מיזוג ערוץ 10 ורשת מגיע לכנסת: ועדת הכלכלה תערוך דיון בנושא

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, צייץ אתמול בטוויטר: "ההתעללות של מועצת הרשות השנייה בעובדי ערוץ 10 ורשת בלתי מתקבלת על הדעת. יש לי תחושה שיש מי שרוצה בכך שערוץ 10 ורשת יתחננו על נפשם. שיהיה ברור - לא ניתן לזה לקרות"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל / צילום: יונתן בלום
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל / צילום: יונתן בלום

מיזוג ערוץ 10 ורשת מגיע לכנסת: ועדת הכלכלה תערוך דיון בנושא וצפויה להזמין בקרוב את כל הצדדים הנוגעים בדבר, לרבות יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', נציגי הערוצים ונציגי ועד חדשות 10.

נציין כי לוועדת הכלכלה אין סמכות רגולטורית לפקח על הרשות השנייה או להורות לה אופני התנהלות, אך דיון כזה מגביר את הדיון הציבורי בנושא. 

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, לא מסתיר את דעתו כי יש לאשר את המיזוג וכי התמשכות התהליך מכוונת. אתמול (ב') הוא צייץ בטוויטר: "ההתעללות של מועצת הרשות השנייה בעובדי ערוץ 10 ורשת בלתי מתקבלת על הדעת, לא נאפשר את ההתעמרות הזאת. יש לי תחושה, מעין עקצוץ כזה, שיש מי שרוצה בכך שערוץ 10 ורשת יתחננו על נפשם. ודי לחכימא. שיהיה ברור - לא ניתן לזה לקרות".

כאמור, בפועל ועדת הכלכלה לא תוכל לכפות על הרשות השנייה התנהלות כלשהי. עם זאת, יו"ר הרשות, שמאלוב-ברקוביץ', תזדקק לוועדה כדי לקדם חוקים הנדרשים לה לצורך השינויים הרגולטוריים שהיא מבקשת להוביל כדי לטפל בכשלים בחוק, למשל מיסוי גוגל ופייסבוק. לכן יש להניח כי היא תשתף פעולה עם הוועדה ותציג את עמדתה אם תתבקש לכך.

הדיונים על ההשפעות של גוגל ופייסבוק על השוק החלו בוועדת הכלכלה כבר במושב הקודם, ועל-פי המתוכנן, גם כעת מתעתדים להקדיש לכך שעות דיון. בנוסף, בוועדה מכינים לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של חברי הכנסת איתן כבל ויהודה גליק לאסור על פרסום מוצרי טבק ולהגביל את שיווקם.