גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

10 דרכים לשלם פחות על ביטוח מקיף לרכב

מי זכאי להנחות, על אילו כיסויים אפשר לוותר, ומה הטעות של רוב המבוטחים? זה הזמן לבדוק אם גם אתם משלמים יותר מדי על ביטוח הרכב

בטוח שאפשר להוזיל את ביטוח הרכב/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בטוח שאפשר להוזיל את ביטוח הרכב/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף ביטוח 9.000.000

עלות האחזקה של כלי רכב בישראל אינה עניין זול, ועשויה להסתכם באלפי שקלים בחודש. לצד עלויות שוטפות כמו דלק או ביקורים במוסך, ההוצאה החשובה ביותר על הרכב היא פוליסת הביטוח שלו. בכביש רק דבר אחד בטוח, והוא ששום דבר אינו בטוח.

עולם הרכב מציע לנהגים שני סוגי פוליסות: ביטוח חובה וביטוחי רכב רכוש. ביטוח חובה, כשמו כן הוא - חובה, ומכסה את נזקי הגוף של נפגעים בתאונת דרכים שבה מעורב המבוטח. ביטוח זה אינו מכסה נזקי רכוש, המכוסים על ידי שני סוגים של ביטוחי רכוש: ביטוח צד ג' וביטוח מקיף.

להבדיל מביטוח החובה - נהגים לא חייבים לרכוש ביטוח רכוש לרכב. עם זאת, לאור עלותם של כלי רכב, תיקונם וחלפים עבורם, רובם המכריע בוחר מדי שנה לעשות זאת, במטרה להגן על כספם ביום סגריר.

ההבדל בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף הוא פשוט למדי: ביטוח צד ג' מכסה רק נזק שנגרם לרכוש של הגורם השני בתאונה, ולא לרכבו של המבוטח עצמו. ביטוח זה מתאים בעיקר לכלי רכב ותיקים וזולים שעשויים בכל רגע להחזיר נשמתם למחסן החלפים.

מסיבה זו בוחרים רוב המבוטחים בביטוח מקיף, המכסה גם את כלי הרכב שלהם בעת צרה וגם את ביטוח צד ג' בתוכו. ביטוח מקיף מכסה שורה ארוכה של נזקים פוטנציאליים, לא עלינו - מתאונת דרכים או חבלה, דרך השחתה, שריפה ועד אסון טבע או כל נזק אחר שנגרם לרכב. הביטוח מפצה את המבוטח במקרים אלו, החל מהוצאות תיקונים ועד זיכוי מלא של שווי הרכב במקרה של גניבה או טוטאל-לוס. בסופו של דבר, בלי ביטוח מקיף כל נסיעה ברכב היא הימור, וככזו היא עלולה להסתיים בהפסד כספי לא מבוטל.

באתי, ראיתי, חסכתי - איך לחסוך מאות שקלים בביטוח הרכב/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חיסכון של מאות שקלים בשנה

הצרכן הישראלי התבגר בשנים האחרונות ולמד להשוות ולחסוך, בין היתר בעזרת האינטרנט. לכן, אין זה מפתיע לגלות שבתחום הביטוח חלק הולך וגדל מהציבור מתקדם ומבצע השוואת מחירי ביטוח מקיף, צעד שעשוי לחסוך לו מאות שקלים בשנה. ועדיין, חלק לא מבוטל מהמבוטחים נכנע להרגלים ישנים, ובכך דווקא כן מוותר על ההזדמנות לחסוך סכומי כסף לא מבוטלים מדי שנה, רק בשל ההנחה כי המחירים הם קשיחים. אז זהו, שלא.

ראשית יש להבין כי מחיר הפוליסה נקבע על סמך שני גורמים: סיכונים הקשורים למבוטח - כמו גיל, ותק נהיגה, עבר ביטוחי ותביעות ועוד, וסיכונים הקשורים לרכב - כמו דגם, שנת ייצור, מחיר חלפים, נתוני גניבות, מקרי טוטאל-לוס וכן הלאה. בהתאם לכך, יש לא מעט צעדים וגורמים שעשויים להוזיל משמעותית את מחיר הפוליסה הבאה שלכם:

1. סקר שוק

חיפוש אחר העסקה הטובה והמשתלמת ביותר עשוי לחסוך מדי שנה סכום נאה. בדומה לכל קנייה אחרת, כאשר רוכשים ביטוח רכב, השוואת מחירים היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. בימינו זה פשוט למדי, בזכות לא מעט כלים יעילים ונגישים לביצוע השוואת מחירי ביטוח מקיף אונליין.

