פורשה הודיעה כי תפסיק לייצר רכבים עם מנוע דיזל

יצרנית רכבי היוקרה תתמקד ברכבים היברדיים וחשמליים בשנים הקרובות • שערוריית הדיזל של החברה האם פולקסווגן עומדת מאחורי ההחלטה של יצרנית רכבי היוקרה

לקוחות בוחנים פורשה בדובאי / צילום: רויטרס
לקוחות בוחנים פורשה בדובאי / צילום: רויטרס

יצרנית רכבי היוקרה פורשה תפסיק לייצר רכבים עם מנוע דיזל. כך, הופכת פורשה ליצרנית הרכבים הגרמנית הראשונה שמפסיקה את ייצור מנועי הדיזל לאחר שערוריית הדיזל של החברה האם פולקסווגן

ההחלטה של פורשה מדגישה טרנד צומח בקרב יצרניות רכבי פרימיום, שמעדיפות למקד את המשאבים שלהן ברכבים היברדיים וחשמליים. זאת במקום להמשיך ולפתח מנועי דיזל, שעלויות הפיתוח שלהם רק עולות בשל ההתהדקות הרגולציה. במקביל, שערוריית הדיזל פגעה גם במכירות רכבי הדיזל כשערים ברחבי אירופה החלו לאסור על רכבים מדגמים ישנים לנסוע בכבישיהם. 

בראיון עם שבועון הגרמני "Bild am Sonntag", אמר מנכ"ל פורשה אוליבר בלום כי התדמית של פורשה נפגעה בשל ההסתבכות של פולקסווגן. "משבר הדיזל גרם לנו להרבה מאוד צרות", אמר בלום. המנכ"ל הוסיף כי זו הסיבה שהחברה רוצה להתמקד ברכבים היברדיים ורכבים על בנזין ומ-2019 גם ברכבים חשמליים לחלוטין. 

ב-2017, רק 12% מרכבי פורשה ברחבי העולם היו בעלי מנוע דיזל, בעוד ש-63% מרכבי פורשה באירופה היברדיים. בנוסף, לפורשה לא היו רכבי דיזל בפורטפוליו שלה מאז פברואר 2018. 

עד 2022 צפויה פורשה להשקיע 7 מיליארד דולר בטכנולוגיה לרכבים היברדיים וחשמליים. החברה צופה כי עד 2025 כל רכב שני של פורשה יהיה היברדי או חשמלי לחלוטין.

פרשת הדיזל התפרצה ב-18 בספטמבר 2015, אז הרגולטורים בארה"ב גילו פערים משמעותיים בין תוצאות מבחני הפליטה הרשמיים של כלי רכב עם מנועי דיזל של פולקסווגן לבין תוצאות הפליטה בתנאי אמת. לאחר חקירה של הרשויות הודתה פולקסווגן כי התקינה תוכנה ייעודית במחשב המנוע, שמזהה שהרכב נמצא במבחן זיהום אוויר ומשנה זמנית את מאפייני המנוע כדי להפחית פליטה. במילים אחרות, החברה ניסתה להונות את מבחני התקינה הרשמיים. על פי הערכות, כ-11 מיליון מכוניות ברחבי העולם הושפעו.