אייפון מי? הגלקסי נוט 9 של סמסונג הוא מתחרה קשוח

סמארטפון הפרימיום החדש של סמסונג, גלקסי נוט 9, יחלץ קריאות "וואו" גם ממי שלא אוהב את מכשירי החברה • עם מצלמה סופר-איכותית, נפח אחסון ענקי ועיצוב אלגנטי, הוא מצליח להצדיק את המחיר הגבוה שלו

מעולם לא הייתי חובב גדול של מכשירי גלקסי, וזה ממש לא משום שאני איש של אייפון. מאז הושק הגלקסי הראשון, לפני שמונה שנים, מכשיריה של הענקית הקוריאנית היו בכל מקום, אבל הם לא תפסו אותי ולא הבנתי מה הפך אותם לכל כך פופולריים. אני חושב שהסיבה לכך היא טעם אישי: פשוט לא הבנתי מה כולם מוצאים בצבעים הצועקים של מסך ה-AMOLED של סמסונג. אבל אז קיבלתי לבדיקה את גלקסי נוט 9.

המסך הוא אותו מסך AMOLED צעקני וצבעוני, ואני אמנם עדיין מעדיף מסכים צנועים עם צבעים טבעיים, אבל לנוט 9 יש מספר יתרונות שמקפיצים אותו חצי מדרגה מעל כל סמארטפון אחר כיום בשוק, והופכים אותו למכשיר שמתאים למי שרוצה להעלות את סף הריגוש הדיגיטלי. האייפונים החדשים, שייחשפו בשבוע הבא, יפגשו במתחרה קשוח.

גלקסי נוט 9 הוא מכשיר שמשאיר אחריו תחושת "וואו". זה וואו טוב שמתחיל בקטן ומתגבר ככל שמתרגלים למכשיר ומכירים אותו לעומק. הוא וגלקסי S9+ דומים, אך בעוד ש-S9+ לא הרשים אותנו ואף ייצג תת-תמורה ביחס למחיר (בוודאי בהשוואה לטלפונים מהטווח הבינוני ומכשירי דגל מתחרים), הרי שנוט 9 שווה את הכסף. אם אתם מוכנים להוציא יותר מ-3,000 שקלים עבור מכשיר טלפון, שווה לכם להשקיע עוד אלף או 2,000 שקלים ולהגיע למחירים של הנוט. 

אתר הגאדג'טים הוותיק גיזמודו תהה לאחרונה מה בעצם הטעם לקיומה של סדרת נוט. מה שייחד אותה בעבר היו מסכים גדולים, אך כיום ישנם דגמים רבים אחרים שחוצים את קו ה-6 אינץ'. אבל אז הם כתבו על נוט 9: "סמסונג לקחו את המוגזמות של לימוזינת פרארי מוארכת, הוסיפו לה את הביצועים שלוגו הסוס מייצג, ואז עברו על הכל בתשומת לב שבדרך כלל שמורה לארוחות כוכב מישלן מוקפדות בהגזמה. כך שבמקום לקבל סמסונג גלקסי S9+ עם עט תקוע בישבנו, הנוט 9 מציג שיפורים מקצה לקצה". אחרי התנסות בת שבוע עם המכשיר, לא נותר לי אלא להנהן בהסכמה. 

היתרונות: תוספת זיכרון, מצלמה ועט בלוטות'

העיצוב של נוט 9 בולט לטובה בהשוואה לשאר מכשירי הדגל, ועל רקע הקושי להבחין בשוני חיצוני בין שני טלפונים מאותה קטגוריה. במבט ראשון הוא עדיין נראה כמו עוד גוש מלבני שחור, אבל במבט שני ושלישי קשה שלא להתפעל: החל מרמת הגימור החיצוני הגבוהה וההקפדה, עבור בברק ובצבע (הדגם שבדקנו היה כחול אוקיינוס), וכלה בתחושה הפיזית ביד. המשקל של הנוט 9 עומד על 201 גרם, זאת לעומת 189 גרם בדגם S9+ או 173 גרם בדגם S8+. המשקל הנוסף הזה הוא דווקא יתרון: הוא מוסיף לתחושת היציבות של המכשיר - תכונה שאין להגזים בחשיבותה כאשר מדובר בצילום.

