נתניהו, ריבלין, לפיד וגבאי מביעים זעזוע מהרצח בבית הכנסת בפיטסבורג

ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה ריבלין וח"כים פרסמו הודעות זעזוע על הרצח בבית הכנסת בפנסילבניה • שר החינוך בנט הודיע כי יטוס הלילה לארה"ב כדי להשתתף בלוויות ההרוגים

ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי

עם צאת השבת פרסמו ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה ריבלין, שרים וחברי כנסת הודעות זעזוע על הרצח שהתרחש בתוך בית כנסת עץ החיים אשר בפיטסבורג, פנסילבניה.

נתניהו אמר שהוא מזועזע מן ההתקפה הרצחנית, "אנחנו עומדים לצד הקהיליה היהודית".

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט הודיע שהוא עולה הלילה על טיסה לארה"ב כדי לסייע לקהילה המקומית ולהשתתף בהלווית מטעם ממשלת ישראל: "כשיהודים נרצחים בפיטסבורג, העם במדינת ישראל כואב. כל ישראל ערבים זה לזה. מדינת ישראל אבלה וכואבת על הרצח האנטישמי הנורא. אחיותנו ואחינו היהודים מצאו את עצמם תחת מתקפת טרור רצחני בעת שהיו בתפילה.ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים, ותפילותינו שזה היה האירוע האחרון. דם יהודי אינו הפקר. אני נוסע לחזק את ידי התושבים וביחד עם מנהיגי הקהילה לבחון סיוע. יהי זכר הנרצחים ברוך".

נשיא המדינה ריבלין אמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה"ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע".

יו"ר העבודה אבי גבאי פרסם הודעת הזדהות ואבל.

יאיר לפיד התייחס לרצח בבית הכנסת בארה"ב ואמר: "ליבנו כמובן עם כל תושבי פיטסבורג, עם יהדות פיטסבורג ועם הקהילה היהודית שם. אני רוצה להזכיר, אלה אותם יהודים טובים, אוהבי ישראל, שבמשך שנים ממשלת ישראל אומרת להם אתם לא באמת יהודים בינינו, אז הם כן יהודים בינינו, מפני שאם רוצחים אותך בגלל שאתה יהודי, אתה יהודי".