מניית ענקית השבבים קוואלקום צללה ב-8% בצל הקרב המשפטי עם אפל

קוואלקום פרסמה דוחות כספיים שעלו על תחזיות השוק, אבל לגבי ההמשך - אובדן אפל כלקוח מעיב על התוצאות • בין שתי החברות מתנהל קרב משפטי הנוגע לשימוש בפטנטים של קוואלקום • ענקית השבבים צופה לרבעון הראשון הפיסקלי של 2019 הכנסות מעל לתחזיות, אבל זה כנראה לא מספיק עבור וול סטריט

סטיבן מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום / צילום: רויטרס
סטיבן מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום / צילום: רויטרס

מנייתה של יצרנית השבבים הגדולה בעולם לסמארטפונים, קוואלקום , צנחה אמש ב-8% בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה סיפקה צפי מאכזב לרבעון הפיסקלי הראשון של 2019.

קוואלקום סיפקה צפי לרבעון הראשון של 2019 שעלה אמנם על התחזיות של השוק, אך הדבר נובע בעיקר נוכח הכנסה חד פעמית של 45 סנט למניה. להערכתה, המכירות ברבעון הראשון של 2019 ינועו בטווח של 4.5-5.3 מיליארד דולר ברבעון, לעומת תחזיות השוק להכנסות של 5.56 מיליארד דולר.

החברה נאלצת לספוג את אובדן הלקוח העיקרי שלה, חברת אפל, שהודיעה השבוע כי תחדל לפרסם את נתוני המכירות של האייפונים פרי תוצרתה. לפי קוואלקום, התחזית המאכזבת משקפת את המשלוחים הנמוכים לאפל ואת נתח השוק האפסי בהשקת מוצר הדגל הנוכחי של יצרנית האייפון.

נזכיר כי בין שתי החברות מתנהל קרב משפטי הנוגע לשימוש בפטנטים של קוואלקום, שמאשימה את אפל בכך שלא שילמה לה עדיין קרוב ל-7 מיליארד דולר.

ברבעון הנוכחי (הפיסקלי) הרביעי קוואלקום רשמה הפסד של 500 מיליון דולר, או 35 סנט למניה, וההכנסות ירדו ב-1.7% ל-5.8 מיליארד דולר.