גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בעלי השליטה בב.ס.ר אירופה חשפו את החברה לסיכונים כבדי-משקל, ושומרי הסף נרדמו בשמירה"

המנהלים המיוחדים של חברת ב.ס.ר אירופה שבפירוק הגישו תביעה אזרחית המבקשת לחייב 10 נושאי משרה ודירקטורים - ובהם איתן אלדר, רועי גיל ונחשון קויתי - באחריות אישית לחובות החברה בסך כ-25 מיליון שקל ● לטענתם, "בעלי השליטה ניצלו לרעה את מעמדם בחברה והעדיפו את טובתם האישית על פני טובת החברה", ואילו "שומרי הסף - בהם הדירקטורים ורו"ח-המבקר, EY-ישראל - צפו מהצד"

נחשון קויתי / צילום: איל יצהר
נחשון קויתי / צילום: איל יצהר

בעלי השליטה בחברה הציבורית ב.ס.ר אירופה טרם קריסתה ניצלו לרעה את מעמדם בחברה, והעדיפו את טובתם האישית על-פני טובת החברה ונושיה בעת כריתת העסקה למכירת חלק מזכויות החברה בקניון בלימסול במהלך שנת 2012 ; החלטות בחברה התקבלו ללא כל המידע הנדרש; שומרי הסף בחברה "נרדמו בשמירה" והחברה נוהלה ברשלנות - כך, נטען בתביעה שהגישו בשבוע שעבר (ד') המנהלים המיוחדים של חברת ב.ס.ר אירופה בע"מ (בפירוק), עוה"ד גיא גיסין, רענן קליר ויצחק יונגד, למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א.

במסגרת התביעה, מבקשים המנהלים המיוחדים לחייב את בעלי השליטה בחברה, ובהם: איתן אלדר, רועי גיל ונחשון קויתי, וכן נושאי משרה ודירקטורים בחברה, באחריות אישית לחובות החברה שנוצרו לה בסך של כ-25 מיליון שקל.

תביעת המנהלים המיוחדים הוגשה גם נגד פירמת רואי-החשבון המלווה של בסר אירופה, ארנסט אנד יאנג-ישראל (EY). נגד הפירמה הועלו טענות חמורות ביותר, ובהן הטענה כי EY התרשלה בעריכת הדוחות הכספיים, בשעה שלא הצמידה הערת "עסק חי" לחברה. נתבעת נוספת, היא חברת הביטוח Guest Krieger Limited.

חובות של 394 מיליון שקל

טרם כניסתה להליך פירוק החזיקה חברת ב.ס.ר אירופה (ששימשה כחברת החזקות), בחברות הפעילות בתחום הנדל"ן באירופה (בעיקר במזרח אירופה ובקפריסין). זאת, באמצעות חברה-בת הולנדית "גיבור ב.ס.ר". בשנים 2005-2007, בזמן שהשליטה ב-"ב.ס.ר אירופה" הייתה בידי "ב.ס.ר הנדסה ופיתוח", איתן אלדר, רועי גיל ונחשון קויתי (כאשר השלושה האחרונים משמשים גם כנושאי משרה בחברה), גייסה החברה הון מהציבור בסך כולל של 300 מיליון שקל. זאת, באמצעות הנפקת שתי סדרות אג"ח שונות (סדרה ח' ו-ט').

בראשית 2013 קרסה החברה כלכלית ונקלעה להליכי פירוק. בעת קבלת צו הפירוק באפריל 2013, נותרה החברה חייבת לנושיה סך נטען של כ-394 מיליון שקל, כאשר מתוכם חובות נטענים למחזיקי אג"ח בגובה של 171 מיליון שקל. לפי תביעת המנהלים המיוחדים, כיום, ובטרם נבדקו במלואן כל תביעות החוב שהגישו נושי החברה, עומד מצב הנשייה הנטען (הן בדין רגיל והן בדין קדימה), על סך של כ-153 מיליון שקל (רגיל) וכ-9.7 מיליון שקל בתוספת אחוז מסוים שתקבל החברה בדין קדימה.

המנהלים המיוחדים מציינים בתביעתם - שהוגשה באמצעות עוה"ד צבי ולך וענבר חכימיאן-נהרי ממשרד גיסין ושות' ובהסכמת כונסת הנכסים הרשמית (הכנ"ר) - כי ביצעו חקירות ובדיקות בחברה במטרה להתחקות אחר נסיבות קריסת החברה. לדבריהם, הבדיקות והחקירות העלו תמונת מצב מטרידה מאוד בכל הקשור למספר החלטות שקיבלו הנתבעים, וכן לגבי תפקוד פירמת רו"ח EY והדוחות הכספיים שהנפיקה לב.ס.ר אירופה.

עניינה של התביעה בשורה של מעשים ומחדלים נטענים של הנתבעים - בעלי השליטה, חברי ההנהלה וחברי הדירקטוריון ב-ב.ס.ר אירופה, ורואי-החשבון שלה - שבמסגרתם, לפי הנטען, "נחשפה החברה ונחשפו נושיה לסיכונים כבדי-משקל, אשר לדאבון הלב הובילו הלכה למעשה לנזקים בפועל לחברה".

