גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

#MeToo באנדר ארמור: החברה לא תממן לעובדים ביקורים במועדוני חשפנות

עובדים ומנהלים בחברת ביגוד הספורט נהגו במשך שנים ללכת למועדוני חשפנות אחרי אירועים של החברה

יו“ר ומנכ“ל אנדר ארמור, קווין פלנק./ צילום: רויטרס Steve Marcus ,
יו“ר ומנכ“ל אנדר ארמור, קווין פלנק./ צילום: רויטרס Steve Marcus ,

עובדי חברת הלבשת הספורט האמריקאית אנדר ארמור קיבלו מוקדם יותר השנה אי-מייל ששינה מסורת מקובלת בחברה: הם כבר לא יכולים לחייב את כרטיסי האשראי של החברה בביקורים במועדוני חשפנות.

במשך שנים נהגו מנהלים ועובדים בחברה, כולל היו"ר והמנכ"ל קווין פלנק, ללכת עם ספורטאים ועם עובדים אחרים למועדוני עירום אחרי אירועים של החברה או אירועי ספורט. החברה מימנה את הביקורים הללו של רבים מהעובדים, מסרו גורמים יודעי דבר.

I25

לפי עובדים ובכירים בחברה בעבר ובהווה, אותם ביקורים במועדוני סטריפטיז נתפסו על ידי עובדות בחברה כמשפילים כלפיהן. כמה בכירים בחברה התנהגו באופן לא ראוי לנשים שעבדו תחתיהם. נשים הוזמנו לאירוע שנתי של החברה על סמך המראה המושך שלהן לטובת המוזמנים הגברים.

בתשובה לשאלות ה"וול סטריט ג'ורנל" על המקרים הללו ועל התרבות של החברה, המנכ"ל פלנק מסר בהודעה: "לאנשי הצוות שלנו מגיע לעבוד בסביבה מכבדת ומעצימה. אנחנו מאמינים שישנו אי-שוויון מערכתי במקום העבודה בעולם, וננצל את הרגע הזה כדי להאיץ את השינוי התרבותי המשמעותי שכבר התחיל באנדר ארמור. אנחנו יכולים להשתפר, ונשתפר".

החברה הזו, המעסיקה כ-14,000 איש ואשה, אינה היחידה שמתמודדת עם הבעיות של התייחסות לנשים במקום העבודה, בייחוד מאז עליית תנועת #MeToo בשנה שעברה.

קלי מקורמיק, סגנית נשיא בכירה לתקשורת תאגידית באנדר ארמור, מסרה שהחברה אינה עוצמת עין מול שימוש בבידור גברי לעשיית עסקים, וכי המנכ"ל פלנק אינו עושה עסקים במועדוני חשפניות או משתמש בכספים של החברה במקומות כאלו.

פלנק, בן 46, לשעבר שחקן פוטבול באוניברסיטת מרילנד, מכהן כמנכ"ל מאז שהוא הקים את אנדר ארמור ב-1996 עם חולצה סופגת זיעה. החברה צמחה במהירות למותג עולמי עם מכירות בסך כ-5 מיליארד דולר בשנה שעברה, ורשימה מכובדת של נותני חסות, כולל סטף קרי, ממצטייני ליגת NBA, שחקן הגולף ג'ורדן ספית וגולשת הסקי לינדזי וון.

לאורך הדרך הזו, אומרים בכירים בעבר ובהווה, תפקידים בכירים רבים במטה החברה בבולטימור הוחזקו על ידי חברים של פלנק, וכמה נשים חשו שאין להן סיכוי הוגן לקידום בחברה.

"לתעשייה הזו יש בעיה, אבל אנדר ארמור היא באמת חברה אנמית מבחינה תרבותית", אמר דרו גריר, סגן נשיא לשעבר באנדר ארמור שעבד לפני כן בנייקי 14 שנים, לדבריו. הוא היה אחד השחורים הבודדים בתפקיד בכיר בחברה ב-2015, ופרש אחרי שישה חודשי עבודה בלבד.

אחד העובדים הראשונים בחברה היה סקוט פלנק, אחיו של המייסד, שהיה בכיר עד שהוא עזב ב-2012 על רקע אשמות בהתנהגות מינית לא ראויה, לפי אנשים יודעי דבר. באותה עת, אנדר ארמור מסרה שהוא פרש כסגן נשיא לפיתוח עסקי כדי להתמקד בנדל"ן של החברה ובנדבנות שלה.

