שיתוף-פעולה בגרמניה הזניק את מניית סייפ-טי ביותר מ-12%

החברה, המספקת פתרונות לאבטחת מידע, הודיעה על חתימת הסכם הפצה עם החברה הגרמנית esc Aerospace, המייצרת תוכנה וחומרה לתעשיות שונות • כמו כן, עדכנה סייפ-טי כי כבר קיבלה הזמנת רכש מלקוח גרמני מוביל, בלי לפרסם את שמו או את ההיקף הכספי של ההזמנה • בעלי המניות העיקריים בחברה הם המייסד אמיר מיזהר, קיבוץ סאסא ואילים קרנות נאמנות

מניית סייפ-טי גרופ  עלתה היום בשעות הצהריים ביותר מ-12% בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה, המספקת פתרונות לאבטחת מידע, הודיעה הבוקר על חתימת הסכם הפצה עם החברה הגרמנית esc Aerospace, המייצרת תוכנה וחומרה לתעשיות שונות.

לפי הודעת סייפ-טי, שיתוף-הפעולה האסטרטגי יאפשר לה להציע את מגוון מוצריה לבסיס הלקוחות הנרחב של esc Aerospace בגרמניה, באוסטריה ובשווייץ, בתחום הביטחוני ובפרט בתחומי התעופה והחלל. 

במסגרת שיתוף-הפעולה בין החברות תציג החברה הגרמנית ללקוחותיה את פתרון האבטחה לארגונים של סייפ-טי, SDP. סייפ-טי עדכנה כי כבר קיבלה הזמנת רכש ראשונה למוצר זה מלקוח גרמני מוביל, ששמו לא פורסם. גם ההיקף הכספי של ההזמנה לא דווח. 

סייפ-טי גרופ צנחה 77% בשנה האחרונה
 סייפ-טי גרופ צנחה 77% בשנה האחרונה

סייפ-טי נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה בתל אביב, ושווי השוק שלה כעת הוא 53 מיליון שקל (ירידה של 77% בשנה האחרונה). החברה נרשמה למסחר בארה"ב לפני כחודש כשביצעה הנפקה של ADS, איגרות מעקב אחרי מנייתה הנסחרת בתל אביב, וגייסה כ-7.3 מיליון דולר. מחיר ה-ADS בהנפקה עמד על 14.35 דולר, אך מאז המחיר ירד לכ-10 דולר. סייפ-טי נסחרת בבורסה המקומית מאז שנת 2016, כתוצאה ממיזוג לשלד בורסאי.

במחצית הראשונה של 2018 החברה הציגה הכנסות של 755 אלף דולר, עלייה של 42% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. עם זאת, הרווחיות הגולמית שלה נשחקה משיעור של 46.8% ל-43.2%, וההפסד התפעולי גדל ב-61.4% ל-4.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד נקי של 3.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017.

סייפ-טי תכננה להפוך לחברה ציבורית עוד בשנת 2015, אך ההנפקה הראשונית שניסתה לבצע בבורסה בתל אביב נכשלה עקב מיעוט ביקושים. החברה, שהוקמה על ידי אמיר מיזהר, ומנוהלת על ידי שחר דניאל, הפכה לבסוף לחברה ציבורית, לאחר שהתמזגה עם שלד בורסאי. בעלי המניות הבולטים בחברה הם מיזהר (כ-10% מההון), קיבוץ סאסא (כ-7%) ואילים קרנות נאמנות (כ-5%).