השר הנגבי קבע: הבחירות לראשות עיריית אלעד לא ידחו

בג"ץ פסל את מועמד תנועת ש"ס ודגל התורה לראש העיר אלעד משום שמרכז חייו נותר בירושלים • בתגובה התנועות ביקשו לדחות את הבחירות בעיר בשל נסיבות מיוחדות • אך הנגבי קבע כי לא מדובר בנסיבות מיוחדות

צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן
צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן

לפני כמה ימים קבע בג"ץ כי מועמד תנועת ש״ס ודגל התורה לראשות העיר אלעד יצחק פינדרוס פסול מהתמודדות שכן אינו תושב אלעד והעברת כתובתו לקראת מערכת הבחירות, כשמרכז חייו ומשפחתו נותרו בירושלים - פוסלת אותו מהתמודדות. בין השאר צוין כי פינדרוס שימש כבר כראש עירית ביתר עילית, חבר מועצה בירושלים וכי לא ניתן להעביר אדם ממקום למקום לשם התמודדות על ראשות העיר.

מספר עורכי דין, אביעד הכהן, איתן הברמן, דוד ליבאי וצבי אגמון פנו בשם דגל התורה, תנועת ש"ס, ישראל פרוש ושי נתן לשר הפנים אריה דרעי וביקשו כי יפעיל את סמכותו לדחיית בחירות בעיר בשל נסיבות מיוחדות. השר דרעי פסל את עצמו, בשל ניגוד עניינים והעניין הובא בפני השר צחי הנגבי.

הטעם העיקרי לבקשת דחיית הבחירות בעיר אלעד היה כי ציבור גדול של בוחרים, כך לפי המבקשים, נותר ללא מועמד לראשות העירייה. בפני הנגבי נטען כי הם נפגעו "באופן אנוש בזכותם הבסיסית לבחור מועמד מתאים מטעמם".

השר הנגבי ציין בהחלטתו כי עבר על הפסיקה של בתי המשפט ועל ההיסטוריה של פסילת מועמדים, ועל הקביעות בנוגע למה הן אותן נסיבות מיוחדות. לדבריו מדובר ב"מצבי חירום בטחונים ברמה שאינה מאפשרת כל היערכות לבחירות ברמה סבירה, או מצב משברי של רשות מקומית שאינה מסוגלת להיערך ולהתנהל".

לסיכום, אומר הנגבי ש"עם כל ההבנה המתחייבת לכאבם של רבים בעיר אלעד והצער על כי רשלנות בתום לב מצד המועמד המועדף גרמה לפסילתו, אינני יכול לקבוע כי ניתן להחיל על הנסיבות בעיר אלעד את ההלכה החד משמעית שנקבעה כמפורט בבית המשפט העליון".