קיפ פולקס, המייסד השני של אנדר ארמור ומנהל ותיק בה, ניהל קשר רומנטי עם עובדת כפופה לו, והפר בכך את מדיניות החברה, מסר אדם יודע דבר. החברה גילתה זאת אחרי שהוא דיווח על כך למחלקת משאבי האנוש שלה.

פולקס פרש מתפקידו כמנהל מוצר ראשי ומונה ליועץ אסטרטגי במאי 2017, כשהוא ממשיך להיות כפוף לפלנק המנכ"ל. החברה לא הסבירה את השינוי, שצוין בדיווח לרשות ניירות הערך. באוקטובר 2017 פולקס עזב את החברה, לשנת שבתון.

"התייחסנו להאשמות הרציניות הללו בעבר, ונמשיך לטפל בהתנהגות שמפירה את המדיניות שלנו במקום העבודה", מסרה מקורמיק. "פולקס וסקוט פלנק כבר אינם עובדים אצלנו, ואין לנו תגובה נוספת".

עובדים לשעבר אומרים שאירוע שנתי אחד הדגים במיוחד כמה מהבעיות באנדר ארמור. קווין פלנק אירח זה כמה שנים מסיבה לבכירים בחברה, ספורטאים ואח"מים נוספים בחוות הסוסים שלו במרילנד, ערב מרוץ הסוסים המסורתי של מרילנד, Preakness Stakes.

למרות שההזמנות היו בדרך כלל מוגבלות למנהלים, מארגני המסיבה הזמינו גם עובדות אטרקטיביות שימצאו חן בעיני האורחים הגברים, לפי עובדים לשעבר - נוהג שמנהלי האירוע כינו "למלא את הבריכה". כמה ממשתתפי האירוע בשנה שעברה חשו שלא בנוח מפני שהחברה הביאה רקדניות גו-גו במכנסונים קצרים ומחוכים.

פלנק לא אירח את המסיבה במאי השנה. "התיאור הזה אינו משקף את האופי המכובד של מסיבת Preakness השנתית, שכוללת מועדוני רכיבה, שותפים, ספורטאים ואישי ציבור", מסרה מקורמיק.

לפי החברה, נשים מהוות כמעט ממחצית כוח העבודה שלה, וממלאות שליש ממשרות ניהול המחלקות ומעליהן.

בחודש שעבר מסרה האשה היחידה בסוויטת המנהלים בחברה, מנהלת משאבי האנוש קרי צ'נדלר, שהיא עוזבת כדי להצטרף לאנדבור, חברת ספורט ובידור. אנדר ארמור מסרה לעיתון שגם המחליפה של צ'נדלר במשאבי אנוש תהיה אשה.

כמה בכירות נוספות עזבו את אנדר ארמור בשנה האחרונה, כולל סוזי מקייב, שהייתה סגנית נשיא בכירה לקמעונאות עולמית, ואדריאן לופטון, סגנית נשיא לניהול מותגים עולמי. 

עוד כתבות

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

אסמעיל הנייה / צילום: ap, Dalati Nohra

חמאס: מסכימים לעסקה ולהפסקת אש; השקל מזנק אחרי ההודעה

נשיא ארה"ב ורה"מ שוחחו כחצי שעה, בבית הלבן מבהירים: "עסקה היא הדרך הטובה ביותר להימנע ממבצע ברפיח" • מקור בחמאס: דוחים את חזרת המשלחת לקהיר - עד לתוצאות מאמצי המתווכות • בני משפחות חטופים לגנץ ואיזנקוט: מתבוננים באימה, תגידו את האמת על המו"מ • פגיעה ישירה של כטב"ם חיזבאללה במטולה, חיל האוויר תקף בעומק דרום לבנון • עדכונים שוטפים

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

בייראקטר TB2 / צילום: Associated Press, Efrem Lukatsky

החברה הביטחונית הזרה שהעניקה לעובדיה מענק בסך 18 משכורות

החברה הטורקית בייקאר, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה הוא חתנו של ארדואן, היא שיאנית היצוא בטורקיה והודיעה שתחלק לעובדים מענק נדיב במיוחד ● ואיפה החברות הביטחוניות הישראליות עומדות מולה ברמה הגלובלית?

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

עליות בוול סטריט; אנבידיה קופצת בכ-3%, סופר מיקרו ב-5%

הנאסד"ק עולה ב-0.7% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים