אלקטריאון: עלינו לשלב הסופי במכרז כביש חשמלי בשבדיה

אלקטרואד, חברה-בת של אלקטריאון, הפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", עלתה לשלב הסופי במכרז לבחינת טכנולוגיות כביש חשמלי בשוודיה • צפויה לקבל ממינהל התחבורה השוודי מיליון קרונות (כ-400 אלף שקל)

חברה-בת של אלקטריאון , הפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", עלתה לשלב הסופי במכרז לבחינת טכנולוגיות כביש חשמלי בשוודיה - כך דיווחה היום (ג') החברה לבורסה.

בעקבות עלייתה לשלב הסופי במכרז צפויה החברה-הבת אלקטרואד לקבל ממינהל התחבורה השוודי מיליון קרונות (כ-400 אלף שקל) שנועדו לממן את השלמת תוכניות העבודה ואת הנדרש להקמת קונסורציום חברות בינלאומי, שאלקטרואד תעמוד בראשו, אשר יגיש את ההצעה בשלב הסופי של המכרז.

הקונסורציום יכלול חברות מתחומי התשתיות והאנרגיה וכן ומוסדות אקדמיים מובילים בתחום הכביש החשמלי.

באלקטריאון מציינים כי נכון להיום הנהלת החברה מצויה בקשר עם מספר חברות אירופיות מובילות בתחומן לצורך צירופן לקונסורציום אותו מובילה אלקטרואד. במקרה של זכייה במכרז, הפרויקט צפוי להימשך 3-2 שנים, ובמסגרתו צפוי להיסלל כביש לאורך של מספר ק"מ באזור האי גוטלנד בשוודיה.

במסגרת הפרויקט מתוכננת הפעלה של האוטובוס החשמלי באופן מחזורי, תבוצענה בדיקות טכניות נרחבות, וייבחנו ביצועי המערכת בתנאי אמת לצד אספקטים עסקיים וכלכליים.

היקף הפרויקט, במקרה של זכייה במכרז, צפוי להסתכם ב-7-8 מיליון דולר, כאשר מינהל התחבורה השוודי צפוי לממן כ-75% מעלותו, ואת היתרה יממנו השותפים בקונסורציום בחלוקה אשר למועד הדיווח טרם נקבעה.

נכון להיום טרם נקבע תקציב סופי לפרויקט, וכן טרם נקבע שיעור השתתפותו הסופי של מינהל התחבורה השוודי בפרויקט.

עוד מציינים בחברה כי במהלך החודשים הקרובים יעדכן הקונסורציום המתהווה את תוכניות העבודה בקשר עם הפרויקט, כולל תקציב ויעדים, ותתבצע הסדרה של היחסים בין השותפים בו. בנוסף, צפויות להתקיים מספר פגישות עם מינהל התחבורה השוודי, אשר נציגיו עשויים להגיע להתרשמות במתחם החברה בישראל. התוצאות הסופיות של המכרז צפויות להתקבל במהלך הרבעון השני של שנת 2019.

מניית אלקטריאון הגיבה להודעה בעלייה של 9% בבורסה. שוויה של החברה עומד על כ-120 מיליון שקל לאחר עלייה של קרוב ל-200% במניה בשנה האחרונה.

אלקטריאון הוקמה בסוף 2013 על-ידי אורן עזר, המשמש בתפקיד יו"ר ומנכ"ל החברה, וחנן רומבק, סמנכ"ל הטכנולוגיה שלה. שניהם הקימו את החברה לאחר שכיהנו בתפקידים שונים בחברת אלביט מערכות.

החברה הצטרפה לבורסה לאחר שמוזגה באוקטובר 2017 לתוך השלד הבורסאי ביומדיקס. החברה נמצאת בשליטת עזר ורומבק (19% מהמניות כל אחד) וחברת האוטובוסים דן (מחזיקה 13.6%).

הטכנולוגיה של אלקטריאון מבוססת על תשתית סלילים המוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה, ואמורה לאפשר העברת אנרגיה באופן אלחוטי לכלי הרכב הנעים על הנתיב, להאריך את טווח הנסיעה שלהם ובמקביל לחסוך זמן טעינה ולהפחית משמעותית את משקל כלי הרכב, מכיוון שהם יצוידו בסוללה קטנה, כדי לאפשר נסיעה גם בקטעי כביש שאינם כוללים את התשתית של החברה. הסוללה תיטען כאשר הרכב יחזור לנסוע בקטעי כביש שבהם תותקן תשתית הסלילים.

בחברה מתכננים ליישם את הטכנולוגיה בשלב ראשון בקווי אוטובוסים הנעים בנתיבים קבועים, ולאחר מכן ברכבים פרטיים. יישום הטכנולוגיה תלוי גם בשיתוף-פעולה של הרגולטורים (משרדי תשתיות ותחבורה, למשל, בישראל ובמדינות באירופה).