קבוצת דלק מכרה עוד 0.5% ממניות הפניקס ב-25 מיליון שקל

קבוצת דלק השלימה בתוך פחות מחודש מימוש של 17% ממניות הפניקס בכ-850 מיליון שקל • בעקבות המכירה האחרונה נותרה דלק עם החזקה של 30.1% ממניות הפניקס • כעת נותרה לדלק, שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, אפשרות לממש כ-0.1% בלבד ממניות הפניקס לפני החזקת שליטה מינימלית בקבוצת הביטוח

קבוצת דלק  ממשיכה במימוש מניות חברת הביטוח הפניקס  שבשליטתה. האחרון בגל המימושים בוצע ביום שני, וכלל מכירת כ-0.5% מהונה של הפניקס תמורת כ-25 מיליון שקל. 

המכירה, שנעשתה בעסקה אחת מחוץ לבורסה, בוצעה לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-20 שקל - מחיר המשקף הנחה של כ-2.5% על שווי המניה בבוקר המכירה, שמאז התחזקה בכ-2%. בעקבות המכירה האחרונה נותרה דלק עם החזקה של 30.1% ממניות הפניקס. 

בתחילת השבוע מכרה קבוצת דלק כ-1% ממניות הפניקס תמורת כ-50 מיליון שקל במחיר מניה דומה לעסקה האחרונה, ובסך-הכול השלימה תוך פחות מחודש מימוש של כ-17% ממניות הפניקס בתמורה של כ-850 מיליון שקל.

כעת נותרה לחברה שבשליטת יצחק תשובה האפשרות לממש כ-0.1% בלבד ממניות חברת הביטוח (בשווי שוק של כ-5 מיליון שקל), טרם החזקת שליטה מינימלית בקבוצת הביטוח. לאחר מכן, סביר להניח כי דלק תמכור את מלוא ההחזקה שנותרה בידיה, בשיעור של כ-30% ממניות הפניקס, בבלוק אחד ובפרמיה על מחיר השוק בדרך של העברת שליטה.

מוכרת בשיא

גל המימושים האחרון שביצעה דלק, וכלל חמש עסקאות מכירה משמעותיות תוך כשבועיים, התאפשר אחרי שרשות שוק ההון שינתה את הגדרתה של הפניקס לצורכי קביעת גרעין השליטה המינימלי המותר לה כקבוצת ביטוח גדולה ל-30% - שיעור ההחזקה שאליו קרובה כעת דלק.

את מימושי המניות הנוכחיים מבצעת קבוצת דלק על רקע רמות השיא בהן נסחרת מניית הפניקס כיום, המשקפים לחברה שווי נוכחי של כ-5.4 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 14% בערכה מתחילת השנה.

מוקדם יותר החודש ביצעה דלק שלוש עסקאות, שבכל אחת מהן מכרה 4.9% ממניות הפניקס תמורת כ-250-260 מיליון שקל. במקביל, על חלק מהנתחים שמכרה ביצעה עסקאות החלף (SWAP), שיאפשרו לה להגדיל את התמורה הכוללת מהמכירה, במקרה שבו שווי מניית הפניקס יעלה. לחילופין, בהתאם לעסקאות סוואפ, במקרה שבו יירד שוויה של חברת הביטוח, דלק תשלם חלק מהתמורה שקיבלה בעסקה.

הפניקס היא מחברות הביטוח המצליחות ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. היא מציגה את הרווח הגבוה בענף ושיקמה את מעמדה לשנייה בענף, תחת ניהולו של אייל לפידות. ברבעון השני של 2018 היא רשמה רווח של כ-108 מיליון שקל - ירידה של כ-50% ביחס לרבעון המקביל. מתחילת השנה הציגה החברה רווח כולל של כ-283 מיליון שקל - קיטון של כ-43% ביחס למחצית המקבילה - ועדיין התוצאות האלה היו הגבוהות בענף.

דלק, המנוהלת על-ידי אסי ברטפלד, חייבת למכור את החזקותיה בהפניקס עד סוף 2019 בגלל חוק הריכוזיות, ובמקביל היא פועלת למכור את ההחזקה הזו, מאחר שהיא מבצעת שינוי מבני שנועד להפוך אותה לקבוצת אנרגיה.

מנתוני הבורסה עולה כי מניות הביטוח הן בין הבולטות בגל המכירות של בעלי עניין מתחילת השנה, כשלמכירות של קבוצת דלק הצטרף מימוש של כ-10% ממניות כלל ביטוח על ידי אי.די.בי תמורת כ-330 מיליון שקל ומכירת יותר מ-3% מהונה של הפניקס תמורת כ-150 מיליון שקל, שביצעו יעקב שחר ומאיר קז.