חברת התעופה הקפריסאית קובלט אייר עשויה לשוב לפעילות

קובלט אייר הודיעה על הפסקת פעילותה לפני כשבועיים, אולם יש סיכוי שהחברה תשוב לפעול, לאחר שחברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק ביקשה להיחלץ לעזרתה

מטוס של Cobalt Air / צילום: shutterstock
מטוס של Cobalt Air / צילום: shutterstock

חברת התעופה הקפריסאית קובלט אייר עשויה לחזור לפעילות: קובלט אייר הודיעה על הפסקת פעילותה לפני כשבועיים, אולם יש סיכוי שהחברה תשוב לפעול, לאחר שחברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק ביקשה להיחלץ לעזרתה.

יודגש כי קובלט אייר לא פשטה את הרגל אלא הקפיאה פעילותה אחרי שנקלעה לקשיים כלכליים. הקושי, לפי הפרסומים, התעורר בעקבות ביטול העברה של 15 מיליון אירו אותם הייתה אמורה להעביר חברת השקעות סינית לידי קובלט אייר. הסכום לא הועבר, ולכן היא נאלצה להקפיא את פעילותה ב-17 באוקטובר.

וירג'ין פנתה לבית המשפט בבקשה לבטל את הקפאת הפעילות של החברה הקפריסאית. האינטרס של וירג'ין נעוץ בסלוטים (מועדי ההמראות) של קובלט אייר מנמל התעופה הית'רו בלונדון. היות שוירג'ין אטלנטיק היא הבעלים של הסלוטים, כלומר של שעות ההמראה שרכשה ממנה קובלט אייר - החשש של וירג'ין הוא שביטול הרישיון של קובלט אייר יעמיד בסכנה את זכויותיה על הסלוטים שלה בהית'רו. הית'רו נחשב לאחד מנמלי התעופה המבוקשים בעולם, והיצע הסלוטים שבו הוא מוגבל ונחשב מאוד על-ידי כלל חברות התעופה. הסלוטים הם נכס יקר מדי עבור וירג'ין, והם יכולים להעניק לקובלט אייר עוד אוויר לנשימה כדי שתוכל לגייס את הכספים הנדרשים לה כדי לשוב ולפעול.

קובלט אייר היא חברת תעופה צעירה שקמה רק ב-2016, ובסיס האם שלה ממוקם בלרנקה. החברה מפעילה טיסות ליעדים שונים באנגליה, לרבות גטוויק, היתרו, מנצ'סטר וסטנסטד, ועד לאחרונה היא הפעילה גם טיסות לתל-אביב, קו שנחשב לאחד המוצלחים שלה. הקו מתל-אביב כרגע מוקפא יחד עם שאר הפעילות של החברה, אולם אם היא תשוב לפעול כרגיל, גם הקו לתל-אביב ישוב לסדרו.