קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף נהרג וקצין נוסף נפצע בחילופי האש בעומק רצועת עזה

(עדכונים) - כוח צה"ל שחצה את הגבול לפעילות מבצעית מיוחדת נחשף ע"י חוליית חמאס • במקום התפתחו חילופי אש, שבמהלכם נהרג הקצין, סגן אלוף מ' ז"ל • כלי טיס הוזעק לסיוע בתקיפה אווירית ולחלץ את הכוח, ששב לישראל • קצין נוסף נפצע בינוני ופונה לביה"ח • הפלסטינים: פעיל בזרוע הצבאית של חמאס חוסל

תקיפה ישראלית ברצועת עזה, אוקטובר 2018 / צילום: רויטרס
תקיפה ישראלית ברצועת עזה, אוקטובר 2018 / צילום: רויטרס

הותר לפרסום כי קצין צה"ל שנהרג אמש (א') הוא סגן אלוף מ'. לוחם נוסף נפצע באורח בינוני במהלך פעילות מיוחדת בשטח רצועת עזה. התקרית התרחשה בזמן שכוח צה"ל חצה את הגבול לרצועה לצורך פעילות מבצעית מיוחדת. במהלך הפעילות הכוח נחשף על-ידי חוליית חמאס בגזרת חאן יונס, ובמקום התפתחו חילופי אש.

בעקבות האירוע הוקפץ למקום כוח אווירי שסייע בתקיפות ולחילוץ הכוח לשטח ישראל. הלוחם שנפצע בתקרית פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בצה"ל הדגישו כי לא נחטפו לוחמים בתקרית, זאת בניגוד לידיעות שגויות שנפוצו ברשתות.

הסכם ישראל-חמאס והכסף הקטארי

כלי התקשורת ברצועה דיווחו כי באירוע נהרגו שבעה פלסטינים, בהם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס.

במקביל להתרחשויות נשמעו התרעות צבע אדום ביישובים במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב. 17 רקטות שוגרו לשטח ישראל, שלוש מהן יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל.

תושבי המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב נקראו לשהות סמוך למרחבים מוגנים. בתוך כך, קטע הרכבת שבין אשקלון לבאר-שבע, כולל תחנות שדרות, נתיבות ואפקים, נסגרו עד להודעה חדשה. מהרכבת נמסר: "רכבת ישראל מתנהלת בהתאם למצב הביטחוני, ולפי הנחיית כוחות הביטחון נסגר קטע רכבת הנגב (הקו המערבי) שבין אשקלון לבאר-שבע. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים יהיו סגורות. התנועה מצפון בקו זה תסתיים בתחנת אשקלון. לא תתקיים תנועת רכבות מבאר-שבע בקו הרכבת המערבי, רכבת הנגב. התנועה מבאר-שבע דרך לוד תתקיים כסדרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששהה אתמול בפריז, עודכן בהתרחשויות ברצועה והקדים את חזרתו לארץ. שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע לבסיס הקריה בתל-אביב להתייעצות ביטחונית בהשתתפות בכירים, בהם הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

האירועים ברצועה באים לאחר סוף שבוע מתוח במיוחד, במהלכו הצליח פלסטיני לחדור לחממות של מושב נתיב העשרה תחת עיניהם של כוחות הביטחון. הפלסטיני אף הצליח להצית שריפה במקום ולהסתתר, עד שאותר על-ידי כוחות צה"ל. התקריות התרחשו לאחר שביום שישי הועברו כספי הסיוע הקטארים לרצועה, שנועדו לנזקקים וכן לתשלום משכורות פקידים ברצועה.

מוקדם יותר הצהיר נתניהו במסיבת עיתונאים שערך כי הוא פועל להשבת השקט ליישובי עוטף עזה. עם זאת, ראש הממשלה הבהיר כי "אין פתרון מדיני לעזה, כמו שאין פתרון לדאעש ולאיראן".

"אנחנו רוצים להחזיר את המצב שהיה ב-29 במרץ, כשהיה חשמל, והיו משכורות", אמר ראש הממשלה. "זה נפסק בהדרגה והביא לחנק. כשיש לך קריסה בחשמל ואנרגיה, זה מסכן גם את תושבי עזה וגם את תושבי העוטף. אני עושה הכול כדי להימנע ממלחמה מיותרת. אני לא חושש ממלחמה אם היא נחוצה, אבל אני רוצה למנוע אותה אם היא לא נחוצה. כרגע אנחנו בשלב הראשון של רגיעה ואחר-כך נבחן הסדרה".

נתניהו הוסיף: "אם הרגיעה לא תימשך, נפעיל כוח מרבי. היינו קרובים מאוד לכך, וחמאס הבין את זה, והייתה התפכחות".

נתניהו גם אמר כי "ישראל לא ויתרה על השבויים והנעדרים", וציין כי לא ניתן להגיע להסדר מדיני עם גוף שהאידאולוגיה שלו היא להשמיד אותנו. "הדבר היחיד שאפשר לעשות זה מכות קשות מאוד. אפשרות שנייה היא להגיע למצב של הפסקת אש ממושכת, שהיא פועל יוצא של כל ההרתעה שלך וגם של המניעה".