פורטיסימו מוכרת את סטארהום לקרן אמריקאית ב-100 מיליון ד'

קרן פורטיסימו רכשה את חברת הטכנולוגיה סטארהום לפני כ-6 שנים, בהשקעה של 32 מיליון דולר • הקרן מוכרת אותה כעת בתשואה של פי שלושה לקרן הפרייבט אקוויטי ויסטה, במהלך שיכלול מיזוג עם חברת Telarix

יובל כהן, שותף מנהל בקרן פורטיסימו / צילום: איל יצהר
יובל כהן, שותף מנהל בקרן פורטיסימו / צילום: איל יצהר

שש שנים לאחר שרכשה את חברת הטכנולוגיה סטארהום מידי קומברס, מוכרת אותה קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו, בראשות יובל כהן, לידי קרן פרייבט אקוויטי אמריקאית. הקרן הרוכשת היא Vista, ולפי הערכות תשלם לפורטיסימו סכום של כ-100 מיליון דולר עבור 100% ממניות סטארהום. עבור פורטיסימו, מדובר בתשואה של כמעט פי 3 על ההשקעה בחברה: פורטיסימו רכשה את סטארהום ב-54 מיליון דולר, שמתוכם 32 מיליון דולר באקוויטי והיתר בחוב, ומאוחר יותר השקיעה עוד כמה מיליונים בודדים ברכישת חברת Mach שמוזגה לתוך סטארהום.

בשנה שעברה, לאחר שהחוב של סטארהום הוחזר והרווחיות גדלה, פורטיסימו קיבלה כמה מיליוני דולרים מהחברה כדיבידנד. השקעות פורטיסימו בסטארהום, והאקזיט בחברה, מתחלקים בין שתי קרנות של פורטיסימו - הקרן השנייה והשלישית. ההון המנוהל של פורטיסימו הוא כמיליארד דולר, בארבע קרנות, שהרביעית בהן גייסה 470 מיליון דולר ב-2015 לאחר הצלחות העבר של הקרן - אקזיטים בנור מקרופרינטרס, סודהסטרים וחברות אחרות. בשנים האחרונות הובילה פורטיסימו שינוי בסטארהום, שכלל מעבר ממכירת רישיונות תמידיים למודל של מנויים והכנסות חוזרות.

ויסטה, הרוכשת, היא קרן פרייבט אקוויטי מטקסס שלפי אתר האינטרנט שלה, היא מנהלת נכסים בהיקף 31 מיליארד דולר. בין חברות הפורטפוליו שלה נמצאת חברת הפינטק Finastra שחלק ממנה היום היא חברת פאנדטק מישראל.

סטארהום נרכשת על-ידי ויסטה במהלך משולב, שיכלול מיזוג של סטארהום עם חברת פורטפוליו קיימת של ויסטה, Telarix. שתי החברות מספקות פתרונות שמיועדים לקשרים בין ספקיות תקשורת - סטארהום מספקת פתרונות בתחום הרומינג (נדידה) וטלריקס מספקת פתרונות OSS ו-BSS לניהול הקשרים בין הספקיות השונות.

לפי ויסטה, המיזוג בין החברות ייצר את החברה היחידה שתספק טכנולוגיות מקצה לקצה עבור ספקיות תקשורת וספקיות וירטואליות (MVNO) לניהול יחסיהן בכל הקשור לקול, SMS ודאטה. מנכ"ל החברה הממוזגת יהיה מנכ"ל טלריקס, מרקו לימאה. נכון להיום מעסיקה סטארהום 300 עובדים, מתוכם 130 בישראל, ולפי ההערכות הם צפויים להמשיך לעבוד בחברה הממוזגת.

"נמשיך להיות המובילים בתחומנו בשוק הטלקום"

"פורטיסימו רכשה את החברה בסוף 2012. לאחר הרכישה נעשו שינויים מהותיים בסטארהום", מסר היום יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו, "שכללו אסטרטגיה עדכנית שהותאמה לשינויים שעברה התעשייה, שינוי המודל העסקי (ל-SaaS), מוצרים חדשים ושותפויות אסטרטגיות. במסגרת זו נקנתה חברת Mach שמוזגה לתוך החברה. השינויים הללו שיושמו על ידי צוות הנהלה חדש בניהולו של איתי מרגלית, הובילו לשיפור משמעותי בביצועי החברה, לרבות צמיחה בהכנסות החוזרות וגידול ניכר ברווחיות".

מנכ"ל סטארהום, איתי מרגלית, הוסיף כי "זהו ציון דרך משמעותי ומרגש בחיי החברה. הצלחנו להגיע למקום זה בזכות צוות הנהלה חזק ועובדים איכותיים, שתמיד דחפו קדימה והלכו איתנו כל הדרך למרות האתגרים שנקרו על דרכינו. גורם משמעותי בהצלחה הינו תמיכת קרן פורטיסימו בחברה, אשר היוותה תרומה מרכזית להישגים אליהם הגענו בשנים האחרונות, לרבות המכירה לויסטה. הכיוונים בהם השקענו והוכחנו את יכולותינו בשנים האחרונות ימשיכו להיות הכוח המניע לצמיחתנו העתידית. ביחד עם טלריקס אנו נמשיך להיות המובילים בתחומנו בשוק הטלקום".