אהוד ברק נכנס לעסקי הקנאביס הרפואי: מונה ליו"ר אינטרקיור

ברק יקבל 10,000 דולר בחודש ואופציות ל-5% מהחברה • אינטרקיור, שפועלת בתחום הקנאביס הרפואי, הודיעה כי היא מתכוונת לבצע הנפקה בבורסת נאסד"ק • מאז יולי זינקה מניית החברה ב-530%

אהוד ברק / צילום: תמר מצפי
אהוד ברק / צילום: תמר מצפי

חברת הקנאביס אינטרקיור, שבשליטת משקיע הביומד אלכס רבינוביץ', הודיעה היום (ג') על מינויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ליו"ר החברה ועל כוונתה להנפיק בבורסת הנאסד"ק בארה"ב, בנוסף למסחר בתל-אביב. 

ברק יקבל 10,000 דולר לחודש עבור תפקידו כיו"ר פעיל בחברה בהיקף שלא יפחת מ-40 שעות חודשיות. כמו כן יקבל אופציות ל-5% ממניות החברה במחיר מימוש של 3.2 שקל למניה, מחיר מימוש גבוה בכ-60% ממחיר המניה בעת החתימה על ההסכם ולפני העליות הנובעות מההודעה על המינוי ועל התוכניות להנפקה בנאסד"ק מהיום. 

בעקבות ההודעה עלתה היום מניית אינטרקיור  בבורסה בכ-10% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-174 מיליון שקל. בכך השלימה המניה זינוק של 530% מאז הודיעה על כניסת לתחום הקנאביס ביולי השנה. 

מניית אינטרקיור
 מניית אינטרקיור

אנטרקיור היא החברה היחידה בבורסה בתל-אביב שפעילות הקנאביס שלה כבר מבוססת ומניבה הכנסות. היא מיזגה לתוכה את חברת קנדוק, שהייתה אחד משמונה המגדלים המאושרים למכירת קנאביס בישראל עוד לפני רפורמת הקנאביס בישראל שיצאה לפועל באפריל, ובמסגרתה ניתנו רישיונות גידול קנאביס לעשרות מגדלים נוספים. אינטרקיור עדיין לא חשפה את ההכנסות של קנדוק, אך כיוון שהיא הייתה אחת המגדלות המובילות בשוק, אפשר להניח כי מדובר בהכנסה של כמה עשרות מיליוני שקלים.

נראה כי ההחלטה להנפיק את אינטרקיור בנאסד"ק נובעת בין היתר מהעניין המחודש בחברות קנאביס בנאסד"ק, בעיקר על רקע נסיקת המניה של חברת טילריי הקנדית, שכמו קנדוק מגדלת ומשווקת קנאביס (אך בשוק הרבה יותר גדול), וכמוה יש לה תוכניות לעתיד לפתח מוצרי קנאביס מבודלים ובעלי ערך מוסף רפואי. טילריי נסחרת היום בלא פחות מ-9.6 מיליארד דולר לאחר שעלתה במהלך חודש אוגוסט בכ-800% (ואז ירדה בשבוע האחרון ב-50%). שווי זה יוצא דופן לעומת היקף הפעילות של טילריי - הכנסות של 10 מיליון דולר ברבעון.

על המגמה הזו מעוניינת אינטרקיור לרכוב בנאסד"ק, שכן גם היא חברה עם הכנסות ממוצרים קיימים וידע וניסיון בפיתוח, גידול ושיווק זני קנאביס. אמנם לקנדוק אסור היום לייצא מישראל, אך ישנה אפשרות שהאיסור הזה יוסר בעתיד (מתי בדיוק - איש אינו יודע), וכן יכולה החברה להקים פעילות בחו"ל על בסיס הידע שכבר צברה.

באשר לבחירה בברק, נראה כי החברה מעוניינת להציב פנים מוכרות לציבור האמריקאי לקראת הנפקתה  הצפויה בנאסד"ק - לפחות מבחינת יחסי הציבור ויצירת בולטות מול המוני מתחרות נוספות על תחום הקנאביס בארה"ב. ראש ממשלה לשעבר כיו"ר פעיל זו נקודת פתיחה לא רעה. החברה מסרה כי "במסגרת תפקידו יוביל מר ברק את אסטרטגיית הצמיחה הגלובלית ופיתוח העסקים הבינלאומי של החברה". מלבד תפקידו כראש ממשלה, ברק שימש בעבר כרמטכ"ל, שר ביטחון, שר חוץ, שר פנים וחבר כנסת.

בזירה העסקית ברק כבר שימש בעבר בתפקידי ייעוץ שונים לחברות והיה שותף במספר מיזמים בעיקר בתחום הביטחוני. הוא היה שותף בקרן ההון סיכון SCP, כיהן כנשיא חברת שירותי תקשורת הלוויינים סאטקום מערכות ושימש כדירקטור בחברת ניהול האשראי האמריקאית CIFC. בעולם הסטארט-אפים ברק הוא ממייסדי חברת אבטחת הסייבר Toka כאשר באחרונה השקיע ומשמש כיו"ר הסטארט-אפ Carbyne (לשעבר רפורטי) לניהול מוקדי חירום.