הסגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון מאיים בשביתה: "לא ניכנע"

באוניברסיטאות בן גוריון, תל אביב וחיפה, ממשיכים ארגוני הסגל הזוטר להתנגד להסכם השכר שבו התגאה ועד ראשי האוניברסיטאות

אוניברסיטת בן גוריון / צילום: איל יצהר
אוניברסיטת בן גוריון / צילום: איל יצהר

ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודיע לפני כשבוע על הסכם שכר חדש לסגל האקדמי הזוטר, אך בחלק מהאוניברסיטאות ממשיכים להתנגד לתנאים שלו. לאחר הסגל הזוטר באוניברסיטאות בתל אביב ובחיפה, הגיעו תורו של ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון להביע התנגדות. "לא ניכנע כמו שנכנעו ארגוני הסגל הזוטר בעברית ובבר אילן", כתבו נציגי הארגון לחבריו.

הסכם השכר אושר על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב של ההשכלה הגבוהה (הות"ת) ואומץ עד כה על ידי הנהלות וארגוני הסגל באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בר אילן. לפי הודעת ור"ה, גם בטכניון קרובים להגיע לסיכום. ההסכם כולל בין היתר תוספת שכר בשיעור ממוצע של 10.5%, מענק חד פעמי לחבר סגל, ביטחון תעסוקתי מוגבר, הגדלת הפרשות לפנסיה, הסדרת תנאי מעבר ממסלול מורה מן החוץ לעמית הוראה ועוד. ההנהלות של שאר האוניברסיטאות - תל אביב, בן גוריון וחיפה - הודיעו כי יצטרפו להסכם, וקראו לארגוני הסגל הזוטר במוסדות שלהן לחתום על ההסכם. הארגונים עדיין מתנגדים וגם בתל אביב ובחיפה טרם הוסר איום השביתה.

נציגי הסגל הזוטר של בן גוריון טוענים כי "הסכמי הכניעה כוללים אמנם את תוספות השכר הסטנדרטיות שניתנו לכל העובדים במגזר הציבורי בישראל, אך מציעים שיפור בביטחון התעסוקתי למיעוט קטן ביותר של עובדים. ההסכם אינו מטפל בפערי השכר הבלתי סבירים בין קבוצות שונות של חברי סגל, במסלולי העסקה מקפחים, ובמציאות המעוותת של חברי סגל המפוטרים רגע לפני הסמסטר, בלא קשר לאיכות עבודתם, ולעיתים קרובות אף ללא שימוע. ההסכם אותו מנסה ההנהלה לכפות עלינו פוגע בזכויות סוציאליות, מצמצם את החזרי הוצאות הנסיעה, מחייב את חברי הסגל במטלות נוספות ללא תשלום, ומנציח אפליה לרעה של תלמידי המחקר בבן גוריון לעומת עמיתיהם באוניברסיטאות האחרות. לא ניתן לכך יד ולא ניכנע".

בשבוע שעבר מסרו מארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה: "תמוה כי ור"ה מודיעה על הסכם חדש לסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות וזאת על בסיס מו"מ שהתקיים בינם לבין הסגל האקדמי הזוטר בבר אילן ובאוניברסיטה העברית. אין זה מפתיע שור"ה הוא המהלל והמשבח את ההסכם שכן מדובר בהסכם שנוח מאוד לאוניברסיטאות והן ודאי תשמחנה לנסות ולכפות אותו על שאר ארגוני הסגל האקדמי הזוטר.