בשל תקלה בקטר בקו המהיר לירושלים שונתה תדירות הרכבות

עדכון: "תנועת הרכבות בקו המהיר שבהרצה חזרה לסדרה" • "צוותי רכבת ישראל פועלים לתיקון התקלה, מידע נמסר לנוסעים" פרסמה הרכבת בהודעתה • מאז שנפתח הקו המהיר, אירעו בו לא מעט תקלות: לפני שבועיים נתקעה הרכבת המהירה שעשתה את דרכה מנתב"ג לכיוון ירושלים בתוך אחת המנהרות ועליה היו כ-150 נוסעים

עבודות בקו המהיר לירושלים / צילום: עמירם ברקת
עבודות בקו המהיר לירושלים / צילום: עמירם ברקת

עדכון: לפי הודעת רכבת ישראל, תנועת הרכבות בקו המהיר שבהרצה חזרה לסדרה. 

הבעיות בקו המהיר לא נפסקות: בשל תקלה בקטר בקו המהיר לירושלים הנמצא בהרצה, ועד תיקונה, תנועת הרכבות הופחתה לתדירות של רכבת אחת בשעה, כך הודיעה רכבת ישראל. "צוותי רכבת ישראל פועלים לתיקון התקלה, מידע נמסר לנוסעים", נכתב בהודעה.

פתיחת הקו המהיר בין ירושלים לתל-אביב שמגיע בשלב זה רק עד נתב"ג לוותה בלא מעט קשיים, וכזכור האישורים להפעלתו ניתנו על ידי המשטרה וכוחות הכיבוי וההצלה ברגע האחרון - יומיים לפני פתיחת הקו להרצה.

מאז שנפתח הקו המהיר, אירעו בו לא מעט תקלות, האחרונה שבהן אירעה אתמול (א'). לפני שבועיים נתקעה הרכבת המהירה שעשתה את דרכה מנתב"ג לכיוון ירושלים בתוך אחת המנהרות ועליה היו כ-150 נוסעים. הרכבת חולצה כאשר חובר אליה קטר הכוננות, והנוסעים הוחזרו לתחנה ממנה יצאו כעבור שעתיים.

לפני שבועיים פורסם ב"גלובס" שייתכן והתקלות על הקו המהיר שנמצא כעת בשלב הרצה, קשורות לאספקת החשמל לא סדירה שמסופקת כיום באמצעות תחנות השנאה (טרנספורמציה) זמניות, משום שהתחנות הקבועות עדיין לא מוכנות. תחנות אלו אינן מסוגלות לספק חשמל באופן רציף וקבוע כמו התחנות הקבועות. השקת הקו המהיר עם תחנות השנאה זמניות הייתה כרוכה בסיכון להפסקות חשמל.

נזכיר כי הקו המהיר הושק לציבור הנוסעים לפני חודש. הקו היה אמור לחבר בין תל-אביב לירושלים בנסיעה בת 29 דקות בלבד החל מערב סוכות. הקו המהיר אכן נפתח במועד עליו הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, אך באופן חלקי בלבד ומגיע בשלב זה עד נתב"ג, עקב אי-השלמת עבודות התשתית בחלקו השני (בין נתב"ג לתחנת תל-אביב ההגנה).