גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לגייס הון בלי להנפיק הון: מה אפשר ללמוד מחברת וודאפון

מה עושים כשרוצים לגייס הון - שגם יהיה מוכר לצורכי חשבונאות ודירוג, גם לא יביא לדילול רחב של בעלי המניות וגם שעלותו תהיה נמוכה מהתשואה הנדרשת על ההון ● תראו למשל מה עשתה וודאפון כשרצתה להשיג מימון לעסקת ליברטי

וודאפון / צילום: רויטרס
וודאפון / צילום: רויטרס

לפני כחודשיים עסק מדור זה בגורמים לכך ששוק מניות הבכורה בישראל אינו מתפתח, והצביע על אג"ח היברידיות כחלופה עדיפה ופרקטית בהרבה לפיתוח השוק.

כעת, ברצוננו להציג דוגמה מתקדמת ועדכנית לשימוש באג"ח היברידיות לצורך מימון רכישה והתרחבות עסקית משמעותית.

היתרון בשימוש מושכל בכלים אלה הוא גיוס הון מוכר לצורכי חשבונאות ודירוג, תוך דילול מצומצם של בעלי המניות, ובעלויות נמוכות מהתשואה הנדרשת על ההון.

אתגר מימון משמעותי

במאי השנה הודיעה ענקית התקשורת הבריטית וודאפון (Vodafone) על רכישת מספר חברות תקשורת אירופיות המצויות בבעלות יריבתה ליברטי (Liberty), בסכום כולל של 18.4 מיליארד אירו. מתוכו, 10.8 מיליארד ישולמו לליברטי במזומן, והיתרה באמצעות חוב של 7.6 מיליארד אירו, שוודאפון תיקח על עצמה.

מימון הרכישה ע"י Vodafone צפוי להתבצע באמצעות שני סוגים של אג"ח היברידיות

העסקה צפויה להיות הגדולה ביותר בשוק התקשורת באירופה בעשור האחרון. היא תאפשר לוודאפון להרחיב באופן משמעותי את הפעילות הקיימת שלה, ולחדור לשווקים חדשים במרכז ובמזרח אירופה. בכפוף לאישור רגולטורי, העסקה צפויה להיות מושלמת במהלך 2019.

מימון עסקת הענק מאתגר משמעותית את יכולת וודאפון לשמר את רמת הדירוג שלה, העומדת על +BBB, מבלי לגייס הון.

עוד טרם העסקה נחשבת וודאפון לבעלת פרופיל פיננסי ממונף וגבולי לקבוצת הדירוג BBB; יחס החוב למאזן שלה עומד על כשני שלישים.

משכך, אילו רצתה וודאפון להנפיק הון באמצעות מניות, בהיקף הנדרש לשימור הדירוג, היה עליה להנפיקן בהיקף משמעותי, שהיה מוביל, ככל הנראה, לצניחה במחיר המניה, שממילא ירדה השנה בכ-34%. לכן, כדי שלא לדלל את בעלי המניות הקיימים במחירים נמוכים, החברה מעדיפה להימנע מכך.

מאידך גיסא, מימון מלוא העסקה בחוב היה מביא את וודאפון לרמת מינוף גבוהה מכדי לשמר דירוג השקעה. אמנם העסקה צפויה להגדיל את הפיזור העסקי, ההכנסות והרווחיות של החברה, וכך לתמוך בהגדלת המינוף - אך הדבר לא היה מספק את חברות הדירוג.

לכן, כדי לשמור על דירוג האשראי הנוכחי, נדרשת וודאפון לגייס הון בהיקף 7-5 מיליארד אירו (כשליש משווי העסקה), שיוכר ככזה על-ידי חברות הדירוג, אך מבלי להנפיק מניות. לצורך כך, החליטה החברה לבצע הנפקה לא שגרתית של שני סוגי אג"ח היברידיות.

