טבע מציעה למחזיקי האג"ח רכישה חוזרת של עד 400 מיליון ד'

ההצעה לרכישת איגרות החוב תפוג ב-1 באוקטובר, ומנהלים אותה עבור טבע הבנקים Mizuho Securities ומורגן סטנלי • בטבע ציינו כי החברה מנצלת את עודפי המזומנים שברשותה במטרה להפחית את גובה החוב בהתאם למדיניות החברה להפחתת המינוף

חברת התרופות טבע ממשיכה במאמצים להפחית את המינוף שלה, והפעם היא מציעה למחזיקי חלק מאיגרות החוב שלה לרכוש בחזרה את אותן אג"ח. מדובר ברכישה חוזרת (buyback) בהיקף של עד 400 מיליון דולר של אג"ח, שמועד פירעונן בשנים 2019-2020.

סדרת אג"ח אחת היא בהיקף של 2 מיליארד דולר, וטבע מציעה לרכוש בחזרה אג"ח בסך 300 מיליון דולר. האג"ח בסדרה זו נושאות ריבית של 1.7% ומיועדות לפירעון ב-2019.

סדרה שנייה היא בהיקף כולל של 1.75 מיליארד אירו, וטבע מציעה לרכוש בחזרה אג"ח בסך 100 מיליון אירו. האג"ח נושאות ריבית של 0.375% ומועד הפירעון שלהן הוא ב-2020.

הסדרה השלישית היא בהיקף של 700 מיליון דולר וטבע מבקשת לרכוש בחזרה אג"ח מסדרה זו תמורת 50 מיליון דולר, כאשר הריבית על אג"ח מסדרה זו היא 2.25% והן מיועדות לפירעון ב-2020.

ההצעה לרכישת איגרות החוב תפוג ב-1 באוקטובר, ומנהלים אותה עבור החברה הבנקים Mizuho Securities ומורגן סטנלי. בטבע ציינו כי החברה מנצלת את עודפי המזומנים שברשותה במטרה להפחית את גובה החוב בהתאם למדיניות החברה להפחתת המינוף.

בסוף הרבעון השני עמד החוב של טבע על 30.2 מיליארד דולר, 4% ממנו מוגדר כחוב לטווח קצר; החוב נטו עמד על 28.4 מיליארד דולר. ביולי פרעה החברה סדרת אג"ח שוויצרי והחוב נטו שלה ירד ל-27.9 מיליארד דולר. החוב הגדול של טבע נלקח ברובו ב-2016 במטרה לממן את רכישת אקטביס מידי אלרגן, בעסקה של כמעט 40 מיליארד דולר, שבדיעבד תרמה לטבע פחות מהמתוכנן.

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב לפי שווי שוק של 23.1 מיליארד דולר.

חברת אקטיב ביוטק השבדית, שותפתה של טבע לפיתוח התרופה המקורית לקווינימוד, דיווחה כי קיבלה בחזרה מידי טבע את מלוא הזכויות על התרופה בפיתוח. בכך ויתרה טבע על הניסיון לפתח את התרופה, שהייתה אמורה להגיע (לו הייתה מצליחה) לשוק הטיפול בטרשת נפוצה ובמחלת הנטינגטון. לקווינימוד הייתה אמורה להיות תרופה אוראלית לטיפול בטרשת נפוצה, בניגוד לקופקסון של טבע, שניתן בזריקה. ואולם, ניסוי מרכזי בה נכשל לפני יותר משנה, אחרי לא מעט עיכובים.

תחת ניהולו של שולץ, טבע ויתרה על לא מעט תרופות בפיתוח, הן מקוריות והן גנריות, בניסיון לחסוך עלויות כחלק מתוכנית ההתייעלות.