בזכות טל ואביעד: מחירי הפרסום ברדיו אקו 99FM עולים

בימים האחרונים קיבלו חברות המדיה מכתב משפ"א, המשווקת את הפרסום בתחנות הרדיו האזורי, על עלייה משמעותית במחירי הפרסום של אקו 99FM, ובעיקר בתוכנית הבוקר של טל ברמן ואביעד קיסוס שנחשבת לחוד החנית של שידורי התחנה • לפי מקורות, תעריף הפרסום החדש בתוכנית כמעט והוכפל

רדיו אקו 99FM מנסה לגבות פרמיה על הצלחת התוכנית "טל ואביעד". ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים קיבלו חברות המדיה מכתב משפ"א (שירותי פרסום אזורי), המשווקת את הפרסום בתחנות הרדיו האזורי, על עלייה משמעותית במחירי הפרסום של אקו 99FM, ובעיקר בתוכנית הבוקר של טל ברמן ואביעד קיסוס שנחשבת לחוד החנית של שידורי התחנה. לפי מקורות, תעריף הפרסום החדש בתוכנית כמעט והוכפל. 

אקו 99FM, שנמצאת בבעלות איש העסקים אלי עזור, משדרת לאזור המרכז וממוצבת כתחנת פרימיום, או מה שנהוג לכנות "תחנת מנהלים". תעשיית הפרסום והשיווק מאזינה לה, התכנים נחשבים למתוחכמים יחסית, ולכן הביקוש לפרסום בה גבוה. התחנה מקפידה לשמור על מיתוג מבודל ותומכת בשידורים באמצעות פרסום, מה שמאפשר לה לגבות פרמיה על האופי הנתפס של שידוריה.

אקו 99 איננה משווקת את זמן הפרסום שלה באופן עצמאי: כמו רוב תחנות הרדיו האזורי, הפרסום בתחנה משווק באמצעות שפ"א.

שפ"א, שנמצאת בבעלות יאיר לוי, פועלת למעשה מאז הקמת הרדיו האזורי ומשווקת את זמן האוויר בכ-12 תחנות אזוריות בפריסה ארצית. לא כל התחנות נמצאות באותה בעלות, מה שהביא עם השנים למחלוקות ואינטריגות על אופן חלוקת זמן הפרסום ביניהן. בשוק יש הטוענים כי גם אם העלאת המחיר של זמן הפרסום באקו 99FM מוצדקת, הדבר עלול לעורר אי-נוחות וכעס מצד התחנות האחרות. 

אלון שטיינפלד, מנכ"ל שפ"א, בחר שלא להגיב לדברים.