קרדיט סוויס מעלה מחיר יעד למניית טבע אבל נשאר נייטרלי

בבנק הורידו באחרונה המלצה למניית טבע, על רקע הערכות שאישור התרופה החדשה לטיפול במיגרנה יתעכב, אבל בסוף השבוע נודע כי התרופה אושרה לשיווק בארה"ב • ההמלצה אמנם לא עולה שוב, אך מחיר היעד מתעדכן כלפי מעלה, מ-23 דולר ל-26 דולר. מחיר היעד הקודם, לפני הורדת ההמלצה, היה 25 דולר

טבע / צילום: רויטרס - Ammar Awad
טבע / צילום: רויטרס - Ammar Awad

לפני 10 ימים הוריד קרדיט סוויס את המלצתו למניית טבע והפחית את מחיר היעד למניה, בעקבות הערכתו שיחול עיכוב באישור התרופה של טבע   למיגרנה. לאחר שבסוף השבוע נודע כי התרופה אושרה לשיווק בארה"ב, הלילה פרסם קרדיט סוויס עדכון בנושא. ההמלצה אמנם לא עולה שוב, אך מחיר היעד מתעדכן כלפי מעלה, מ-23 דולר ל-26 דולר. מחיר היעד הקודם, לפני הורדת ההמלצה האחרונה, היה 25 דולר.

האנליסט ואמיל דיוואן כתב בעקבות קבלת האישור כי "על רקע מספר סוגיות ייצור שנוגעות לתרופה, הערכנו קודם לכן שההשקה תתבצע רק במחצית השנייה של 2019. אנחנו מעדכנים את המודל שלנו כדי לכלול את התרופה החל מהרבעון הרביעי של 2018", כותב האנליסט, ובמקביל מוסיף למודל שלו גם את התרומה הצפויה של הגרסה הגנרית של טבע לתרופה EpiPen שתושק השנה. עם זאת, הוא מעריך שתנודות שערי חליפין ישפיעו לרעה על טבע במהלך 2018.

להערכת האנליסט, יש ביקוש משמעותי לתרופות החדשות המטפלות במיגרנה באמצעות שיבוש מנגנון החלבון CGRP, ולכן השקת התרופה היא מנוע צמיחה פוטנציאלי חשוב לטבע, בזמן שהחברה מנסה להתגבר על אתגרים שקשורים לקופקסון, לגנריקה בארה"ב ולחוב הגדול שבמאזן שלה.

למרות העלאת מחיר היעד למניה, בקרדיט סוויס מחכים עם העלאת המלצה למניה ונשארים בשלב זה בהמלצת "נייטרלי", כשהם מצפים לראות כיצד טבע תביא את התרופה לשוק ותשווק אותה בחודשים הקרובים.

טבע דיווחה על קבלת האישור לשיווק התרופה בארה"ב ביום שישי לאחר סיום המסחר בניו יורק, ובמסחר המאוחר מנייתה עלתה בכ-6%. אתמול עלתה המניה בת"א ב-8.8%.