מתחת למכסה המנוע מציע נוט 9 את אותה ערכת שבבים כמו גלקסי S9+ ואת אותו שילוב של זיכרון מיידי ושטח אחסון - 6 ג"ב ו-128 ג"ב בהתאמה - אולם בנוט 9 קיימת אופציה שלא קיימת במכשירים האחרים. תמורת תוספת תשלום סבירה, תקבלו דגם בעל זיכרון מיידי של 8 ג"ב ושטח אחסון של 512 ג"ב (ואופציה להרחבה בכרטיס SD של 512 נוספים). תוספת הזיכרון יכולה לסייע למכשיר לתמוך במולטי-טאסקינג כבד יותר, וזאת מבלי להגביל את צריכת הזיכרון של יישומים הרצים ברקע. נפח האחסון יקסום למי שבשל צרכים מקצועיים (כמו צלמים) או פרטיים יעדיף לצבור הררי סרטים ומוזיקה על המכשיר עצמו, בלי להיות תלוי בשירותי ענן או בכוננים חיצוניים - כמו למשל בעת טיול ממושך.

אם כבר בצרכים מקצועיים ובטיולים עסקינן, הסוללה של נוט 9 יעילה יותר והיא עתה 4,000 מילי-אמפר, לעומת 3,500 בגלקסי S9+. בבדיקות שערכנו, המשמעות הייתה יום שלם של עבודה במצב Performance, שממקסם את ביצועי המכשיר, ויממה וחצי במצב רגיל.

סט המצלמות של המכשיר, ראשית וסלפי, כמעט זהות לאלו שבגלקסי S9+, שבזמנו הושק תחת הסלוגן "המצלמה הומצאה מחדש". אין הבדלים דרמטיים בין המצלמות בשני המכשירים: בנוט9 העדשות מסודרות זו לצד זו ולא זו מעל זו, והתוכנה של נוט9 כוללת זיהוי שגיאות ומשפר תמונה.

בדקנו את המצלמה בתנאי תאורה קשים ובעת הופעה חיה, בווידאו ובסטילס, ובזום מקסימלי. התוצאות לא פחות ממרהיבות, גם במצב אוטומטי וללא חצובה. לא יאמן שמכשיר כה קטן מסוגל לנפק תוצאות איכותיות, שעד לפני שנים היה צורך במצלמת DSLR עם עדשות באלפי דולרים כדי לקבלן. מהירות התגובה של המצלמה מרשימה ביותר. כשמדובר בצרכים מקצועיים שבהם מהירות התגובה עושה את ההבדל, נוט 9 בהחלט מתקתק מעבר למצופה.

לבסוף, עט הבלוטות', שמאפשר להפעיל את המצלמה מרחוק וגם לרשום פתקים וציורים. עבור כתיבה בכתב יד, עט ונייר נוחים יותר, אבל לצרכים מקצועיים ואמנותיים העט עשוי להתגלות כשימושי מאוד. ציירים חובבים ימצאו בו עניין, וכמוהם מקצועני מדיה חברתית ומשתמשים כבדים בסטוריז בפייסבוק ובאינסטגרם. העט נעים למגע במסך ונוח במידה סבירה להחזקה ביד.

והמסך? גיליתי שכאשר המכשיר נמצא במצב רזולוציה מקסימלי (WQHD), שהופך את אותיות הכתב לזערוריות אך חדות וקריאות, אני מסוגל לחבב אפילו את הצבעים הצעקניים ואת השוליים המעוגלים והמיותרים. אם רכשתם את המכשיר והצבעים הצעקניים מפריעים לכם, חפשו בהגדרות את מסך ה-Vision. לחצו על Color Adjustment, בחרו את סט הצבעים שנעים יותר לעיניכם, וקבעו את עוצמתם מ-0 עד 25.

החסרונות: העוזר האוטומטי, עיצוב האייקונים

לנוט 9 יש מעט חסרונות והעיקרי שבהם הוא ביקסבי, העוזר האוטומטי הכי מיותר בעולם, שקשה עד בלתי אפשרי להיפטר ממנו. אפשר אמנם לחפש בגוגל כל מיני טוויקים כדי לטפל חלקית בבעיה, אבל מי רוצה לקנות מכשיר ב-5,000 שקל רק כדי לגלות שחלק חשוב מהנדל"ן שלו תפוס על ידי מטרד?

מעבר לכך, זה אמנם עניין של טעם, אבל עיצוב האייקונים במערכת ההפעלה - שמלווה גם את המכשירים האחרונים בסדרת גלקסי - לא אינטואיטיבי ולא אסתטי. מערכת ההפעלה היא אולי הסיבה היחידה להמתין מעט עם הרכישה עד לדגם הבא.

השורה התחתונה: Galaxy Note 9 הוא הטלפון הראשון מזה זמן רב שבתום הבדיקה רשמתי לעצמי לגביו "רוצה אני".