אשקלון: תומר גלאם הביס את איתמר שמעוני בפער של כ-400 קולות

בספירת קולות שנמשכה עד לפנות בוקר ותוך הישענות על קולות במעטפות כפולות השיג גלאם את הרוב הדרוש מעל ל-40% כדי לסיים את הבחירות בסיבוב הראשון • שמעוני, למרות היותו נאשם במשפט פלילי בעבירות חמורות של שוחד והלבנת הון, החליט לנסות ולהמשיך כהונתו כראש עיר, אולם הלילה נחל מפלה

אשקלון  / צילום:תמר מצפי
אשקלון / צילום:תמר מצפי

ממלא המקום לראש העיר באשקלון, תומר גלאם, הצליח באמצעות פער קטן של כ-400 קולות לנצח את ראש העיר המושעה של העיר איתמר שמעוני ולשנות, גם בעיר הזו, את ההנהגה המקומית.

בספירת קולות שנמשכה עד לפנות בוקר ותוך הישענות על קולות במעטפות כפולות (חיילים, אסירים, בעלי מוגבלויות) השיג גלאם את הרוב הדרוש מעל ל-40% כדי לסיים את הבחירות בסיבוב הראשון.

שני לילות לפני ההצבעה, הגיע שר האוצר משה כחלון לאשקלון במטרה לסייע לתומר גלאם להיבחר.

 

כזכור, ראש העיר איתמר שמעוני הוא אחד המקרים הבולטים במדינה בהן ראש עיר מכהן, נאשם במשפט פלילי בעבירות חמורות של שוחד והלבנת הון, מחליט לנהל קמפיין במקביל לימי עדויות בבית המשפט ולהוכיח לציבור ולמדינה שהיותו חשוד בפלילים אינו שולל את המשך כהונתו כראש עיר.

שמעוני ידע שאם יבחר לא יוכל לכהן כראש עיר כיוון שיושעה פעם נוספת, והציב במקום שני ברשימתו את עורך דינו איל אביטל, אשר לא היה תושב העיר עד לאחרונה.

הליכוד מנגד, לא תמך בהתמודדות איתמר שמעוני. בכירים בליכוד, השר ישראל כ"ץ וח"כ דוד ביטן תמכו בו, אך הליכוד החליט שלא להעניק תמיכה מפלגתית לשמעוני.

אשקלון היא אחת הערים הגדולות במדינה עם מעל ל-100 אלף בעלי זכות בחירה.

איתמר שמעוני / צלם: תמר מצפי
 איתמר שמעוני / צלם: תמר מצפי