אאודי בוחנת הקמת מרכז מחקר ופיתוח לרכב אוטונומי בישראל

המרכז צפוי להתמקד בתחום מערכות לסיוע בנהיגה ובבטיחות (ADAS) ועשוי לרכוש חברות ישראליות קיימות • הפעילות צפויה להתבצע באמצעות חברת AID שהוקמה בשנה שעברה על ידי קונצרן פולקסווגן

מפעל של אאודי / צילום: רויטרס
מפעל של אאודי / צילום: רויטרס

אאודי מקבוצת פולקסווגן בוחנת הקמת מרכז מחקר ופיתוח פעיל בישראל, שיעסוק בפיתוח טכנולוגיות לסיוע בנהיגה (ADAS). כך נודע ל"גלובס". הפעילות צפויה להתבצע באמצעות חברת AID ("נהיגה אוטונומית אינטליגנטית") שהוקמה בשנה שעברה על ידי קונצרן פולקסווגן במטרה להוות "מרכז מומחיות" עבור כל הקבוצה ולפתח חומרה ותוכנה שתאפשר נהיגה אוטונומית מלאה כבר החל מ-2021.

החברה בונה כיום באירופה צי של כלי רכב, שמצוידים בתוכנה מפיתוח עצמי בתחומים שונים כולל למידת מכונה, בינה מלאכותית, תפיסה סביבתית, תחזית ומיפוי. AID פועלת במתכונת של שיתוף-פעולה עם חברות סטארט-אפ, וככל הידוע יש לה תקציב לרכישות ומיזוגים.

מקורות בענף ההון סיכון בישראל מעריכים כי הקמת הגרעין הראשון של המרכז הישראלי, אם אכן יוקם, עשוי להתבצע באמצעות רכישה של חברה קיימת מהענף. קבוצת פולקסווגן היא אחת הפעילות ביותר בתחום האוטוטק בישראל. לארבע מהחברות בקבוצה המורחבת - סקודה, סיאט פולקסווגן ופורשה - כבר יש פעילות ישירה בישראל שעוסקת בעיקר באיתור השקעות פוטנציאליות ושיתופי-פעולה עם חברות סטארט-אפ מקומיות. לאחרונה גם הודיע פולקסווגן על מיזם משותף עם מובילאיי ויבואנית פולקסווגן בישראל לניסויים והקמת שירות של מוניות אוטונומיות בישראל.