מניות אנרג'יאן היוונית יתחילו להיסחר בבורסת תל אביב בסוף אוקטובר

המניה של חברת חיפושי הגז והנפט צפויה להיכלל במדדי המניות ת"א-90 ות"א-נפט וגז • החברה, שמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון, אינה מתכננת להנפיק מניות חדשות במסגרת הרישום הכפול

חברת אנרג'יאן נפט וגז (Energean Oil & Gas), שמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון, צפויה להשלים את הליכי הרישום למסחר בבורסת תל אביב לקראת סוף החודש (29 באוקטובר) ומיד לאחר מכן מניותיה יתחילו להיסחר גם כאן.

מניית אנרג'יאן צפויה להיכלל במדד ת"א-90  בסמוך לתחילת המסחר, וכן במדד ת"א נפט וגז . החברה לא מתכננת להנפיק מניות חדשות במסגרת הרישום הכפול.

באמצעות הרישום הדואלי, החברה מצפה להרחיב את הגישה למשקיעים ישראלים וזרים ולתרום לחיזוק הנזילות והסחירות של המניה.

בחודש מרץ השנה החברה גייסה אנרג'יאן כ-460 מיליון דולר במסגרת הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסת לונדון. מאז תחילת המסחר במניה היא רשמה עלייה של כ-30% ושוויה של החברה הגיע לכ-872 מיליון ליש"ט (כ-1.2 מיליארד דולר). בישראל החברה גייסה כ-140 מיליון דולר מהגופים המוסדיים, בראשם עמדו כלל ביטוח, פסגות, מיטב דש וקרן ספרה. את הגיוס בחו"ל הובילו מורגן סטנלי וסיטי, ואת החלק שגויס בארץ הובילה פועלים אי.בי.אי.

לאנרג'יאן יש 13 רישיונות חיפוש בעולם, מתוכם 8 בישראל. החברה היוונית, שרכשה את מאגרי "כריש" ו"תנין" בישראל בעקבות אישור מתווה הגז, היא המתחרה של מאגרי לווייתן ותמר, הנשלטים על-ידי קבוצת דלק של יצחק תשובה ונובל אנרג'י.

לפני חודשיים הודיעה אנרג'יאן על קבלת תוצאות של הניתוח הגאולוגי בחמשת הבלוקים הימיים החדשים שלה בישראל. על-פי הניתוח, בשדות החדשים קיים פוטנציאל ל-126 BCM גז טבעי, כמות השווה לכמעט מחצית ממאגר "תמר". בנוסף, הניתוח העלה את הפוטנציאל של השדות הקיימים של החברה, "כריש" ו"תנין", ב-86 BCM נוספים ל-154 BCM.

החברה מצפה לקידוח אקספלורציה הראשון אשר יקבע את הכמויות המדויקות שקיימות במאגר כריש (כולל כריש צפון). הקידוח יבוצע במרץ 2019, ותוצאותיו יתקבלו במהלך הרבעון השני.

נזכיר כי החברה זכתה ברישיונות חיפוש בבלוקים 12, 21, 22, 23 ו-31, שנמצאים בקרבת המאגרים כריש ותנין בדצמבר 2017 במסגרת הליך מכרזי של משרד האנרגיה. מדובר בניתוח ראשוני בלבד, ורק לאחר ביצוע קידוח אקספלורציה ניתן יהיה לקבוע בוודאות את כמויות הגז הקיימות בבלוקים.

מת'יוס ריגאס, מנכ"ל חברת אנרג'יאן, ציין היום כי "ישראל נמצאת בליבת העשייה של אנרג'יאן; אנו עומדים לקראת הקמת מתקן הטיפול הצף (FPSO) היחיד באגן המזרחי של הים התיכון, ומעריכים כי תחילת הפקת הגז צפויה כבר ברבעון הראשון של שנת 2021".

עוד ציין ריגאס, כי "החברה כבר הבטיחה חוזים לאספקת bcm 4.2 לשנה של גז טבעי מול השוק הישראלי ההולך וגדל - מה שיתרום לבטחון האנרגטי ולהיצע מגוון של מקורות אנרגיה. במבט לעתיד, חוזים למכירת הגז יכוונו הן לשוק המקומי והן לייצוא למדינות האזור. הרישום למסחר בתל אביב ממלא את ההתחייבות שניתנה על ידי החברה במועד ההנפקה הראשונית. אני שמח על האפשרות להרחיב את נגישות החברה למגוון רחב של משקיעים" .