רמי לוי מכר להפניקס מניות ב-45 מיליון שקל; קבוצת הביטוח הפכה לבעלת עניין ברשת המזון

חברת הביטוח הפניקס הפכה לבעלת עניין ברשת הסופרמרקטים שבשליטת רמי לוי • המכירה התבצעה פחות מחודשיים לאחר שלוי מכר מניות של הרשת ביותר מ-60 מיליון שקל להפניקס ולעוד אחת מחברות הביטוח הגדולות

רמי לוי / צילום ארכיון: תמר מצפי
רמי לוי / צילום ארכיון: תמר מצפי

רמי לוי שוב מוכר נתח מהחזקותיו ברשת הסופרמרקטים הנמצאת בשליטתו ונושאת את שמו, הפעם בהיקף של 45 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי בצד הרוכש עומדת חברת הביטוח הפניקס, שרכישת מניותיו של לוי הפכה אותה לבעלת עניין ברשת, עם החזקה בהיקף של קצת יותר מ-5%, בשווי של יותר מ-100 מיליון שקל.

ההערכות בשוק הן כי מכירת המניות שביצע לוי, לא הייתה יוצאת לפועל לולא הגוף הרוכש היה הופך לבעל עניין בעקבות העסקה.

מהעדכון של רמי לוי  בנושא עולה כי בעל השליטה מכר אתמול (ד') מחוץ לבורסה קרוב ל-2% מהון החברה (250 אלף מניות) לפי מחיר מניה של כ-180 שקל - הנחה של כ-2% על שווי המניה אתמול בבוקר. בעקבות העסקה, החזקותיו של לוי ברשת יעמדו על 39.5%, לעומת קצת יותר מ-41% עד כה.

מכירת המניות הנוכחית של לוי נעשית פחות מחודשיים לאחר שמכר בתחילת חודש ספטמבר כ-2.5% ממניותיו ברשת תמורת יותר מ-60 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 173 שקל - נמוך בכ-4% ממחיר המכירה הנוכחית, מכירה שנעשתה גם היא בחלקה להפניקס  ולעוד אחת מחברות הביטוח הגדולות.

מכירת המניות של רמי לוי
 מכירת המניות של רמי לוי

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, מסר כי "אנו שמחים על הבעת האמון של הפניקס, שהנה אחד מהגופים המוסדיים המובילים בשוק ההון הישראלי, בחברת רמי לוי, ועל הפיכתו לבעל עניין בחברה. אנו רואים במשקיעים המוסדיים ובציבור שותפים מלאים להצלחת הרשת ולצמיחתה בטווח הארוך".

כיום הגוף המוסדי הבולט ברמי לוי הוא קרן MSD, שאותה ייסד מייקל דל, בעלי חברת המחשבים דל, עם החזקה של קרוב ל-7% ממניות הרשת, בשווי נוכחי של כ-170 מיליון שקל, לאחר שבחודש מרץ האחרון מכרה נתח של קרוב ל-3% מהחזקותיה תמורת כ-75 מיליון שקל. מניית רמי לוי, שהיום (ה') נסחרה במגמה שלילית כחלק מכיוון המסחר הכללי, לא רשמה שינויים משמעותיים בשוויה מתחילת השנה, והיא משקפת לרשת שווי נוכחי של כ-2.55 מיליארד שקל.

המימוש הקודם שביצע לוי במניות הרשת נעשה לפני כשנתיים, בסוף שנת 2016, אז הוא מכר נתח מהחזקותיו תמורת סכום כולל של קצת יותר מ-70 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 154 שקל.

מכירת המניות של לוי אז נעשתה לקראת המועד הקובע לגבי החזקות הציבור במניות, במסגרת רפורמת המדדים שקידמה הבורסה, בין היתר במטרה להגדיל את חלק הציבור ברשת ולהגדיל את משקלה של מניית רמי לוי במדד ת"א 90, שהחליף את מדד ת"א 75. כשנתיים קודם, מכר לוי נתח נוסף ממניותיו תמורת כ-30 מיליון שקל.

מוקדם יותר השבוע נחשף ב"גלובס" כי לוי מעוניין להרחיב את מועדון האשראי ואת סל המוצרים הפיננסיים של הרשת שבשליטתו, וצפוי להיכנס גם לתחום הביטוח, ולשם כך הוא מרחיב את מטה ההנהלה ומגייס את ערן וולף, לשעבר סמנכ"ל במועצה לצרכנות, לתפקיד סמנכ"ל מועדון ושירותים פיננסיים בחברה. מינוי זה הגיע זמן קצר לאחר מינויו של אירם גרייבר לתפקיד מנכ"ל קבוצת קופיקס, שעליה השתלטה רשת רמי לוי לפני כמה חודשים.

בסיכום המחצית הראשונה של 2018 הציגה רמי לוי צמיחה של כ-4% בהכנסותיה, שהגיעו לכ-2.6 מיליארד שקל, בעיקר בתמיכת שני סניפים חדשים שנפתחו, והרווח הנקי שלה קפץ ב-17% ל-69 מיליון שקל. רשת רמי לוי מפעילה 46 סניפי סופרמרקט ברחבי הארץ, נוסף על 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות.