזרא  , שמחזיקה בחברות אלבר, אפרידר והכשרה ביטוח, סיכמה את המחצית הראשונה של 2018 עם רווח נקי של כ-57 מיליון שקל - גידול של כ-190% ביחס למחצית המקבילה אשתקד, לאחר שברבעון השני גדל הרווח פי 3, לכ-26 מיליון שקל. לקבוצה, שבניהול שמעון חזות ובראשות אלי אלעזרא, הון עצמי של יותר מ-370 מיליון שקל.

אימקו  הציגה ירידה של כ-80% ברווח הגולמי בסיכומה של המחצית הראשונה של 2018, שהעבירה אותה להפסד של יותר מ-6 מיליון שקל בתקופה. התוצאות הכספיות לא הותירו את המשקיעים אדישים, ומניית החברה צנחה ב-8% ביום חמישי האחרון.

חברת הנדל"ן הזרה GFI  , שאג"ח שלה בהיקף של כ-570 מיליון שקל נסחרות בתל אביב, מסכמת את המחצית הראשונה של 2018 עם רווח נקי של 2.7 מיליון דולר ועם רווח כולל של 9.7 מיליון דולר. מאזן החברה (סולו) כולל הון עצמי של 277.4 מיליון דולר ונכסים בשווי של 436.2 מיליון דולר.

דוחותיה הכספיים של חברת הנדל"ן הזרה ברוקלנד   לרבעון השני לא הצליחו, לפי שעה, להרגיע את המשקיעים, שחוששים מיכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה. איגרת החוב (סדרה ב') שלה, בעלת מח"מ של 1.9 שנים, נסחרה היום לפי תשואה שנתית לפדיון של 24%, לאחר שמחירה קרס ב-21% מתחילת השנה.