קרן Eos Venture Partners מגיעה להשקיע מיליוני דולרים ב-Insurtech הישראלי

ההיקף הכללי של הקרן מגיע ל-100 מיליון דולר והיא מתמחה בהשקעה ב סטארט-אפים בשלבים ראשוניים בתחום האינשורטק • משקיעי הקרן הן רק חברות ביטוח ומבטחי משנה ובימים אלה מקיימת הקרן פגישות עם חברות ביטוח ישראליות במטרה לשלבן כמשקיעות • הקרן צירפה את אסנת שגב-הראל כשותפת השקעות

אסנת שגב-הראל
אסנת שגב-הראל

קרן Eos Venture Partners הבריטית-אמריקאית מרחיבה את פעילותה וצפויה להשקיע בפעילותה בישראל עשרות מיליוני דולרים. ההיקף הכללי של הקרן מגיע ל-100 מיליון דולר, והיא מתמחה בהשקעה בסטארט-אפים בשלבים ראשוניים בתחום ה-Insurtech.

משקיעי הקרן הם רק חברות ביטוח ומבטחי משנה, והמודל העיסקי של Eos מתבסס על שיתוף פעולה עם המשקיעים במטרה להבטיח גם החזר על השקעה וגם יכולת ליהנות מהחדשנות שמייצרות החברות בפורטפוליו. הקרן מקיימת פגישות בימים אלה עם חברות ביטוח ישראליות במטרה לשלבן כמשקיעות של הקרן. עד כה מיעטו חברות ביטוח ישראליות להשקיע בהון סיכון. כמו כן, הקרן בוחנת שיתופי פעולה עם קרנות הון סיכון ישראליות לצורך כניסה להשקעות משותפות.

עם תחילת הפעילות בישראל מצרפת EOS את אסנת שגב-הראל כשותפת השקעות (Venture Partner). שגב-הראל מגיעה מעולם הבנקאות והביטוח, והיא בעלת חברת הייעוץ Scale Up, אשר מלווה חברות בהקמה וביישום אסטרטגיות צמיחה.

בשיחה עם "גלובס" אמרה שגב-הראל כי הקרן כבר נפגשת עם יזמי סטארט-אפ בתחום האינשורטק במטרה לאתר את החברות המתאימות לפורטפוליו שלה: "יש הרבה סטארט-אפים בישראל שזיהו את הפוטנציאל בתחום הביטוחי, אבל הם מנסים להיכנס לשוק מבלי להבין את התעשייה. זה התחום הכי חם כיום, וכמובן שהרבה אנשים מנסים לתפוס טרמפ על הבועה הזו".

לדבריה, ייחודה של EOS היא ההתמחות בהשקעות בטכנולוגיות ביטוח בלבד, עם אקזיטים בארה״ב בהיקפים גדולים. "הקרן ממנפת לא רק את הידע של השותפים אלא גם את הרשת של למעלה מ-200 חברות ביטוח, שנמצאות בכל רגע בהישג שיחת טלפון. זה הערך האמיתי שאנחנו נותנים לחברות שנשקיע בהן". שגב הראל מוסיפה כי הקרן לא תסתפק רק בהשקעות סיד, אלא תאתר חברות המתאימות להשקעות המשך, כשגודל ההשקעה הממוצע יהיה בין 2.5 מיליון דולר ל-5 מיליון דולר.

קרן Eos הוקמה בשנת 2016 על ידי סם אוואנס, קארל באואר וג'ונתן קלמן, המנהלים את פעילות הקרן ממשרדיה בלונדון ובפילדלפיה. קלמן, העושה השבוע בישראל, אומר: "אנחנו שמחים להיכנס לשוק ההייטק הישראלי ולהציב את Eos כשחקן פעיל בשוק ה- Insurtech המקומי. ראינו הרבה טכנולוגיות לביטוח לצד מודלים עסקיים חדשניים שצמחו מישראל, ונעקוב אחר המתרחש בשוק זה כדי למצוא השקעות שיתאימו לאסטרטגיה שלנו".