ההפסדים ומיעוט הלקוחות מציבים אתגר לא קטן בפני אינפימר

ביצועי מניית אינפימר, שאיבדה כרבע מערכה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-60 מיליון שקל, מעידים על המצב המאתגר של החברה, שמייצרת פתרונות חלופיים להטמנת חומרים אורגניים ופלסטיים • החברה סיכמה את מחצית השנה הראשונה בהפסד של 4 מיליון שקל

יובל תמיר, בעל השליטה בחברת אינפימר / צילום: יונתן בלום
יובל תמיר, בעל השליטה בחברת אינפימר / צילום: יונתן בלום

בחודשים האחרונים ניתן היה להתרשם שיש מגמה חיובית סביב עסקיה של יצרנית חומרי הגלם אינפימר . תרמו לכך גיוס הון מוצלח של 15 מיליון שקל, מינויו של משה דיין, לשעבר בכיר בחברת כתר פלסטיק, לעמוד בראש החברה, ורוח גבית שקיבלה ממשרד הכלכלה, בדמות מענק מו"פ של כ-5.5 מיליון שקל.

ואולם, דוחותיה הכספיים האחרונים, לסיכום המחצית הראשונה של 2018 (החברה מפרסמת דוחות פעמיים בשנה), הנושאים הערת "עסק חי" והתניות שונות לגבי יכולתה להמשיך בדרכה המתוכננת, מעידים כי אינפימר עוד רחוקה מלהתייצב. ביצועי מניית אינפימר, שאיבדה כרבע מערכה מתחילת השנה ומשקפת לה שווי נוכחי של כ-60 מיליון שקל, עשויים גם הם להעיד על המצב המאתגר שלה.

אינפימר עוסקת בייצור פתרונות חלופיים להטמנת חומרים אורגניים ופלסטיים באמצעות עיבוד החומר וייצור חומר תרמופלסטי, המשמש חומר גלם לתעשיית הפלסטיק, שמקורו באשפה עירונית. היא נמצאת בשליטת היו"ר יובל תמיר, שעלה לכותרות בתחילת שנות ה-2000, כשהוביל את מאבק יוצאי השייטת שחלו בסרטן לאחר צלילות בנחל הקישון המזוהם, יחד עם אשתו, טל תמיר. בית ההשקעות מיטב דש מחזיק בכ-8% ממניות החברה באמצעות קופות הגמל שלו.

בשלב הנוכחי, לאינפימר "לקוחות בודדים, שלהם סופק חומר בכמויות שההכנסות מהן אינן מהותיות". את מחצית השנה היא סיכמה בהפסד של 4 מיליון שקל, בהמשך להפסד שנתי של קרוב ל-7 מיליון שקל שהציגה בסיכומה של 2017.  

אינפימר - תעודת זהות
 אינפימר - תעודת זהות

לצד הדוחות, עדכנה אינפימר כי ביטלה יתרת הזמנה שטרם סיפקה לאחד מלקוחותיה, בשווי של יותר מ-2 מיליון שקל בתקופה של 17 חודשים. זאת, "לאור דרישות נוספות מצד הלקוח", במקביל ל"התפתחות טכנולוגית", שמאפשרת לאינפימר "לספק חומר באיכות גבוהה יותר ובמחירים מתאימים".

אינפימר לא מציינת את שם הלקוח, אבל מהקובץ המצורף לדיווח בנושא, עולה כי מדובר בחברת פלסגד של קיבוץ גדות, הפועלת בתחום מוצרי השינוע, האיחסון והאריזה לשימוש רב-פעמי.

רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת לב המשקיעים להערכת החברה, שלפיה "יתרת האמצעים הנזילים העומדים לרשותה יספיקו לה לתקופה של שנה". עוד הם מציינים כי תוכניותיה לגיוס מקורות מימון להמשך פעילותה "תלויים באירועים עתידיים ואינם בשליטתה של החברה, ואין ודאות באשר ליכולתה להשיגם בעתיד הנראה לעין".

רואי החשבון כותבים עוד כי תחום פעילות החברה "חשוף לסיכונים ואי ודאויות משמעותיים", וכי "יכולתה של החברה לעמוד ביעדי פעילות הפיתוח, לממש את תכנית הפיתוח ולהפיק הכנסות משמעותיות מתחום פעילותה אינה מובטחת".