מחיר למשתכן: 875 יחידות דיור מוזלות באור עקיבא

על פי ההצעות הזוכות במכרז, דירה בשטח 94 מ"ר תעמוד למכירה לזכאי מחיר למשתכן בעבור החל מכ-823 אלף שקל, דירת 109 מ"ר בהחל מכ-955 אלף שקל ודירת 129 מ"ר בהחל מכ-1.13 מיליון שקל • למדריך ומחשבון משכנתא

השטח לשכונת אור ים באור עקיבא / צילום: גיל ארבל
השטח לשכונת אור ים באור עקיבא / צילום: גיל ארבל

לאחר עיכוב ממושך בפתיחת מעטפות מכרז מחיר למשתכן באור עקיבא בשל אי הסכמות בין העירייה למטה הדיור הוכרזו היום (ב') הזוכים במכרז. מדובר במכרז שכלל חמישה מגרשים עם היצע של 1,250 יחידות דיור סך הכל, 875 מהן מוזלות לזכאי מחיר למשתכן.

במכרז הוגשו 12 הצעות שונות לכלל המגרשים שכוללים לצד שטחי המגורים גם זכויות לבניית שטחי מסחר. המכרז מתייחס לשכונת אור ים בדרום העיר ועל עבודות הפיתוח במתחם אמונה קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד.

הקבלנים שזכו במגרשים השונים הם קבוצת אלמוג ב.ז., ב.ס.ט ייזום, אודור נכסים וקבוצת חנן מור שזכתה בשני מגרשים שונים.

על פי ההצעות הזוכות במכרז, דירה בשטח 94 מ"ר תעמוד למכירה לזכאי מחיר למשתכן בעבור החל מכ-823 אלף שקל, דירת 109 מ"ר בהחל מכ-955 אלף שקל ודירת 129 מ"ר בהחל מכ-1.13 מיליון שקל. נזכיר כי מחיר זה הוא אומדן בלבד המבוסס על נתוני הזכייה וטרם התכנון המפורט על השטח של החברות הזוכות. במקביל, מחיר זה כולל את המע"מ ושטחי החניה, המרפסת והמחסן.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה עד כה, מדובר בכ-58.6 אלף יחידות דיור מוזלות שעתידות להיבנות על מגרשים בהם זכו קבלנים ויזמים. נציין כי מדובר במספר יחידות הדיור המוזלות בלבד בניכוי דירות למכירה בשוק החופשי. במקביל, מספר זה אינו כולל את הדירות שהקבלנים והיזמים יוכלו לקבל מכח הקלת שבס (הקלה בסמכות ועדה מקומית להגדלת מספר הדירות בפרויקט ללא הגדלת השטח הבנוי) וזאת משום שאין וודאות שההקלה תתקבל מחד ומאידך, חלק מהדירות במסגרת ההקלה אינן דירות מוזלות.