אינסייטק קיבלה אישור FDA למוצר המשותף עם סימנס

החברה, המפתחת מערכות לניתוחים לא פולשניים, קיבלה אישור שיווק למוצר ניתוחי המוח שפיתחה במשותף עם חברת סימנס • המוצר מותאם לשימוש יחד עם מכשירי ההדמיה של סימנס

מכשיר MRI / צילום: שאטרסטוק
מכשיר MRI / צילום: שאטרסטוק

אלביט מדיקל טכנולוגיות הודיעה היום (ד') כי החברה-הבת (22%) שלה אינסייטק, המפתחת מערכות לניתוחים לא פולשניים, קיבלה אישור שיווק למוצר ניתוחי המוח שפיתחה במשותף עם חברת סימנס, המותאם לשימוש יחד עם מכשירי ההדמיה של סימנס. עד כה שיווקה אינסייטק מערכות המותאמות למכשירי ההדמיה של חברת GE, אולם הסכם הבלעדיות בין אינסייטק ל-GE נפתח, וב-2016 במקביל נחתם הסכם הפיתוח המשותף עם סימנס. השת"פ עם שתי החברות במקביל מאפשר לאינסייטק גישה לרוב השוק.

אינסייטק פיתחה ומשווקת מערכות אשר ממקדות אנרגיית אולטרה סאונד מכמה כיוונים ברקמה מסוימת, כך שבנקודת המיקוד הרקמה נהרסת, בתהליך שהוא לא פולשני ומחליף ניתוח. במסגרת הטיפול יש להשתמש ב-MRI כדי להנחות את הרופא היכן בדיוק למקד את קרינת האולטרה סאונד, כך שתאימות עם מכשיר ה-MRI, היא חשובה מאוד לחברה.

לשת"פ כזה יש גם משמעות שיווקית, כאשר החברה הגדולה עשויה לעודד את לקוחותיה הרופאים לרכוש מכשיר של אינסייטק ולהשתמש בו, כדי לעודד גם שימוש רב יותר במכשירי ה-MRI.

מערכת ניתוח המוח של החברה מיועד היום בעיקר לטיפול ברעד ראשוני (רעד שאינו נגרם מפרקינסון). ב-2017 רשמה אינסייטק הכנסות של 32 מיליון דולר, ומנכ"ל החברה מוריס פרה אמר כי ההכנסות צפויות לצמוח ב-2018, עם השקת המוצר של סימנס. הכנסות החברה אכן צמחו ב-12% במחצית הראשונה של 2018 לעומת המחצית המקבילה ב-2017, ועמדו על 12.2%, וזאת עוד לפני השקת המוצר המשולב עם סימנס. כעת ככל הנראה ניתן לדחות את התחזיות לצמיחה מואצת יותר ל-2019. בהמשך מקווה החברה להרחיב את פעילותה עם השגת שיפוי ביטוחי למשמשים במוצר ממדינות נוספות בארה"ב ומחוץ לה, ועל ידי הרחבת היכולות של המכשיר לתחומים כמו רעד ממקור פרקינסוני ושיפור העברת תרופות למוח.

ההודעה לא השפיעה על מניית אלביט מדיקל  היום, והחברה נסחרת לפי שווי של 230 מיליון שקל. אלביט מדיקל היא גם בעל 18% מחברת הטיפול בסרטן גמידה סל, אשר הגישה לאחרונה תשקיף חסוי להנפקה בנאסד"ק. על פי ההערכות, היא תנסה לגייס 50-75 מיליון דולר לפי שווי של 300 מיליון דולר, אולם עדיין לא ברור אם החברה תספיק להוציא את ההנפקה לדרך לפני חג המולד או שתעדיף להמתין לתחילת 2019.