הפרת חובות ההגינות והזהירות

התביעה מתמקדת באירועים מרכזיים בחייה של ב.ס.ר אירופה בשנים 2010-2013 (עד למינוי המנהלים המיוחדים לתפקידם): מכירת קניון בלימסול, הענקת אופציות PUT לבעלי השליטה בחברה ואי-רישום הערת 'עסק חי' לחברה.

לטענת המנהלים המיוחדים, בחינת התנהלותם של בעלי השליטה, נושאי המשרה וחברי הדירקטוריון של החברה בקשר עם אותם אירועים מלמדת כי "בעלי השליטה ניצלו לרעה את מעמדם בחברה, והכניסו את החברה - שלא בטובתה - לסיטואציות אשר יש בהן להעדיף את טובתם האישית על פני טובת החברה ונושיה השונים".

עוד נטען כי "שומרי הסף, פשוט 'נרדמו בשמירה' ולא ביצעו את תפקידם כמצופה מהם. ובחלק מן המקרים נראה כי פעלו כ'צופים מהצד' ולא כאורגנים האמונים על התווית הדרך וקבלת ההחלטות בחברה ו/או כגורמים המפקחים על החברה"; וכי "חלק מדיווחיה של החברה לציבור, אודות סוגיות מהותיות ביותר - שלא לומר קיומיות - אודות אירועים הנוגעים לפעילותה של החברה דווחו בצורה רשלנית, מבלי לתת את הדעת לכך שהם אינם משקפים נכונה את המציאות כהוויתה".

המנהלים המיוחדים מבקשים מביהמ"ש הכלכלי לקבוע, כי האופן שבו ניהלו "ב.ס.ר הנדסה ופיתוח", איתן אלדר, רועי גיל ונחשון קויתי את תהליכי המו"מ למכירת 15% מזכויותיה של ב.ס.ר אירופה בקניון בלימסול ב-2012 לחברת "משכנות אורבניקה" "מהווה הפרה של חובת ההגינות שבה חבים בעלי המניות ובעלי השליטה בחברה". עוד טוענים המנהלים המיוחדים, כי אופן ניהול המו"מ למכירת הקניון, מהווה הפרה של חובת הזהירות והאמונים שהיו חבים בהם השלושה (לצד "בסר הנדסה").

עוד מבקשים המנהלים המיוחדים מביהמ"ש לקבוע, כי הנתבעים - הן בכובעם כדירקטורים והן כבעלי שליטה ב-ב.ס.ר אירופה - הפרו את חובותיהם כלפי החברה בכל הנוגע להתנהלותם בקשר עם אופציית ה-PUT שהוענקה לחברה ע"י אלדר, גיל וקויתי במאי 2012.

מכתב התביעה עולה, כי במסגרת ההיערכות לתשלום נובמבר 2012 (מועד הפירעון של קרן וריבית של אג"ח מסדרה ח' ו-ט' בסך של כ-62 מיליון שקל), וכאשר מצבה של החברה כבר היה ברור לקברניטיה, התקיימה במשרדי החברה פגישה בהשתתפות אלדר, גיל וקויתי (או מי מהם); אטשטיין ובצלאל ושותפים בכירים מטעם רואי-החשבון המבקרים. במסגרת אותה פגישה הבהירו רוה"ח המבקרים "כי לאור המצב הפיננסי הקשה שאליו נקלעה החברה, צפויה להירשם לחברה הערת 'עסק חי' בדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2012, וזאת אם לא תצליח החברה להציג מקור מימון נוסף לניהול עסקיה".

המנהלים המיוחדים טוענים כי על-מנת להימנע מרישום אותה ההערה - שמשמעותה היא כי יש סיכוי ממשי שהחברה לא תצליח להחזיר את התחייבויותיה - הוסכם בין משתתפי הפגישה, שבעלי השליטה יעניקו לחברה אופציית PUT לחייב אותם לרכוש מהחברה חלק מאחזקותיה במניות החברות הבנות המחזיקות בשרשור בקניון בלימסול. וזאת, בהתקיים תנאים מסוימים המפורטים בכתב האופציה ובתמורה לסך של עד 3 מיליון אירו במזומן, שצפויים היו להתווסף לתזרים החופשי של החברה ויאפשרו לה, לכאורה, לעמוד בהתחייבויותיה לתשלום נובמבר 2012.

על רקע הליך לא תקין זה, נטען, יש לחייב את נושאי המשרה, בנזקי החברה בסך מצטבר של כ-20 מיליון שקל.

"אסופת 'אומרי הן'"

בנוסף לבעלי השליטה נתבעים בתביעת המנהלים המיוחדים: מנכ"ל החברה דאז יוסף אטשטיין; סמנכ"ל הכספים בחברה אייל בצלאל; הדירקטורים החיצוניים שלה: ריטה בעל טכסא ויגאל שטייף; והדירקטורים: סטיבן פרוביזור, ירון למלבאום וגדעון חסדאי. לגביהם נטען, בין השאר, כי הפרו את חובות הזהירות המוטלות עליהם. כל זאת, תוך שהם ניהלו לכאורה את ענייני החברה בעסקת אורבניקה, בין במעשה ובין במחדל - באופן רשלני. בגין ההפרות הללו, מבקשים המנהלים המיוחדים לחייב את נושאי המשרה להשיב לקופת הפירוק את נזקיה של ב.ס.ר אירופה בגין עסקת קניון לימסול-אורבניקה בסך של כ-11 מיליון שקל.

לטענת המנהלים המיוחדים, היה מצופה מחברי הדירקטוריון "לדרוש, לאסוף, לקבל לעיין ולבחון מידע, לקיים דיונים ולהפעיל שיקול דעת עצמאי; לפקח באופן מוגבר וקפדני על בעל השליטה". אולם, חרף דרישות אלה, בפועל, כך נטען, שימשו חברי הדירקטוריון "כאסופת 'אומרי הן' בלבד, כאילו היו ניצבים בסרט או בהצגה, ולא כשומרי סף". 

רואי החשבון שוב על המוקד: "פירמת רו"ח התרשלה כשלא הוסיפה לדוחות הערת 'עסק חי'"

בין הנתבעים המרכזיים בתביעת האחריות לקריסתה של חברת "ב.ס.ר אירופה" גם פירמת רואי-החשבון המובילה בארץ - פירמת "EY ישראל". הפירמה מתמודדת בימים אלה גם עם התביעה הנגזרת שהגיש המנהל המיוחד שמונה לחברת "סקיילקס קורפוריישן" (כיום "סאני תקשורת") בסך 250 מיליון שקל בפרשת חלוקות הדיבידנדים האסורות.

התביעה הנוכחית מהווה חלק ממגמה שהתגברה בשנים האחרונות של הגשת תביעות נגד פירמות רו"ח המלוות את החברות ומבקרות את דוחותיהם. במסגרת התביעה אולי תינתן תשובה לשאלת העקרונית סביב היקף אחריותם של רואי-החשבון המלווים של החברה. במקרה הספציפי של ב.ס.ר התשובה לשאלה זו עוברת דרך מענה לשאלה אם בשעה שערכו את הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון, היו צריכים להצמיד לדוחות אלה הערת "עסק חי".

בכל הקשור לסוגיה זו, מבקשים המנהלים המיוחדים לקבוע, כי משרד EY התרשל בתפקידו כרו"ח-מבקר, בכך שנמנע מלכלול הערת "עסק חי" בחוות דעתו ביחס לדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של שנת 2012, ובכך שלא ווידא באותו מועד, למשל, אך לא רק, כי:

(1) "דוח המקורות והשימושים שהציגה החברה לא יכול היה לבסס מוסכמת "עסק חי" באותה נקודת זמן, בשים לב גם להסכם השומות שאותו כרתה החברה עם רשויות המס";

(2) "כי אופציית ה-PUT אכן ניתנת למימוש בסכומים ובמועדים הנדרשים לשם עמידה בהתחייבויות הצפויות משך 12 החודשים לאחר פרסום הדוח הכספי לרבעון הראשון של 2012, באופן שמצדיק הימנעות מהוספת הערת עסק חי".

לאור טענות אלה, מבקשים המנהלים המיוחדים לראות ב-EY כאחראית (יחד ולחוד עם יתר הנתבעים), לפצות את קופת הפירוק בסך מצטבר של כ-20 מיליון שקל. 

"תביעה סתמית ללא כל בסיס. התנהלנו ללא רבב"

נחשון קויתי, הבעלים של "ב.ס.ר הנדסה ופיתוח", מסר בתגובה: "קיבלנו את התביעה ומוזר בעייננו ביותר שאחרי שש שנים אנו מקבלים אותה. אני חושב שעורכי-הדין מחפשים פרנסה ולכן הגישו אותה כעת. אנחנו לומדים את התביעה ונגיב בהתאם בבית המשפט. מכל מקום, זו נראית לי תביעה, סתמית, ללא בסיס. כל ההתנהלות שלנו בחברת ב.ס.ר אירופה הייתה ללא רבב, והכל התנהל כשורה לחלוטין".

איתן אלדר ורועי גיל, עו"ד ריטה בעל טכסא, פירמת רואי החשבון EY וחברת הביטוח Guest Krieger Limited, בחרו שלא להגיב.

את תגובתם של יוסף אטשטיין, אייל בצלאל, יגאל שטייף, סטיבן פרוביזור, ירון למלבאום לא ניתן היה להשיג עד ירידת הגיליון לדפוס. 

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; ירידה חדה בצמיחה בארה"ב

הניקיי צלל בכ-2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • דיווח: צה"ל תקף בעומק השטח הלבנוני בבעלבכ • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה