מועצת התאגיד אישרה: טל פרייפלד - סמנכ"לית טלוויזיה ב"כאן"

מועצת תאגיד השידור אישרה היום את מינויה של טל פרייפלד לסמנכ"לית הטלוויזיה • פרייפלד מחזיקה בתפקיד באופן זמני בחודשים האחרונים מאז פרישתה של קודמתה בתפקיד, ליסה שילוח

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: דן חיימוביץ
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צילום: דן חיימוביץ

טל פרייפלד עוברת את המשוכה האחרונה בדרך לתפקיד סמנכ"לית הטלוויזיה בתאגיד השידור הציבורי: מועצת התאגיד אישרה היום (ג') את המינוי. כפי שנחשף ב"גלובס", בשבוע שעבר בחרה ועדת האיתור לתפקיד סמנכ"לית הטלוויזיה את פרייפלד, שמחזיקה בתפקיד באופן זמני בחודשים האחרונים מאז פרישתה של האחרונה שהחזיקה בתפקיד, ליסה שילוח. 

פרייפלד עובדת בטלוויזיה מספר שנים, אך ברובן היא שימשה בתפקידים מתחום המחקר והאסטרטגיה. פיירפלד הייתה בעבר מנהלת מחלקת המחקר בקשת, ומשם עברה לשמש כיועצת מחקר ואסטרטגיה בחינוכית כשזו נוהלה על-ידי אלדד קובלנץ - כיום מנכ"ל התאגיד. 

התאגיד אמנם עלה לאוויר לפני כשנה בלבד, אבל סביב תפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה היו כבר לא מעט התרחשויות: שתי הסמנכ"ליות הראשונות שהחזיקו בו, דינה לניר וליסה שילוח, החזיקו בתפקיד פרקי זמן קצרים. באפריל, עם פרישתה של שילוח, מונתה פרייפלד כממלאת-מקומה. במקביל התנהל בעצלתיים תהליך בחירה לסמנכ"ל קבוע.

אמנם על פניו נראה היה כי יש לפחות שני מועמדים עתירי ניסיון שהתמודדו על ניהול 220 מיליון השקלים של התאגיד המוקצים לטלוויזיה: יונה ויזנטל, ששימש כמנכ"ל רשות השידור בתקופת פירוק הרשות לקראת סגירתה, וברזומה שלו מצויים תפקידים רלוונטיים כגון סמנכ"ל התוכן של yes; והילי חורב-קסוטו, מנכ"לית ערוץ הילדים של קבוצת RGE.

למרות איכות המועמדים, ועדת האיתור של התאגיד בראשותו של קובלנץ לא מיהרה לקבל החלטה ובחרה לנסות לפנות למועמדים נוספים כדי שיתמודדו על התפקיד. ההסבר שניתן למהלך היה שלאור הזכייה באירוויזיון יש צורך באיש טלוויזיה בעל ניסיון בהפקות.