נייר חדרה מסכמת רבעון נוסף של צמיחה: הרווח הנקי עלה ב-25% ל-20 מיליון שקל

לדברי המנכ"ל גדי קוניא, "השיפור המתמשך ברווחיות מושג הודות למיקוד בשרשרת הערך של ייצור מוצרי אריזה מקרטון ממוחזר" • ההכנסות צמחו ב-6.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לסכום של 431 מיליון שקל • על רקע השיפור המתמשך בתוצאות, החליט הדירקטוריון על חלוקת דיבידנד בגובה מלוא הרווח הנקי המצטבר מתחילת השנה

גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה / צילום: איל יצהר
גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה / צילום: איל יצהר

רבעון נוסף של צמיחה לחברת נייר חדרה , שבשליטת קרן פימי: היום דיווחה החברה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2018 צמחו ב-6.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו לסך של 431 מיליון שקל.

עיקר הצמיחה נרשמה במכירות גלילי הנייר לקרטון ובמכירות ניירות הכתיבה וההדפסה, כאשר מנגד נרשמה ירידה במגזר שיווק צרכי המשרד ובמגזר שירותי האיסוף והמחזור.

נייר חדרה עוסקת בייצור מוצרי נייר וקרטון, ופועלת בתחום האיסוף והמיחזור באמצעות החברה הבת אמניר. בשלוש השנים האחרונות נמצאת החברה תחת שליטתה של קרן פימי, אשר הובילה מהלך ליצירת פעילות ליבה הכוללת כיום את איסוף פסולת הנייר הקרטון, את ייצור גלילי הנייר הממוחזר לקרטון ואת ייצור אריזות הקרטון עצמן. לדברי נייר חדרה שרשרת ערך זו, הסובבת סביב פעילות המחזור, מייצרת סינרגיה, משיאה רווחים כלכליים ומקטינה סיכון.

על רקע העלייה בהכנסות הציגה נייר חדרה צמיחה של 41% ברווח התפעולי (לפני הוצאות והכנסות אחרות) ל-31 מיליון שקל. השיפור ברווח התפעולי הושג בעיקר הודות לזינוק של 140% ברווח התפעולי של מגזר גלילי הנייר לקרטון ל-24 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציגה נייר חדרה רווח נקי של 20 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה, ציין כי "השיפור המתמשך ברווחיות החברה מושג הודות למיקוד בשרשרת הערך של ייצור מוצרי אריזה מקרטון ממוחזר. גם ברבעון השלישי השנה השתפרה הרווחיות בשיעור דו-ספרתי, על אף מיעוט ימי העסקים בחודש ספטמבר".

"החברה נמצאת בתנופת השקעות. מתחילת השנה השקענו למעלה מ-80 מיליון שקל בעיקר במגזרי שרשרת הערך, לטובת המשך צמיחה, שיפור הרווחיות ומקסום האינטגרציה האנכית בין המגזרים. באופן טבעי, חלק גדול יותר מתשואת ההשקעות הללו ימומש משנת 2019 ואילך", הוסיף קוניא.

על רקע השיפור המתמשך בתוצאות, החליט דירקטוריון נייר חדרה, בראשות היו"ר ישי דוידי, על חלוקת דיבידנד בגובה מלוא הרווח הנקי המצטבר מתחילת השנה. בהתאם, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בסך 25 מיליון שקל, כשבסך הכול היא חילקה 95 מיליון שקל מתחילת 2018.

ליאור הלמן, סמנכ"ל הכספים של נייר חדרה, ציין כי "לחברה מאזן בריא ויציבות פיננסית חזקה המאפשרים ביצוע השקעות לטובת המשך צמיחה ושיפור הרווחיות, חלוקת דיבידנד והקפדה של שמירה על רמת מינוף נמוכה".

בתגובה לתוצאות נסחרה היום מניית נייר חדרה בעלייה של 5%, למחיר המשקף לחברה שווי של 1.7 מיליארד שקל. מאז השפל של ינואר 2015 רשמה המניה תשואה מתואמת של כ-350% והתקרבה לרמות השיא שאליהן טיפסה בשנת 2010.