"לא הייתי משנה כלום, אבל הייתי עושה את זה יותר טוב"

אבישי אברהמי (47), מייסד-משותף ומנכ"ל חברת האינטרנט WIX, חלם בילדותו להיות מדען, "ואם לא, הייתי בוחר להיות מורה לאמנויות לחימה" • פרויקט חגיגי לראש השנה: אנשי עסקים בכירים מדברים בפתיחות על המסלולים שלא בחרו בהם בחייהם

אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום

עבר: "אבא שלי תמיד מספר שהתקשרו אליו מחנות מחשבים בפתח תקווה ואמרו לו שיבוא לקחת אותי כי נצמדתי לאיזה מחשב ולא הסכמתי לעזוב, או שהם יקראו למשטרה. יום או יומיים אחרי כן קנו לי מחשב. רציתי לבנות חברה שמתעסקת במדע. אני זוכר שתמיד הייתי רואה בטלוויזיה מדענים וזה תמיד היה מרגש אותי. זה בא מהבית. אבא שלי התעניין במדע ותמיד ידענו מה קורה בעולם. הוא היה אומר שמי שלא יודע מה קורה בתורת היחסות המודרנית אין לו מה לעשות בארוחת הערב. אחרי שירות ב-8200 עשיתי כמה קורסים באוניברסיטה, אבל אין לי תואר.

"כשהקמנו את WIX, מהרגע הראשון היה ברור לי שאנחנו פה כדי לעשות משהו חדש, ולא בשביל אקזיט, אלא בשביל לנסות לעשות חברה ישראלית גדולה. כשהתחלנו לגייס כסף, היה לנו קשה לעשות את זה כחברה ישראלית. רוב הקרנות בעולם אמרו לנו שישראלים לא יודעים לעשות את זה, לא יודעים לשווק. אף אחד לא האמין שזה יכול להיות, אבל היה לנו מאוד חשוב להוכיח שזה לא נכון. כשמכרנו 120 דולר למינוי ביום, זה היה היום שבו שאמרתי שהחברה תצליח, כי בעצם יש לנו כסף. זה נשמע קצת, אבל המשמעות היא שהחברה הייתה פתאום עצמאית לחלוטין. זה היה ב-2008 ואז התרסק העולם. היה משעשע".

הווה: "אני נהנה לגייס אנשים אינטליגנטים ולעבוד איתם. אני מרגיש הרבה יותר טוב כשיש לידי אנשים אינטליגנטים ממני. הדבר העיקרי שהבנתי זה איך בונים ואיך לומדים. כשאני מסתכל מה הדבר העיקרי שמאפיין מנכ"לים טובים שאני מכיר, זה הרצון שלא נגמר ללמוד. אף אחד לא יודע את הכול, ונורא חשוב להמשיך להשתפר כל הזמן.

"טעינו מיליון פעמים. אי-אפשר לעשות חברה בלי לטעות. אתה הרי עושה דברים שאף אחד לא עשה קודם. בהיסטוריה של החברה, למשל, למדתי לפטר יותר מהר אנשים שלא מתאימים, כי הבנתי שהנזק המצטבר שזה עושה לאנשים סביבם הוא מאוד גדול".

לו הייתי: "לא הייתי משנה כלום, אבל הייתי עושה את זה יותר טוב. האנשים שמסביבי מאוד מיוחדים, ולדעתי זה הדבר ששווה את הכול. אני חושב שעדיין הייתי בוחר להיות בעולם של הייטק. אולי קצת יותר במחקר, אני מאוד אוהב מחקר של דברים שמעניינים אותי, כמו AI. ואם לא, הייתי בוחר להיות מורה לאמנויות לחימה".

איור: גיל ג'יבלי
 איור: גיל ג'יבלי

כתבות נוספות בפרויקט "דלתות מסתובבות: בכירי המשק מדמיינים מסלולים חלופיים":

ארנה ברי: "פיתחתי רמה מסוימת של אוטיזם לדברים שמסיתים מהדרך"

צבי סטפק: "מעבר להעברת ידע, אתה גם עוזר לתלמידים לצלוח מכשולים בחיים"

ראסל אלוונגר: "כישלון קורה כשאדם לא מעריך נכון את הדרך שהוא עושה"

דב מורן: "אני היום מה שהייתי רוצה להיות, עם ההצלחות והצלקות"

אברהם קוזניצקי: "הדבר הכי יציב במדינה שלנו הוא חוסר יציבות"

אבי כץ: "אם הייתי באקדמיה, הייתי מקים את הפקולטה הכי חזקה בארץ"

צבי יוכמן: "ממליץ לכל אחד שנכנס לעולם העסקים ללמוד ראיית חשבון"

גבי רוטר: "חשבתי שזה מרתק שגשר יכול לחבר בין אנשים"