הנפקה היברידית קלאסית

תחילה, בראשית החודש הנפיקה וודאפון אג"ח היברידיות סטנדרטיות, בהיקף של כ-4 מיליארד אירו. האג"ח ההיברידיות שהונפקו הינן נחותות, לתקופות זמן של כ-60 שנה (עם אפשרות פדיון מוקדם למנפיק מדי 5-7 שנים), ומעניקות לוודאפון אפשרות לדחות תשלומי קופונים.

שילוב מאפייני האג"ח הביא לכך, שמחד גיסא התאפשר לוודאפון לסווג את האג"ח כחוב בעל מועד פדיון, ומאידך גיסא לאפשר לאג"ח לקבל הכרה כהון לצורכי דירוג, בגובה של 50% מהסכום המונפק.

מאפייני הנחיתות ודחיית התשלומים של האג"ח ההיברידיות הביאו לכך שהן ספגו הפחתה של שני נוצ'ים מדירוג המנפיק - מודי'ס העניקה להן דירוג Baa3 - כך שהן שמרו על דירוג השקעה.

האג"ח ההיברידיות חולקו לרצועות הנקובות במטבעות שונים, וזכו לביקושים גבוהים במיוחד. כתוצאה מכך, יכלה וודאפון להנפיקן בטווח תשואות של 5%-6.5%, המשקפות מרווח ממוצע של כ-240 נקודות בסיס על החוב הבכיר.

באמצעות מכשיר זה גייסה וודאפון דה-פקטו כ-2 מיליארד אירו הון, ללא דילול לבעלי המניות, ובתשואה נמוכה בהרבה מזו שהייתה משלמת על גיוס הון ישיר.

גיוס הון מלא במתווה חוב

החדשנות הגדולה במבנה המימון לעסקת ליברטי טמונה בכוונת וודאפון להנפיק בסמוך להשלמת העסקה ב-2019 כ-3 מיליארד אירו של אג"ח להמרה כפויה - (Mandatory-Convertible Bond - MCB).

פרטי ההנפקה הטכניים טרם פורסמו ואינם ודאיים. לכן, מאפייני המכשיר שיתואר להלן מבוססים על הצהרות וודאפון בנוגע לתוכנית המימון לעסקת ליברטי ותנאי הנפקה דומה שביצעה וודאפון לפני כשנתיים.

אג"ח MCB הן אג"ח נחותות, המשלמות למשקיעים קופון תקופתי, הניתן לדחייה בשיקול דעת המנפיק, ומקץ תקופה מוגדרת של עד שלוש שנים מומרות למניות החברה. בדרך כלל, מספר המניות המונפקות נקבע מראש, בשער קרוב לשער המניה במועד הנפקת האג"ח.

לפי נתוני הבנק להסדרי סליקה בינלאומיים (Bank of International Settlement), שוק האג"ח להמרה בעולם עומד על כ-400 מיליארד דולר, והאג"ח להמרה כפויה מהוות שיעור משמעותי מתוכו - כ-30%.

המשקיעים ב-MCB מקבלים באג"ח תשואה גבוהה יותר מזו שהיו מקבלים באג"ח רגילות (בשל סיכון ההמרה הכפויה במחיר גבוה ממחיר השוק שישרור בעתיד), וחשופים לביצועי המניה כבר ממועד ההנפקה (לאור ההמרה הוודאית בהתאם למחיר המניה במועד ההנפקה). למעשה, המשקיעים זוכים לתשואת המניה בתוספת הריבית על האג"ח במהלך התקופה עד להמרה.

עבור החברה המנפיקה, היתרון הגדול ב-MCB הוא הכרה הונית מלאה כיום, בעוד שהדילול נדחה לעתיד. מאחר שהמניות מונפקות במספר קבוע מראש, מסווגות ה-MCB כהון חשבונאי החל ממועד הנפקתן (למעט הקופונים שהחברה מחויבת לשלמם טרם הפדיון). נוסף על כך, הוודאות כי יונפק הון עצמי במחיר מוגדר מראש תוך תקופה מוגבלת של שלוש שנים גורמת לחברות הדירוג לראות את ה-MCB כהון מלא.

