רביב דרוקר: "נראה לכם שיש עולם שבו נתניהו לא יודע מה יוליה עושה?"

דרוקר, שעובד בחדשות 10, טוען כי מי שעומד מאחורי מסמוס אישור המיזוג של ערוץ 10 ורשת הוא ראש הממשלה • "יש לדעתכם סיכוי שהוא רואה אפשרות שחדשות 10 ימותו, והוא לא מתעסק בניסיון לוודא הריגה?"

רביב דרוקר, עיתונאי "המקור" / צילום: תמר מצפי
רביב דרוקר, עיתונאי "המקור" / צילום: תמר מצפי

העיתונאי רביב דרוקר, איש חדשות ערוץ 10, כותב הערב (ג') בריש-גלי את מה שגורמים בתעשיית המדיה אומרים בשקט בימים האחרונים: דרוקר טוען כי מי שעומד מאחורי מסמוס אישור המיזוג של ערוץ 10 ורשת הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לטענת דרוקר, הידיים הם ידי יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה, שעושה את המהלכים בפועל - אולם ראש הממשלה הוא זה שמפעיל אותה. "אחרי שבנימין נתניהו הודה בפומבי שהוא ניסה לסגור את ערוץ 10 (לדעתי ההודאה הזאת לבדה היא עברה של הפרת אימונים), נראה לכם שיש עולם בו הוא לא יודע כרגע מה יוליה עושה? מישהו חושב שיש סיכוי שהיא פועלת על דעת עצמה? איך היא בדיוק מונתה? מי האריך לא מזמן את כהונתה?", אמר דרוקר.

דרוקר מזכיר את החשיבות שמייחס נתניהו לתקשורת ואת החקירות נגדו סביב הניסיון שלו לכאורה להשפיע עליה: "נחשפנו הרי לחלק מחומר הראיות בתיקי 2000 ו-4000, ראינו איך נתניהו מעורב ברמה של כמות מוספי סוף שבוע שיפרסם 'ישראל היום' ואילו כתבים יגויסו ל'ידיעות'. הוא ניהל פגישות ארוכות בניסיון להרוג את ערוץ 10 ואמר ליועץ המשפטי לממשלה שהחלטתו להשאיר אותנו בחיים תגרום לו להפסיד את הבחירות. הוא התעסק בזהות הכתבים בתאגיד ובשמות חברות ההפקה. יש לדעתכם סיכוי שהוא רואה אפשרות שחדשות 10 ימותו, והוא לא מתעסק בניסיון לוודא הריגה?".

קודם לכן תקף דרוקר אישית את יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה, אותה הוא מכנה פוליטיקאית כושלת לשעבר שהתמודדה בליכוד וממלמלת משפטים כמעט חסרי פשר.

נזכיר כי לפני למעלה מחודשיים הוגשה לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, בקשה לאשר את מיזוג ערוץ 10 ורשת. הממונה אישרה את הבקשה. השלב הבא אמור היה להיות קבלת אישור ממועצת הרשות השנייה. בשלב הראשון "נתקע" המיזוג בגלל חוות-דעת משפטית של היועץ המשפטי של הרשות, לפיה המיזוג אינו עולה בקנה אחד עם החוק. בתחילת השבוע, כמעט שלושה שבועות אחר אותה חוות-דעת התכנסה מועצת הרשות השנייה ודנה במיזוג, אך החליטה בסופו של דבר לצאת להליך שימוע פומבי. להליך לא נקצב זמן.

בשלבים הראשונים של התהליך, לאחר שהמיזוג רק הוגש לרגולטורים הרלוונטיים, ראו הרוב בשמאלוב-ברקוביץ' מכשול קל יחסית שלא תהיה בעיה להסיט מהדרך. בהדרגה הלך והתברר כי שמאלוב-ברקוביץ' לא זזה לשום מקום.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "טענותיו של דרוקר שקריות. לראש הממשלה אין שום קשר למיזוג בין רשת לערוץ 10".

משמאלוב-ברקוביץ' נמסר כי "אנו רואים פסול בתופעה בה עיתונאים עושים שימוש ביוקרה העיתונאית שלהם ומשמשים כלוביסטים לקידום אינטרסים אישיים תוך ניצול המדיום שעומד לרשותם".