ישראייר מקזזת את העמלות לסוכני הנסיעות

העלייה בהוצאות ובמחירי הדלק תוביל לכך שסוכני הנסיעות יקבלו פחות עמלות גם מקבוצת ישראייר • החברה הודיעה כי מינואר 2019 היא מקזזת את העמלה המשולמת לסוכני הנסיעות שימכרו את מוצריה, כאשר הם יקבלו עמלה אחידה של 5%

מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר
מטוס ישראייר / צילום: מוני שפיר

העלייה בהוצאות ובמחירי הדלק תוביל לכך שסוכני הנסיעות יקבלו פחות עמלות גם מקבוצת ישראייר. החברה הודיעה כי מינואר 2019 היא מקזזת את העמלה המשולמת לסוכני הנסיעות שיימכרו את מוצריה כאשר הם יקבלו עמלה אחידה של 5%. מדובר במוצרים המשווקים על ידי החברות ישראייר ונתור לרבות עבור טיסות בינלואמיות, טיסות פנים ארציות, חבילות נופש בינלאומיות וחבילות נופש פנים ארציות, טיולים מאורגנים, וחבילות ספא. עמלת הבסיס תינתן על כל מרכיבי החבילה הכוללת את מסי הנמל.

העמלות ששולמו עד כה השתנו בהתאם למוצר: בבינלאומי דובר על 5% על מכירת טיסות ועל 7% על חבילות. בפנים ארצי 8% על טיסות ו-10% על חבילות.

גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת ישראייר, ציין על ההחלטה: "המהלך יפשט את תהליכי ההזמנה הקיימים היום,יקצר את זמני הטיפול בלקוחות ויאפשר להתמודד עם האתגרים החדשים המתקיימים בשוק לאור התחזקות חברות הלואו קוסט שלא משלמות עמלות לסוכני הנסיעות והתיקונים הצפויים בחוק פיצוי שירותי תעופה".

חצי שנה אחרי ישראייר גם אל על תפסיק לשלם עמלות לסוכני הנסיעות, החל בחודש יוני 2019. למעשה רוב חברות התעופה כבר קיצצו את תשלום העמלות לסוכני הנסיעות, כך למשל בריטיש איירווייז, לופטהנזה ואחרות. מבין החברות שעדיין משלמות עמלות על מכירת מוצריה נציין למשל את טורקיש איירליינס ויונייטד איירליינס. ישראייר כאמור לא מוחקת את שורת העמלות לגמרי.

הקיזוז בעמלות שמשלמות חברות התעופה לסוכני הנסיעות משקף במגמה עולמית המאפיינת את ענף התעופה שמחד מחירי כרטיסי הטיסות הולכים ויורדים בו לאורך השנים ומאידך מחירי הדלק מעמיסים על עלויות חברות התעופה שמחפשות מקורות לחיסכון.