תיאור סכמטי של התשלומים בגין האג"ח להמרה כפויה, בשילוב אסטרטגיות הגידור בראיית Vodafone

אסטרטגיה יצירתית למניעת דילול

מניתוח אסטרטגיות שבהן השתמשה וודאפון בהנפקה שביצעה בעבר, והצהרותיה בנושא, נראה שהחברה לא תסתפק בדחיית הדילול לעתיד, אלא תנסה לצמצם אותו ככל הניתן. לצורך כך, היא צפויה להשתמש באסטרטגיית גידור מורכבת המבוססת על אופציות.

במסגרת זו תרכוש וודאפון בנפרד מהנפקת ה-MCB אופציות Call במחיר מימוש הזהה למחיר ההמרה הכפויה של האג"ח למניות ב-MCB. כך, היא תגדר את הסיכון, שבעתיד תנפיק לבעלי ה-MCB מניות במחיר נמוך ממחיר השוק במועד ההמרה.

כתוצאה מכך, במועד פירעון האג"ח, אם שווי המניה יהיה נמוך משער ההמרה, תנפיק וודאפון תנפיק מניות "יקרות" לבעלי ה-MCB, ותוכל להשתמש בפער שתקבל לרכישת מניות שיקזזו את השפעת הדילול.

אולם אם שווי המניה יהיה נמוך משער ההמרה, האופציות המגדרות יפקעו בתוך הכסף וישלמו לוודאפון את הפרשי שווי המניות. כך תוכל החברה להשתמש בתמורה כדי לקנות חזרה מניות בשוק, ולמזער את הדילול.

כדי לצמצם את עלות מימון הפרמיות הנובעת מהיקף הגידור המשמעותי, עשויה וודאפון במקביל למכור גם אופציות Put, שיגבילו את "הרווח" שתפיק ב-MCB מירידת ערך המניה ומהנפקתה למשקיעים במחיר גבוה. לחלופין, או נוסף על כך, ביכולתה למכור אופציות Call במחיר גבוה ממחיר המימוש שנקבע ב-MCB, להגבלת הגידור עד לעליית מחיר המניה לרמה מסוימת.

עצם השימוש באופציות מגדרות להקטנת הדילול אינו חדשני, וחברות כבר עשו שימוש בכלים דומים בהנפקות אג"ח להמרה, לרבות באג"ח להמרה המסולקות במזומן (כך שהתמורה הנוספת המשולמת למחזיקים מגודרת על-ידי השווי נטו של האופציות שהחברות המנפיקות רכשו).

ואולם, וודאפון היא חלוצה בעצם השילוב בין הנפקת MCB לגידור סיכון הדילול לבעלי המניות.

בכך, היא מנסה לאכול את העוגה ולהותיר אותה שלמה - גם לקבל הכרה הונית מלאה לצורכי דירוג באג"ח המונפקות, וגם להנפיק כמות נמוכה של מניות חדשות ביחס לסכום ה-MCB שהונפק.

על פניו, בנסיבות אלה קשה להצדיק את ההכרה הדירוגית ב-MCB כהון. ואכן, מהלך במתכונת דומה שביצעה וודאפון ב-2016 להנפקת MCB כשל.

במקרה האמור, הנפקת המניות הצפויה בפדיון ה-MCB הביאה בתחילה את חברת הדירוג S&P להעניק למכשיר משקל הוני מלא. ברם, שבוע לאחר ההנפקה ביטלה S&P את ההכרה הדירוגית במכשיר כהון. הנימוק העיקרי לכך היה שההון הנוצר במכשיר אינו קבוע, בשל הרכישה החוזרת הצפויה בעתיד. בשל כך נאלצה וודאפון לשאת בעלויות המימון הגבוהות, אולם מבלי לקבל הטבה הונית. המצב שנוצר הוגדר על-ידי אנליסטים כ"הנפקה הגרועה של השנה".