2. תהליך דיגיטלי

בנוסף להיותו כלי מצוין להשוואת מחירים, האינטרנט מציע לכל מבוטח שני יתרונות משמעותיים נוספים. ראשית, בחברות דיגיטליות המאפשרות זאת, עצם רכישת הביטוח אונליין חוסכת זמן רב, וזמן כידוע הוא כסף. שנית, חברה מתקדמת מאפשרת למבוטחים לבצע יותר פעולות, וליהנות מיותר שירותים אונליין - ללא תוספת מחיר: פתיחת תביעה, מעקב אחר תביעה, רכישת כיסויים, צ'ט עם נציג, ועוד. כלים אלו יחסכו לכם בבוא העת זמן, אנרגיה - ולא מעט עצבים.

3. עמלת סוכן

שוק הביטוח בישראל מאפשר לרכוש ביטוח ישירות מחברת הביטוח ולדלג על סוכן הביטוח שגובה עמלה המייקרת את הפוליסה. עם כל הצער על כך שבשנה הבאה לא תקבלו ממנו שי לחג, באספקט הכלכלי זה כנראה ישתלם לכם.

4. זכאות להנחה

נהגים מנוסים, סטודנטים, בעלי מוגבלויות פיזיות ועוד, זכאים ברוב המקרים להנחה בביטוח המקיף. כשפונים לחברות ביטוח מומלץ למסור כמה שיותר פרטים אישיים. זה עשוי להשתלם ביותר.

5. עבר ביטוחי

גם נהגים שלא הפעילו את פוליסת הביטוח במשך כמה שנים ברציפות, לרוב זכאים להנחה משמעותית במחיר הפוליסה, כיוון שפוטנציאל הסיכון שלהם נמוך.

6. השתתפות עצמית

ברוב המקרים נוכל להוזיל את הפוליסה בתמורה להגדלת ההשתתפות העצמית למקרים של תאונה או נזק לרכב. זכרו לבדוק גם מה גובה ההשתתפות העצמית בתיקון הרכב במוסך הסדר לעומת מוסך פרטי.

7. מערכות מיגון והתראה

מערכות כמו איתוראן, מובילאיי ועוד הופכות את רכבכם לבטוח יותר ובכך לפחות מועד לתאונות. כיוון שכך, הן בהחלט עשויות להוזיל בעשרות אחוזים את מחיר הביטוח המקיף שלכם. התקנתן אמנם כרוכה בהוצאה - אך זו תחזיר את עצמה מהר מאוד לאור ההנחה במחירי פוליסה.

8. רכב שני

הידעתם, אם יש רכב נוסף בבית, הסיכון נחלק בין שני הרכבים, מה שמוריד את מחיר הפוליסה עבור כל אחד מכלי הרכב.

9. חבילת ביטוח

לרוב משתלם לעשות את ביטוח החובה והמקיף באותה חברה, זאת מאחר וחברות הביטוח נוהגות להציע הנחה נוספת למבוטחים הרוכשים כמה פוליסות.

10. שירותים נלווים

לחברות הביטוח אמנם אסור לגרוע מהפוליסה התקנית הבסיסית, אך כל חברה מציעה כיסוי ושירותים נוספים שונים המשפיעים על המחיר. מדובר בשירותים ותוספות כגון גרירה, ביטוח שמשות, פנסים, מראות, רכב חלופי, רדיו ועוד. ברוב המקרים ניתן לוותר על הפחות חשובים מהם, ולחסוך עוד בהוצאות.

כחלק מהנוהל, מדי שנה חברות הביטוח שולחות חידוש פוליסה לכל המבוטחים. אך כאן הסיפור לא נגמר, אלא רק מתחיל. קיבלתם הצעה לחדש פוליסה? נהדר. עכשיו צאו להשוות מחירים ותנאים. ההימור שלנו: תופתעו מהסכום שתחסכו בסופו של דבר. בהצלחה, והכי חשוב: סעו בזהירות.

עוד כתבות

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל