מרצ מאשימה: גבאי והעבודה מנסים לזרוק אותנו מעצרת רבין

ח"כ תמר זנדברג האשימה היום (ב') את מפלגת העבודה ותנועת דרכנו שהם לא מאפשרים למפלגת מרצ להשתתף • "את קורבנות ההסתה לא מאזנים במסיתים. בטח שלא בעצרת רבין"

חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק
חברת הכנסת תמר זנדברג / צילום: שאטרסטוק

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ תמר זנדברג האשימה היום (ב') את מפלגת העבודה ותנועת דרכנו, המארגנים את העצרת במוצאי שבת הקרובה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שהם לא מאפשרים למפלגת מרצ להשתתף.

זנדברג סיפרה על דיל שהוצע לה לפיו מרצ תוזמן לעצרת במידה ואיילת שקד או דמות בולטת אחרת מהימין תשתתף. לדבריה "הדרת מרצ מעצרת רבין היא קו אדום וניצחון להסתה. שיהיה ברור - הדרה של מרצ מככר רבין היא ניצחון להסתה ולסתימת הפיות. זה קו אדום למחנה השלום. הידברות - כן. דמוקרטיה - בוודאי. הרחבת השורות - אנחנו בעד. אבל לא במחיר הדרת השותפים המרכזיים לדרכו של רבין. לא במחיר השתקת הקול החד והברור ביותר במחנה השלום". 

זנדברג פנתה באופן ישיר ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי: "התבלבלתם. אני רוצה לומר לחברים שלי במחנה, מארגני העצרת. במפלגת העבודה ובחברה האזרחית, את השאיפה לשלום לא מאזנים עם השאיפה למלחמה, את האמונה בשוויון בני האדם לא מאזנים עם גזענות. את הדבקות בשלטון החוק לא מאזנים עם מי שקם לרסק את מוסדותיו ואת קורבנות ההסתה לא מאזנים במסיתים. בטח שלא בעצרת רבין".

תנועת דרכנו מסרה שהם מארגני העצרת בשיתוף התאחדות הסטודנטים. לדבריהם רשימת הדוברים טרם נסגרה ויהיו דוברים מן השמאל ומן הימין ואין שום הדרה ופסילה של מרצ מהשתתפות בעצרת. מרץ מוזמנים עם כל עם ישראל.