כעת, וודאפון צופה שתצליח לקבל הכרה הונית מלאה מחברות הדירוג, אך היא לא פרסמה את השינוי שהיא מתכוונת לערוך במתווה ההנפקה.

השגת הכרה כהון מלא מחברת הדירוג בסיטואציה כזו היא מורכבת. לדעתנו, פתרון אפשרי עשוי לכלול התחייבות לגלגול ה-MCB להנפקות עתידיות, ככל שאכן תבוצע רכישה חוזרת של מניות, כדי להבטיח שלבסוף תיוותר שכבת אקוויטי קבועה.

עבור המנפיקה, תמחור ההנפקה על כל רכיביה צריך להביא בחשבון את עלויות המימון באג"ח ואת שווי האופציות הגלומות ב-MCB, למול יתרון הדחייה הזמנית בהנפקת המניות. ככל שנעשה שימוש גם באסטרטגיות גידור לצמצום דילול לבעלי המניות, יש להתייחס לכך שאמנם התשואה שתושג על ההון בעתיד עשויה לגדול, אולם עלויות המימון הישירות גם הן עלולות להאמיר.

רלוונטי מאוד לישראל

הנפקת מכשירים היברידיים מורכבים, כמו MCB, בישראל, תדרוש התמודדות עם מגוון אתגרים בפיתוח השוק הישראלי, כמו גם הסדרת סוגיות רגולטוריות לצורך מסחר במכשירים אלה בבורסה לניירות ערך.

יתרה מכך, הנזילות הנמוכה יחסית בשוק המניות המקומי, כמו גם מגבלות בעשיית שוק ומסחר החלות על הבנקים, עלולות להביא לכך שאסטרטגיות גידור ממזערות דילול לבעלי המניות יהיו מורכבות במיוחד ליישום.

לצד האתגרים, לדעתנו שימוש בכלים היברידיים כגון אלה שתיארנו כאן, תוך ביצוע התאמות לתנאי השוק המקומי, עשוי להתאים במיוחד לחברות במשק הישראלי המתמודדות עם אתגרים דומים לאלה של וודאפון באירופה. זאת, בפרט לחברות המעוניינות לממן מהלכי התרחבות עסקית ורכישות, בעודן מתמודדות עם מצב פיננסי מאתגר, המתבטא ברמות מינוף גבוהות המשולבות במחירי מניות נמוכים יחסית.

עבור חברות אלה, שימוש במכשיר כגון MCB עם אסטרטגיות מתאימות לצמצום הדילול, עשוי להיות דרך אטרקטיבית לגייס הון מבלי לדלל את בעלי המניות הנוכחיים במחירים נמוכים ובעלויות מימון נמוכות מהתשואה הנדרשת על ההון שלהן.

משכך, מכשירים אלה עשויים להוות לעיתים החלופה הפרקטית היחידה למימון התרחבות עסקית משמעותית, המאזנת בין רצונות בעלי המניות למגבלות המינוף. 

■ הכותבים הם, בהתאמה, שותף וסניור במחלקת המימון המורכב של PwC ישראל. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עוד כתבות

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל מבלי להודיע על כך באופן רשמי ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

תקיפה ישראלית בדמשק / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

ישראל תקפה בדמשק, צה"ל חיסל מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה ● מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון ● לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - האופוזיציה בסוריה מדווחת על פיצוצים חזקים באזור דמשק ● משרד הסחר הטורקי: "עוצרים את היצוא והיבוא לישראל וממנה בצל החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו: שיגרנו אתמול שני טיל שיוט לעבר ישראל

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

הבורסה בלונדון, בריטניה / צילום: Shutterstock

בורסות אירופה נפתחו בעליות קלות; החוזים על וול סטריט ירוקים

החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים הבוקר במגמה חיובית ● מניית אפל עלתה במסחר המאוחר ב-6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● בשעה 15:30 (שעון ישראל) יפורסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש אפריל ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב