אוקטובר 2018: עלייה של כ-14% במספר התיירים שהגיעו לישראל לעומת אוקטובר אשתקד

485.5 אלף תיירים ביקרו בישראל בחודש אוקטובר • 50% גידול במספר המבקרים מאיטליה, 40% גידול במספר התיירים שהגיעו מפולין, מהולנד ומרומניה • הסינים, למרות המאמצים, באו פחות

תיירים בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
תיירים בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

קרוב לחצי מיליון תיירים פקדו את ישראל בחודש אוקטובר האחרון. לפי הערכות משרד התיירות, התיירים הללו הכניסו יותר מ-2.5 מיליארד שקל למשק. המספר המדויק עומד על 485.5 אלף תיירים, מספר המשקף עלייה של כ-14% לעומת מספר התיירים שהגיעו לישראל באוקטובר אשתקד. מתחילת השנה נכנסו לישראל 3.4 מיליון תיירים והשאיפה הגדולה של משרד התיירות היא לחצות את רף ה-4 מיליון תיירים בשנה.

מספר התיירים שהגיעו עד כה מתחילת השנה משקף גידול של 15% לעומת שנה קודמת. מה שהמשרד צריך לזכור שהגידול במספר התיירים והנחת של המלונאים והתיירנים נובע גם ואולי בעיקר מהשקט הביטחוני (יחסית) ששורר באזור. לפי נתוני המשרד התיירים נשארים ללון בממוצע 8 ימים.

משרד התיירות מפרסם את המדינות שמהן חל גידול במספר התיירים שנכנסו לישראל: 50% גידול במספר המבקרים מאיטליה, 40% גידול במספר התיירים שהגיעו מפולין, מהולנד ומרומניה. 20% גידול במספר המבקרים שהגיעו מגרמניה ו-65% גידול במספר התיירים שהגיעו מהונגריה. יעד שהמשרד שם לעצמו למטרה אולם לא הצביע על גידול במספר התיירים הוא סין. השאיפה היא שעם הגידול במספר החברות שטסות מסין לישראל (לאור הצטרפותה של סצ'ואן איירליינס לאחרונה) והגדלת מספר היעדים (על ידי היינאן איירליינס). המספרים הללו ישקפו גידול בדוחות הבאים ואחרי הסרת אזהרת המסע שפרסם בתחילת השנה משרד החוץ הסיני על ישראל.

הטיסות הזולות משפיעות לחיוב

מתוך 485 אלף התיירים שפקדו את ישראל בחודש אוקטובר, כ-300 אלף הגיעו ממדינות אירופה: 43.3 אלף תיירים הגיעו מרוסיה, ירידה קלה לעומת אוקטובר שעבר, 41.2 אלף תיירים מצרפת - גידול של 10% לעומת שנה קודמת, 38 אלף תיירים מגרמניה, גידול של 14%, 26.2 אלף תיירים מבריטניה - גידול של 10% לעומת אוקטובר שעבר.

מספר התיירים ממדינות שמהן התחילו חברות התעופה (בעיקר חברות הלואו קוסט) להפעיל טיסות ישירות דוגמת פולין גדל בהתאם. כך, 15.7 אלף תיירים הגיעו מפולין לעומת 11 אלף בשנה שעברה, 17.4 תיירים הגיעו מרומניה לעומת 12.3 אלף בשנה שעברה. מספר התיירים שהגיעו לישראל מאיטליה עמד על 15.6 אלף תיירים - גידול של 63% לעומת אוקטובר שעבר.

127.4 אלף תיירים הגיעו באוקטובר האחרון ממדינות אמריקה, מתוכם 91.5 אלף מארה"ב, המדינה שממנה מגיעה המספר הגדול של התיירים לישראל, מספר זה אף משקף עלייה של 18% לעומת אוקטובר 2017. בחודש הבא תתחיל חברת התעופה הדרום אמריקאית LATAM להפעיל טיסות ישירות מישראל לסאו פאולו ולסאנטיאגו, מהחברה שתזכה למענק ממשרד התיירות מצופה לתרום להגדלת מספר התיירים ממדינות בדרום אמריקה. בחודש אוקטובר האחרון הגיעו 20 אלף תיירים ממדינות מרכז ודרום אמריקה, ו-8,100 תיירים מברזיל.

התיירים מאסיה מגיעים פחות

מספר התיירים שהגיעו לישראל ממדינות אסיה נמצא דווקא בירידה. מסין, המדינה שישראל מרכזת בה מאמצים גדולים להבאת תיירים והמדינה שנחשבת כצומחת ביותר בעולם בתנועת התיירות הבינלאומית הגיעו 11 אלף תיירים בלבד באוקטובר האחרון, ירידה של 17%, מהודו הגיעו 9,700 תיירים, גידול של 9% לעומת אוקטובר שעבר. 1,900 תיירים הגיעו מיפן למרות שאין קו ישיר בין ישראל ליפן (עדיין), 3,400 תיירים הגיעו מאינדונזיה ו-1,000 תיירים הגיעו ממלזיה.

"לתיירות הנכנסת לישראל תרומה כלכלית אדירה ותרומה הסברתית חשובה לא פחות. אני משוכנע כי נמשיך ונראה את מגמת העלייה החדה במספרי התיירים לישראל, ונסיים גם את השנה בשיא נוסף", אמר שר התיירות יריב לוין שהוסיף כי הנתונים המצוינים של חודש אוקטובר "נרשמים חודש אחר חודש כבר שנתיים, והם תוצאה ישירה של העבודה המאומצת שאנחנו עושים במשרד התיירות".