רשות המסים בוחנת מיסוי קבלנים שיישארו עם דירות שלא נמכרו

ברשות המסים רוצים לגרום לקבלנים, שנותרים עם דירות שלא נמכרו בפרויקטים חדשים, להוריד את המחירים ולמכור אותן • הקבלנים בתגובה: "מהלך לא דמוקרטי" • בנוסף רשות המסים תבדוק האם דיווחי הקבלנים על רווחים הם דיווחי אמת

שי אהרונוביץ / צילום: תמר מצפי
שי אהרונוביץ / צילום: תמר מצפי

מכה לקבלנים: רשות המסים בוחנת מיסוי קבלנים שיישארו עם דירות שלא נמכרו בפרויקטים חדשים וזאת במטרה שיורידו מחירים וייפרדו מהפרויקט.

"מהלך שאנחנו בוחנים ביחד עם משרד האוצר, במטרה לסייע בהורדת מחירי הדירות מתייחס לאלפי דירות לא מכורות שמחזיקים קבלנים, למרות שהבנייה הסתיימה כי הם לא רוצים לרדת במחיר". אמר סמנכ"ל בכיר מיסוי מקרקעין ברשות המיסים שי אהרונוביץ' בכנס ארגון קבלני תל אביב יפו בת ים שמתקיים באילת. "בעצם אנו בוחנים למסות את הקבלנים על הדירות הלא מכורות כדי לאלץ אותם להוריד את המחיר ולמכור את הדירות".

בתגובה לדברים, אמרו קבלנים שישבו בקהל כי "מדובר במהלך לא דמוקרטי". אהורונוביץ' לא נשאר חייב והשיב להם: "אז תורידו מחירים", בנוסף הבטיח אהורונוביץ' כי בימים הקרובים תתפרסם הצהרה של משרד האוצר ורשות המסים בנושא.

בשורה רעה נוספת לקבלנים ניתנה על ידי אהורנוביץ' לגבי הדיווח שמוסרים הקבלנים לרשות המסים, "יש בעיות בדיווחים אלינו" אמר אהורונוביץ'. "לכן רשות המסים תכניס לתוכנית העבודה שלה גם את נושא הביקורת על קבלנים ועל הדיווחים שהם מוסרים, כדי לבדוק האם אחוזי הרווח שנמסרים לנו תואמים את הרווח האמיתי שלהם בפרויקטים".